بی بی سی فارسی
خبر سازان
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید امیدواریم در خدمت رسانی به شما دوست گرامی کوشا باشیم این وبلاگ به طور هوشمند تبادل لینک میکند اگر مایلید لینک کنید به تبادل لینک هوشمند رفته و ما را با این ادرس و عنوان بی بی سی نیوز لینک کنید. نظر یادتون نره.با عرض معذرت بعضی مطالب در سایت نمایش داده نمی شود.اگر پیگیر مطلب خواصی هستید میتونید با مراجعه به این سایت مطلب مورد نظرتونو پیدا کنید با تشکر مدیریت سایت:نادیا
آخرین مطالب
نويسندگان

لباس و جواهرات Taylor Swift در میهمانی شب گلدن گلوب 2014

لباس و جواهرات Taylor Swift در میهمانی شب گلدن گلوب 2014
Taylor swift مانند دیگر هالیوودی ها در مراسم گلدن گلوب 2014 با لباس و جواهراتی خاص ظاهر شده بود.

 
Taylor Swift در مراسم گلدن گلوب 2014 با لباسی از طراح معروف Julien Macdonald ، کفش های Jimmy choo  و جواهراتی از Lorraine Schwartz ظاهر شده بود.

 

سه شنبه 8 بهمن 1392برچسب:مدل,های,جدید,و,زیبای,مانتوهای,اسپرت, :: 10:33 قبل از ظهر :: نويسنده : سحر

مدل مانتو زمستانه اسپرت

مدل مانتو زمستانه اسپرت

مدل مانتو زمستانه اسپرت

مدل مانتو زمستانه اسپرت

مدل مانتو زمستانه اسپرت

مدل مانتو زمستانه اسپرت

مدل مانتو زمستانه اسپرت

مدل مانتو زمستانه اسپرت

مدل مانتو زمستانه اسپرت

مدل مانتو زمستانه اسپرت

مدل مانتو زمستانه اسپرت

 


 

گزارشی از دخترها و پسرهای موسیقی زیرزمینی ایران + تصاویر

گزارشی از دخترها و پسرهای موسیقی زیرزمینی ایران + تصاویر
خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار یک آلبوم تصویری گزارشی درباره رواج موسیقی زیر زمینی در ایران منتشر کرده است و می نویسد نوعی موسیقی زیر زمینی غیر رسمی به دلیل محدودیت های اعمال شده از سوی حکومت...

خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار یک آلبوم تصویری گزارشی درباره رواج موسیقی زیر زمینی در ایران منتشر کرده است و می نویسد نوعی موسیقی زیر زمینی غیر رسمی به دلیل محدودیت های اعمال شده از سوی حکومت بر موسیقی در حال گسترش است.

در این گزارش با اشاره به فعالیت صدها موزیسین و خواننده زیر زمینی در ایران می نویسد پس از انقلاب اسلامی و با توجه به اعمال محدودیت هایی درباره موسیقی بسیاری از خوانندگان و نوازندگان ایرانی در دهه 1980 ایران را ترک کردند.

در این گزارش با اشاره به اینکه بعدها دولت ایران اجازه داد نوعی از موسیقی پاپ (مجاز) در این کشور به طور رسمی فعالیت کند می نویسد اجازه برگزاری کنسرت های پاپ داده می شود اما برخی موزیسین ها و خواننده ها می گویند در موسیقی زیر زمینی مجبور به رعایت محدودیت های موسیقی رسمی نیستند وراحت تر می توانند فعالیت کنند.

در ادامه این گزارش به نقل از یکی از فعالان موسیقی زیرزمینی در ایران می گوید:" روی آوردن به موسیقی زیر زمینی به معنای مخالفت با حکومت نیست بلکه به این معنا است که ما می خواهیم آنجور که می خواهیم کار کنیم."



http://www.seemorgh.com/uploads/1392/04/rrr.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/04/rrr1.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/04/rrr2.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/04/rrr3.jpg
http://www.seemorgh.com/uploads/1392/04/rrr4.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/04/rrr5.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/04/rrr6.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/04/rrr7.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/04/rrr8.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/04/rrr9.jpg

چرا بازیگران زن ایران در جشنواره رم 2013 اینقدر بدتیپ بودند؟! + تصاویر

چرا بازیگران زن ایران در جشنواره رم 2013 اینقدر بدتیپ بودند؟! + تصاویر
منظور طرح این سوال نیست که آیا یک بازیگر زن ایرانی در جشنواره ای اروپایی باید مانتو و روسری تنش کند یا بلوز و شلوار بپوشد. نه! بحث بر سر این است که نمایندگان کشوری مانند ایران حتی اگر به واسطه یک فیلم...

 
 
 
 
 
 
 
حضور یک فیلم ایرانی در جشنواره ای غیرایرانی و به خصوص جشنواره اروپایی ماجرای جدیدی نیست؛ سالهاست بسیاری از آثاری که به دلایل مختلف در داخل کشور دیده نمی شوند شانس دیده شدن را به دست اندرکاران جشنواره هایی در آن سوی دنیا که علاقه زیادی به شناخت ایران معاصر دارند می دهند و در این مسیر جوایزی هم به فیلمهای ایرانی تعلق می گیرد.

اما یک نکته مهم که در همه این سالها چنان که باید به آن توجه نشده نحوه حضور عوامل فیلمهای ایرانی بر روی فرش قرمز جشنواره های آن ور آبی است. ایران کشوری است اسلامی که در اماکن عمومی داخل آن حدی استاندارد از حجاب اسلامی می بایست رعایت شود اما آیا عوامل یک فیلم ایرانی که در آن سوی آب اکران شده در نقطه ای غیر از ایران هم ملزم به رعایت پوشش اسلامی هستند؟ در این باره نقد و نظر متفاوت است و مخالفان و موافقان هر کدام دلایل منطقی خود را دارند.

اما پرسش امروز ما نه بحث بر سر رعایت پوشش اسلامی که اصلا رعایت استانداردی از پوشش در این جشنواره هاست. اشتباه نکنید؛ منظورم طرح این سوال نیست که آیا یک بازیگر زن ایرانی در جشنواره ای اروپایی باید مانتو و روسری تنش کند یا بلوز و شلوار بپوشد. نه! بحث بر سر این است که نمایندگان کشوری مانند ایران حتی اگر به واسطه یک فیلم ناشناخته از ایران به جشنواره ای رفته باشند باز هم نه با نام شخصی خودشان که به نام بازیگر ایرانی شناخته می شوند. تعارف که نداریم؛ به دلیل مراودات پایین در بازار سینمای جهان بزرگترین بازیگران ما را هم به زحمت در آن سوی آبها می شناسند و در این میان تنها این نام «ایران» است که در این حضورها برجستگی خاصی پیدا می کند.

پس زن یا مرد هنرمندی که نماینده ایران در جشنواره ای اروپایی است باید قبل از هر چیز نمادی باشد از فرهنگ ایرانی. این نماد بودن هم در اولین نگاه به واسطه پوشش ظاهری آدمیان است که رخ می دهد. نه فقط بزرگان دین و علم که حتی امثال جناب رضا مثقالی(!) هم در بیانات خویش از این فرموده سعدی که«نه همین لباس زیباست نشان آدمیت» بارها بهره گرفته اند و می گیرند اما اتفاقا به نظر می رسد در روزگار پست مدرن به اندازه سرشت زیبا به پوششی زیبا و استاندارد هم نیازمندیم. این زیبایی هم نه به کیفیت اعلای پارچه ای است که لباسمان از آن دوخته شده نه به برندی که بر لباسمان الصاق شده و نه حتی به قیمتی که در واقعیت یا رویا(!) برای خرید لباس داده ایم. همه چیز برمی گردد به عنصری به نام تناسب که اگر در پوشش رعایت نشود گران ترین لباسها و معتبرترین برندها هم به کار نمی آیند.

ادای دین به چپی های دهه پنجاه!
اخیرا یک فیلم ایرانی به نام «گس» جایزه بهترین بازیگران نوظهور را از جشنواره ای به نام «رم» دریافت کرد؛ جشنواره ای که یک سینماگر مهاجر ایرانی به نام امیر نادری در هیات داوران آن حضور داشت. اینکه آیا حضور «گس» در این جشنواره به واسطه حضور امیر نادری بود یا نه را نمی دانیم. اینکه جایزه ای که این فیلم گرفته چقدر اعتبار دارد را هم کارشناسان امور جشنواره ای و از جمله کسی مانند امیر اسفندیاری(!) باید تعیین کند. اما ورای این جایزه، کیفیت پوشش بازیگران این فیلم که دسته جمعی روی فرش قرمز رفته و عکس یادگاری گرفته بودند است که بیش از پیش در کانون توجه قرار دارد چراکه به جز یکی دو مورد بقیه با پوششی کاملا نامتناسب روی فرش قرمز رفته بودند.

بازیگران «گس» در اختتامیه جشنواره فیلم رم
مراسم فرش قرمز، «شب هالووین» نیست که هر چه دهشتناکتر ظاهر شویم، پیشروتر قلمداد شویم. این مراسم «سیزده به در» هم نیست که هر چه پوششمان راحتتر باشد، لذت بیشتری از همراهی با جمع ببریم. این خوب نیست که یک بازیگر ایرانی هنوز نداند چه لباسی را کجا باید بپوشد.
اینکه بازیگری با شلوار نیم-بگ و پوتین روی فرش قرمز ظاهر می شود چه معنایی دارد؟ آیا این بازیگر می خواسته از این حضور در جهت ادای دین به چپی های دهه پنجاه استفاده کند؟ خوب اگر هدف این بوده به جای کمربند هم فانوسقه می بست که تناسب بهتری به پوشش اش بدهد.
اینکه بازیگری با پوشش «دلقک» فیلم «جاده» فلینی روی فرش قرمز می ایستد چه معنایی دارد؟
اینکه یک بازیگر فرش قرمز را با مجلس عروسی اقوام اشتباه گرفته و یک لباس ماکسی را به عنوان پایه پوشش خود استفاده می کند چه معنایی دارد؟ عجیب تر اینکه این دوست لباس ماکسی خود را با کُتی اسپرت سِت کرده!

هدف از انتخاب یونیوفورمی زیپ دار به عنوان لباس غالب بازیگری دیگر چه معنایی داشته؟ لباسی که زیپی سراسری دارد به کار شرکت در همایشهای رسمی نمی آید. از این لباس می شد در یک نشست دوستانه استفاده کرد نه روی فرش قرمز.

فیگور به سبک میدان آزادی!
فارغ از عدم تناسب پوشش، فیگورهای بازیگران «گس» روی فرش قرمز هم به شدت تصنعی به نظر می رسد. چرا؟ بازیگران هر کاری که بلد نباشند فیگور گرفتن در برابر دوربین را که خوب بلدند. پس چرا حالت ایستادن اغلب بازیگران، فیگورهای عکاسان میدان آزادی(!) را متبادر می کند؟

به نظر می رسد مشکل اصلی این دوستان فارغ از نداشتن مشاوری که در زمینه پوشش به آنها آگاهی دهد ذوق زده شدن از قرارگیری در برابر لنز دوربین عکاسان یک جشنواره اروپایی است. دوستان آن قدر هیجان زده شده بودند که به جای تکیه بر ساده ترین اصل موردنیاز در زمان ورود استرس به روح که ایجاد تعادل ذهنی و تفکر درباره شرایط است سعی کرده اند با رفتارهایی به شدت اگزجره فریاد بزنند:«توروخدا! ما را تماشا کنید!»

آفرین به محمدرضا غفاری
عیبها را گفتیم بد نیست به اندازه یک خط، حُسن پوشش گروه بازیگران را هم بگوییم؛ محمدرضا غفاری نه سعی کرده بود لباس عجیب و غریب بپوشد و نه سعی کرده بود با پوشش اش به کسی ادای دین کند. او معقول ترین و در عین حال متناسب ترین پوشش این جمع را داشت و با فیگورهایی کاملا طبیعی زیباتر از بقیه به چشم آمد.

5 بازیگر مشهور هالیوود که در کودکی مورد تجاوز قرار گرفته‌اند!

5 بازیگر مشهور هالیوود که در کودکی مورد تجاوز قرار گرفته‌اند!
پنج بازیگر مشهور هالیوود را که در کودکی مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند را بشناسید. تجاوز به کودکان یکی از زشت‌ترین رخدادهایی است که در کشورهای مختلف مجازات‌های بسیار سنگینی برای آن در نظر گرفته شده است.

 
 
 
 تجاوز به کودکان یکی از زشت‌ترین رخدادهایی است که در کشورهای مختلف مجازات‌های بسیار سنگینی برای آن در نظر گرفته شده است. این مقوله متاسفانه آمار نگران‌کننده ای دارد و علی‌رغم برخورد قاطع قانون با این موضوع، هنوز هم همه روزه در گوشه و کنار خبرهایی از وقوع آن به گوش می‌رسد.

، قانون‌آنلاین به نقل از «MovieMag» پنج بازیگر مشهور هالیوود را که در کودکی مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند، معرفی کرده است:

تری هچر (Teri Hatcher):
برنده گلدن گلاب برای بازی در سریال «کدبانوهای وامانده»، از جمله بازیگران شناخته‌شده هالیوود است که در سنین کودکی مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. تری هچر در دورانی که تنها 8 سال سن داشت، بارها توسط عمویش مورد آزار و اذیت قرار گرفت اما هرگز این راز را فاش نکرد تا اینکه مدت‌ها بعد زمانی که متوجه شد عمویش به یک دختر نوجوان دیگر نیز تجاوز کرده و آن دختر هم خودکشی کرده، تصمیم به علنی کردن این موضوع گرفت و در نهایت عموی جنایتکار وی در سال 2002 به تحمل 15 سال حبس محکوم شد.

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/08/tajavoz-hallywood3.jpg
کوئین لطیفه (Queen Latifah):
بازیگر، خواننده و تهیه‌کننده مشهور هالیوود یکی دیگر از قربانیان تجاوز بوده که این تجاوز توسط پرستاری که مسئول نگهداری وی در دوران کودکی بوده، رخ داده است. کوئین لطیفه این موضوع را اولین بار در مصاحبه با مجله اِسنس علنی کرد و گفت که «من هرگز به کسی نگفتم که اون به من تجاوز کرده. من این مسئله رو به فراموشی سپردم و دیگه به آدم‌ها اجازه ندادم زیادی به من نزدیک بشوند! من باید سال‌ها پیش ازدواج می‌کردم اما این موضوع واقعاً باعث به وجود آمدن مشکلاتی برایم شده بود.»

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/08/tajavoz-hallywood2.jpg
ریتا هیورث (Rita Hayworth):
بازیگر محبوب آثار کلاسیک هالیوود و همسر سابق اورسن ولز و شاهزاده علی‌خان نیز از جمله قربانیان تجاوز است. ریتا هیورث در دوران کودکی یک رقصنده بود و به همراه پدرش به سرتاسر کشور سفر کرده و برنامه اجرا می‌کرد اما پدرِ ریتا به نام ادواردو، به شنیع‌ترین شکل ممکن در جریان این سفرها به ریتا تجاوز می‌کرد و گفته شده که این تجاوزها گاها به دو بار در روز هم می‌رسیده است! نکته عجیب درباره ریتا هیورث این است که وی تا مدت‌ها فکر می‌کرده این نوع رفتارها بین پدر و دختر یک مسئله عادی و مرسوم محسوب می‌شود و زمانی که این داستان را برای اولین بار با همسرش اورسن ولز در میان گذاشت، تازه متوجه شد که حقیقت به چه شکل بوده است!

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/08/tajavoz-hallywood1.jpg
اشلی جود (Ashley Judd):
بازیگر مطرح هالیوود و ستاره فیلمهایی نظیر «مخمصه» و «حشره» هم یکی از چهره‌های شناخته‌ شده‌ای است که در دوران کودکی به آنها تجاوز شده است. اشلی جود در خاطراتش که تحت عنوان «همه‌اش تلخ و شیرین است» منتشر شده، نوشته که وی در دوران کودکی توسط فردی که به وی اجازه بازی کردن با دستگاه معروف پینبال را می‌داده مورد تجاوز قرار گرفته است.

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/08/tajavoz-hallywood.jpg
اپرا وینفری (Oprah Winfrey):
یکی از قدرتمندترین و ثروتمندترین افراد جهان و کاندیدای اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم «رنگ ارغوانی»، مشهورترین زن در جهان است که در کودکی بارها مورد تجاوز قرار گرفته است. اُپرا زمانی که 6 ساله بود به همراه مادرش به میلواکی مسافرت کرد و زمانی که مادرش برای تامین خرج خانواده‌اش ساعت‌ها کار می‌کرد، عموی وی و یکی از دوستان خانوادگی‌شان بارها اُپرا را مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند. بعدها در سن 9 سالگی نیز وی مورد آزار و اذیت یکی از اقوام 19 ساله‌اش قرار گرفت، به طوری که مجبور شد از آن محل بگریزد و برای زندگی بهتر تلاش کند.

جراحی زیبایی در ستاره های سینمای ایران + تصاوير

جراحی زیبایی در ستاره های سینمای ایران + تصاوير
جراحی زیبایی بین بازیگران ایرانی به حدی رایج شده که دیگر حتی صدای نیکی کریمی بازیگر سینما را هم درآورده است. او در اعتراضی به بازار داغ لب ها، چانه ها و گونه های تزریق شده و کاشته شده توسط بازیگران اشاره کرده و...

اعتراض نیکی کریمی به افزایش جراحی های زیبایی بازیگران ایرانی و مصنوعی شدن قیافه های آنها، بهانه ای شد تا نظر چند بازیگر را درباره جراحی زیبایی جویا شویم. بازیگران خانم و آقا، جوان و پیشکسوت اغلب با افراط در جراحی زیبایی مخالفند ولی بعضی ها مثل بهنوش بختیاری و سپند امیرسلیمانی، نظرات متفاوتی دارند.

جراحی زیبایی بین بازیگران ایرانی به حدی رایج شده که دیگر حتی صدای نیکی کریمی بازیگر سینما را هم درآورده است. او در اعتراضی به بازار داغ لب ها، چانه ها و گونه های تزریق شده و کاشته شده توسط بازیگران اشاره کرده و گفته است: «بعد از دیدن فیلم «گذشته» و دیدن سیمای ساده «برنیس بژو» با خودم فکر کردم واقعا چه بر سر این جامعه آمده؟ بازیگری که فیلمش برنده اسکار است و اینقدر شانس کار در اروپا و هالیوود را دارد و تازه شاید رقابت گسترده ای پیش رو دارد، با این سیمای ساده در فیلم ها حاضر می شود اما بازیگران ما برای زیبا دیده شدن در تنها گستره پیش رو یعنی سینمای ایران دست به هر کاری می زنند که تازه نتیجه اش قیافه ای مصنوعی و غیرعادی و غیرقابل باور است.» اما آیا هنرپیشه های ایرانی بیشتر از باقی هنرپیشه های دنیا جراحی می کنند؟

اگرچه آمار و ارقام مشخص و قابل استنادی وجود ندارد اما بعضی از صاحبنظران این حوزه معتقدند بازیگران هالیوودی مشهور هم کمتر از هنرپیشه های وطنی دست به دامان جراحی های زیبایی نمی شوند و چه بسا حتی بیشتر از همتایان ایرانی خودشان در فکر زیباتر شدن باشند اما چیزی که باعث تفاوت این دو دسته می شود، فرم و اجرای جراحی هاست.

در واقع خارجی ها خیلی ظریف و زیرپوستی جراحی می کنند؛ طوری که شما اگر عکس های قبل از عملشان را ندیده باشید، محال است بفهمید این آدم در چهره اش دستی برده ولی ایرانی ها آنقدر سر و شکل مصنوعی و غلو شده ای برای خودشان درست می کنند که تشخیص اینکه خانم بازیگر همان بازیگر آشنای قبل از جراحی پلاستیک است گاهی دشوار می شود.

با این وجود، دکتر سعید معیدفر، جامعه شناس معتقد است خاورمیانه ای ها، یعنی ایرانی ها، عرب ها و ترکیه ای ها بیش از جوامع غربی به جراحی زیبایی رو می آورند: «در اروپا آدم ها بسیار راحت از خانه خارج می شوند و حتی اگر ظاهرشان چندان زیبا نباشد، از این مسئله اصلا خجالت نمی کشند و راحت برخورد می کنند اما در ایران فرد می رود و جراحی می کند. در فیلم ها و حتی گزارش های خبری اروپایی هم همینطور است و بعضی از آنها با قیافه های عجیب و غریبی حاضر می شوند و احساس خجالت هم نمی کنند. چرا؟ چون خودشان را در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ممتاز می دانند، بنابراین دلیل اهمیت دادن بیش از حد در خاورمیانه، به خصوص در ایرانی ها تاخر در توسعه یافتگی در ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است؛ یعنی می توان گفت ما از شکل، در حال حرکت به سمت محتوا هستیم و این مدرن شدن در حال حاضر در شکل و ظاهر خودش را نشان می دهد.»

برای اینکه ابعاد ماجرا روشن تر شود ابتدا سراغ تعدادی از بازیگران وطنی رفتیم و نظرشان را درباره اظهارات نیکی کریمی پرسیدیم تا ببینیم آیا همکارانش نظرهای او را تایید می کنند یا نه.

هما خاکپاش
بهتر از هر کسی در عرصه هنر شخص گریمور است که به عمل های زیبایی و عواقب بعد از آن می تواند پی ببرد. یک گریمور حرفه ای به خوبی می داند که چه سختی ها و عوارضی بعد از عمل جراحی گریبانگیر یک بازیگر می شود. من تا به حال عمل زیبایی انجام نداده ام چون معتقدم چهره من را مردم همانگونه که هست پذیرفته اند. مردماستقبال و نظر خوبی در مورد بازیگرانی که جراحی بیش از حد می کنند از خود نشان نداده اند؛ هر چقدر هم که جراحان در کار خودشان ماهر باشند، به نظر من بهتر است افراد به خصوص قشر هنرمندان از اینگونهعمل ها پرهیز کنند چرا که خداوند به همه انسان ها زیبایی داده است.

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/09/jarahi%20zibaee1.jpg
فاطمه گودرزی
من خودمبه زیبایی صورت به خصوص پوست بسیار اهمیت می دهم چون اعتقاد دارم یک انسان سوای بازیگری در هر شغلی که هست باید به زیبایی خود اهمیت بدهد، ولی از آنجا که افراط در هیچ کاری پسندیده نیست من هم با این عمل های رایج بین بازیگران مخالف هستم و معتقدم سادگی خود می تواند بهترین زیبایی باشد.

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/09/jarahi%20zibaee2.jpg
مهدی امینی خواه
عمل های زیبایی بیشتر بین بازیگرهای خانم مرسوم است و آقایان کمتر نسبت به خانم ها به این کار می پردازند. من خودم بشخصه زیبایی را دوست دارم و همیشه سعی کرده ام با آراستگی جلوی دوربین ظاهر شوم ولی با گفته های خانم کریمی موافقم و به نظر من هم افراط در عمل های زیبایی برای یک بازیگر مناسب نیست.

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/09/jarahi%20zibaee4.jpg
سپند امیرسلیمانی
من در این مورد نظر خاصی ندارم چون هر کسی صلاح کار خودش را می داند. کسی از این کار خوشش می آید و مدام انجام می دهد ولی شخص دیگر اصلا معتقد به اینگونه عمل ها نیست. من نمی توانم قضاوت کنم و همیشه سعی کرده ام در اینگونه مسائل اظهارنظر نکنم.

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/09/jarahi%20zibaee5.jpg
بهنوش بختیاری
من وقتی بینی ام را عمل کردم برای خیلی ها آن زمان جای تعجب و سوال داشت و مدام سر زبان ها بود که بهنوش بختیاری بینی اش را عمل کرده است ولی در حال حاضر این اتفاق در بین عامه مردم و هنرمندان شایع شده است. ایرادی در این کار نمی بینم؛ به هر حال ما سوای اینکه یک بازیگر هستیم یک انسانیم. هر کسی هم میل به زیباتر شدن داردو این ذات انسان است. به نظر من مردم بیشتر باید به توانایی و شخصیت واقعی یک بازیگر توجه کنند تا اینکه بخواهند بدانند که فلان بازیگر چه عمل جراحی را انجام داده است.البته من هم با عمل های افراطی مخالفم ولی فی النفسه این کار را اشکال نمی دانم.

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/09/jarahi%20zibaee6.jpg
خاطره حاتمی
در مورد صحبت های خانم کریمی هنرمند خوب کشورمان مبنی بر رواج عمل های زیبایی بین هنرمندان به خصوص خانم ها، باید بگویم از دیدگاه منتعادل پایه و اساس هر کاری است. عمل زیبایی به خودی خود ایرادی ندارد ولی اگر از حالت تعادل خارج شود و به افراط تبدیل شود من هم با آن موافق نیستم. یک بازیگر به اعتقاد من باید چهره طبیعی و واقعی خودش را جلوی لنز دوربین به مردم نمایش دهد. البته تغییرات جزیی به منظور بهتر نمایان شدن بد نیست ولی اگر بازیگری بخواهد مدام این تغییرات را انجام دهد و چهره اش را از حالت طبیعی خارج کند، بله با نظر خانم کریمی موافقم.

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/09/jarahi%20zibaee7.jpg
شراره رخام
شراره رخام را معمولا به جای اینکه با بازی هایش بسنجند با تعداد عمل های زیبایی اش می سنجند؛ مانند جراحی بینی، پروتز لب و تزریق بوتاکس.

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/09/jarahi%20zibaee8.jpg
هانیه توسلی
هانیه توسلی جزو بازیگرانی است که بینی اش را عمل کرده است. اگرچه این موضوع چندان جلب توجه نمی کند چون فرم کلی بینی اش به هم نریخته است.


 

10 عدد از ترسناک ترین فیلم هایی که در هالیوود ساخته نشده است! + تصاویر

فیلم حلقه
دختری که موهای سرش، صورتش را پوشانده است، از برخی دستگاه های تکنولوژیک بیرون می آید؛ این رویداد در فرهنگ ژاپنی متداول می باشد، امّا برای آمریکایی ها کاملا جدید بود.....

 
                                                         
 
 
 
 
 
تنها می توانم از دو فیلم هالیوودی نام ببریم که مرا تا سر حدّ مرگ ترساندند- جن گیر و حس ششم.
امّا در دنیای خارج از هالیوود، فیلم هایی وجود دارند که روزهای احتضار را برایم به دنبال می آورند. نویسندگان و کارگردانان آسیایی در ترساندن انسان ها، بسیار فوق العاده عمل می کنند.
در واقع، اقتباس از این فیلم های ترسناک آسیایی، به رویه ای عادی و نوعی عادت برای هالیوود تبدیل شده است. با وجود خرج های میلیون دلاری و هزاران بیننده منتظر، این فیلم ها ارزش ترس بسیار کمتری نسبت به فیلم های آسیایی دارند و معمولا با شکست روبه رو می شوند. بودجه ساخته یکی از این فیلم های ترسناک در آسیا، کمتر از 10 هزار دلار است.
بهتر است کمی به این افراد کم توقع کمک نماییم؛ و تلاش کنیم تا فروش خوبی در سینماهای جهان داشته باشند.

10. یتیم خانه
 
یتیم خانه
کشور: اسپانیا
کارگردان: خوان آنتونیو بایونا
درباره فیلم: کودکان شیرین ترین موجودات این کره خاکی هستند؛ امّا در عین حال ترسناک ترین آنها نیز به شمار می آیند.
این فیلم متمرکز بر فردی به نام لورا است که با خرید یتیم خانه محبوب دوران کودکی خویش، آرزو دارد تا آن را بازسازی نموده و به محلی دل انگیز برای کودکان ناتوان تبدیل کند. با این حال، لورا ناخواسته تخیل پسر خویش را بیدار می کند که شروع به صحبت درباره دوستی نامرئی می نماید.
پیشرفت فیلم بسیار منحصر به فردتر از شروع آن است؛ اینکه فیلم چگونه توانسته است هنر و ترس را با هم ترکیب نماید. چند کلیشه ترسناک در فیلم وجود دارد، امّا روند فیلم به گونه ای است که ضربان قلب را به شدّت افزایش می دهد.

9. اجازه بده آدم درست وارد شود
 
اجازه بده آدم درست وارد شود
کشور: نروژ
کارگردان: توماس آلفردسون
درباره فیلم: با تمام سر و صداهایی که درباره فیلم گرگ و میش بر پا گشته است، بسیار لذّت بخش است تا فیلمی درباره یک خون آشام واقعی ببینیم که از داستانی بسیار فوق العاده برخوردار است. در بین فیلم هایی که تاکنون درباره خون آشام ها ساخته شده است، این فیلم بهترین است- هم به خاطر شخصیت پردازی و هم فیلمبرداری چشم نوازش.
این فیلم درباره یک دختر 12 ساله آزار دیده و یک دختر 12 ساله دیگری است که مدّت زمان زیادی است، 12 سال سن دارد. مجتمع های دلتنگ کننده سوئدی در طول فصل زمستان، پیچیدگی بیشتر و لایه ضخیم تری از وحشت و ترس را به فیلم می افزاید.

8. ساسپیریا
 
http://www.seemorgh.com/uploads/1391/06/8sc.jpg
کشور: ایتالیا
کارگردان: داریو آرجینتو
درباره فیلم: نگاهی به این عکس کنید. اگر ناگهان چنین شخصیتی را در خانه خود ببینید، ممکن است بخندید، امّا اگر او چاقویی در دست داشته باشد، ممکن است از حال بروید.
این فیلم را در دهه 1970 میلادی ساخته شده است، امّا صحنه های ترسناک آن هنوز وحشت آور می باشد.

7. حلقه
 
حلقه
کشور: ژاپن
کارگردان: هیدیئو ناکاتا
درباره فیلم: دختری که موهای سرش، صورتش را پوشانده است، از برخی دستگاه های تکنولوژیک بیرون می آید؛ این رویداد در فرهنگ ژاپنی متداول می باشد، امّا برای آمریکایی ها کاملا جدید بود.
بنابراین، هنگامی که ساداکاو از تلویزیون به بیرون می خزد، بسیاری از آمریکایی هایی که بیش از یک دستگاه تلویزیون در خانه داشتند، شروع به نابودی آنها کردند.
ژاپنی دیوانه!!!  

6. فصل 9
 
فصل 9
کشور: ایالات متحده آمریکا
کارگردان: براد آندرسون
درباره فیلم: داستان فیلم در یک آسایشگاه روانی دور افتاده اتفاق می افتد. دیدن مکانی از تلویزیون که هیچ چیز درباره اش نمی دانید، می تواند تا حد مرگ ترسناک باشد. سپس وارد آن می شوید و رنگ های کنده شده دیوارها، داستان های عذاب آور بیمارانش را بازگو می نماید. دیوارهای ترک خورده و رنگ های کنده شده، زندگی های فرو ریخته بازیگران اصلی فیلم را منعکس می نماید. هر گوشه سیاهی، رازهای وحشتناکی را در خود نگاه داشته است.
من نمی دانم چرا هر شخصی که عاقل به نظر می رسد می خواهد تاریخ این مکان را کشف نماید؛ امّا راز این مکان از نگاه یکی از نظافت چی ها آشکار می گردد. آنها صداهای چند نفر را می شنوند، که تماما از درون یک شخص بیرون آمده اند؛ یک قاتل.   

Jian Gui5. / چشم
 
چشم
کشور: هنگ کنگ
کارگردان: اوکسید پانگ چان و دنی پانگ
درباره فیلم: وونگ کار مان از زمانی که 2 سال داشته، نابینا بوده است. هنگامی که 18 ساله می شود، عمل پیوند قرنیه را انجام می دهد، بدون آنکه بداند چشم های او چیزهایی را می بیند که دیگران قادر به دیدنش نیستند.
چگونه می شود در این دنیا از چشم های خود فرار کرد؟ تصور کنید که تمام طول زندگی خود چیزی ندیده اید، ناگهان چشمان تان باید این موجودات عجیب را ببیند. واقعا دیوانه کننده است.
نسخه هالیوودی این فیلم با همین نام ساخته شده است.

4. Sigaw/ اکو
 
اکو
کشور: فیلیپین
کارگردان: یام لاراناس
درباره فیلم: بدلیل آنکه با فیلمی آمریکایی اشتباه گرفته نشود، با نام انعکاس صدا روانه بازار فیلم بین المللی شد.
این یکی از معدود فیلم هایی است، مانند یتیم خانه، که توانست روایت فوق العاده ای را همراه با صحنه های ترسناک به بیننده هدیه نماید. این فیلم از آن فیلم هایی نیست که شما را وحشت زده رها نماید. بلکه شما را مجذوب خود خواهد نمود. واقعا فوق العاده است. در ساخت این فیلم، از دستگاه هایی استفاده شده که پیش از آن در هیچ فیلمی بکار برده نشده بود.
هالیوود برای از بین بردن چنین فیلم های ترسناکی، فوق العاده عمل می کند. نمونه ای از این فیلم در هالیوود تولید شده که بسیار ضعیف است.

3. Ju-on/ کینه
 
کینه
کشور: ژاپن
کارگردان: تاکیشی شیموزو
درباره فیلم: داستان فیلم درباره معلمی است که به طرزی وحشیانه زن و پسر کوچکش را به قتل می رساند و دلیل آن تنها حسادت است. معلم پسر تصمیم می گیرد تا به دنبال او بیاید؛ هنگامی که وارد خانه می شود فقط روح مرده مادر او را پیدا می کند. معلم بر اثر حمله قلبی می میرد و خود تبدیل به یک روح می شود.
سال ها پس از آن، مستاجران جدید وارد این خانه شده و همان اشتباه را تکرار می کنند.
هالیوود نسخه ای از این فیلم و با همین نام را ساخته است.

2. ضبط/ قرنطینه
 
ضبط
کشور: اسپانیا
کارگردان: جاموئی بالاگوریو و پاکو پلازا
درباره فیلم:
این فیلم داستان یک خبرنگار شبانه اسپانیایی به نام آنجلا ویدال را از طریق لنز دوربین فیلمبردار او، پابلو، روایت می کند. آنها به دنبال آتش نشانان در یک خانه می روند که می خواهند زنی را نجات دهند. آنها به طبقه بالا می روند تا آن زن را پیدا کنند.
چیزی درباره این فیلم نمی گویم. فقط دیدن این فیلم را از دست ندهید.
از این فیلم نیز هالیوود نسخه ای ساخته است.

1. شاتر
 
شاتر
کشور: تایلند
کارگردان: بانجونگ پیسانکان و پارکپووم وانگپووم
درباره فیلم: همه چیز درباره این فیلم بسیار ساده آغاز می شود. یک عکاس و نامزدش، نورها و تصاویر عجیبی را در عکس هایی می یابند که این عکاش گرفته است. آنها می خواهند علّت آن را بفهمند.
امّا نوآوری این فیلم، سبک ترساندن آن، و فیلمبرداری منحصر به فردش، ترس بیشتری را به شما انتقال می دهد. حس ترسی که ممکن است این اتفاق برای شما هم روی دهد.
و آخر داستان؛ خود پیش بینی کنید!!!


شنبه 25 آبان 1392برچسب:باران,کوثری,در,دوران,کودکی + عکس, :: 12:2 قبل از ظهر :: نويسنده : سحر

باران کوثری در دوران کودکی + عکس

باران کوثری در دوران کودکی + عکس
باران کوثری بازیگر سینمای ایران که آخرین ساخته اکران شده اش «من مادر هستم» بود از دوران کودکی به واسطه نسبت خانوادگی اش با پدرش جهانگیر و مادرش پوران درخشنده همواره در کانون توجه قرار داشت و ....

 
 
 
 
باران کوثری بازیگر سینمای ایران که آخرین ساخته اکران شده اش «من مادر هستم» بود از دوران کودکی به واسطه نسبت خانوادگی اش با پدرش جهانگیر و مادرش پوران درخشنده همواره در کانون توجه قرار داشت و نخستین بار زمانی که شش ساله بود در «بهترین بابای دنیا» به کارگردانی داریوش فرهنگ ایفای نقش کرد. تصویر زیر یکی از تصاویری است که در دوران کودکی از وی گرفته شده است.

خانم خیراندیش! این‌بار به خیر گذشت اما ...

خانم خیراندیش! این‌بار به خیر گذشت اما ...
خانم گوهر خیراندیش! صنعت فیلم‌سازی ایران، قاتل است. در اینجا کسی در پشت‌ صحنه به سلامتی و جان شما فکر نمی‌کند. خانم خیراندیش! در صنعت فیلم‌سازی کشور ما، «ایمنی صحنه و پشت‌صحنه» شناخته‌شده نیست.

 
 
 «فرورتیش رضوانیه» طی یادداشتی در پارسینه با اشاره به حادثه روی داده برای گوهر خیراندیش، بر ضرورت توجه به امنیت صحنه و پشت صحنه در آثار سینمایی و تلویزیونی تاکید کرد.

برضوانیه نوشته است: «سرکار خانم گوهر خیراندیش! من تعارف ندارم و مقدمه‌چینی هم نمی‌کنم. شما امروز سالم هستید اما به زودی جان خودتان را از دست می‌دهید.

اگر این‌بار نجات یافتید و توانستید از حادثه رانندگی مقابل دوربین جان سالم به در ببرید، بار بعدی مشخص نیست چه اتفاقی برایتان رخ خواهد داد.

خانم گوهر خیراندیش! صنعت فیلم‌سازی ایران، قاتل است. در اینجا کسی در پشت‌ صحنه به سلامتی و جان شما فکر نمی‌کند. در همه جای دنیا وقتی قرار است بازیگر از عرض خیابان عبور کند، مسیر را مسدود می‌کنند، سپس اتومبیل‌هایی که بدلکاران راننده آن هستند خیابان را اشغال می‌کنند. آنها می‌دانند که با چه سرعتی و از کدام لاین حرکت کنند تا همه چیز طبق برنامه پیش برود و جان بازیگر در امان باشد اما در ایران کارگردان شما را مجبور می‌کند تا از عرض یک خیابان واقعی با اتومبیل‌های واقعی رد شوید و اصلا کسی به این فکر نمی‌کند که شاید با یک شهروند حواس‌پرت یا یک دپیلمات خارجی مست تصادف کنید.

خانم خیراندیش! در صنعت فیلم‌سازی کشور ما، «ایمنی صحنه و پشت‌صحنه» شناخته‌شده نیست. پیش از شما، خانم «مریلا زارعی» از یک قدمی مرگ گریخت اما باز هم کسی به ایمنی توجهی نکرد. ویدئوی دوربین مخفی «رامبد جوان» را که در آن با «حامد بهداد» شوخی کرده، ببینید. ماجرا دقیقا وسط خیابان خرمشهر رخ می‌دهد و در آنجا بازیگر دوربین مخفی ناگهان روی زمین می‌افتد و خیلی شانس می‌آورد که یک اتومبیل از روی سرش رد نمی‌شود.

همچنین اگر حوادث پیش‌بینی نشده سریال «خواب و بیدار» را بررسی کنید، متوجه می‌شوید که آقای «مهدی فخیم‌زاده»، رکورددار اتفاقات بد و افتضاح پشت‌صحنه هستند. از پرتاب اشتباه گاز اشک‌آور واقعی به میان صحنه گرفته تا تصادف اتومبیلی که تصویربردار داخل صندوق‌عقب آن نشسته، حوادثی است که سلامتی و جان عوامل را به خطر انداخته اما کسی به آن اهمیتی نمی‌دهد.

خانم خیراندیش! ما درباره جان خودمان هم با دیگران تعارف داریم. اگر روزی که خانم «پگاه آهنگرانی» تا نزدیکی بروز ضایعه نخاعی رفت، در رودربایستی با سینمای ایران گیر نمی‌کرد و پیگرد قانونی عاملان حادثه را پیگیری کرده بود، امروز کمتر شاهد این حوادث بودیم.

خانم خیراندیش! امروز خیلی‌ها خودشان را «بدلکار حرفه‌ای» می‌نامند و با سقف دستمزدهای مختلف در سینما و تلویزیون مشغول به کار هستند، در صورتی که هیچ‌یک به معنای واقعی حرفه‌ای نیستند. سال‌ها قبل فردی خود را بدلکار حرفه‌ای سریال «هشدار برای کبرا 11» معرفی کرد و پس از مدتی مشخص شد در کشور آلمان تنها به پرش از ارتفاع مشغول بوده و تخصص دیگری ندارد. اما بعضی کارگردان‌ها شیفته رزومه و حرف‌های هیجان‌انگیزش شدند و به هشدارهای دیگران گوش ندادند و در نهایت به او اجازه دادند تا در اقدامی عجیب و باورنشدنی جان خود را مقابل دوربین از دست بدهد. مرگ او هنگام تصویربرداری سکانسی رخ داد که در طول تاریخ سینمای جهان هم بی‌سابقه بوده و کسی چنین اشتباهی را مرتکب نشده است اما مردم این را نمی‌دانند و شما که در سینما هستید، می‌دانید.

خانم خیراندیش! ما در ایران بدلکار حرفه‌ای واقعی نداریم. شما می‌دانید که همیشه در پشت‌صحنه‌ها اتفاقات بدی رخ می‌دهد اما آن را به رسانه‌ها اعلام نمی‌کنند تا عملکرد و اعتبار بدلکاران خودنما و شعور عوامل فیلم مورد پرسش قرار نگیرد.

خانم خیراندیش! ما مسئول ایمنی صحنه و پشت‌صحنه نداریم. ما فکر می‌کنیم فیلم ساختن فقط به دوربین و سه‌پایه و کلاکت و صندلی کارگردان نیاز دارد. ما بازیگران را هر روز تا یک قدمی مرگ می‌فرستیم و خودمان را پاک‌ترین سینمای جهان می‌نامیم.

خانم خیراندیش! شما بسیار خوش‌شانس هستید که اکنون نفس می‌کشید و می‌توانید حرف بزنید اما من همچنان نگران حوادث آتی هستم و هیچ کاری از دستم ساخته نیست.

خانم خیراندیش! چند سال قبل مرکز 110 تهران بزرگ از وقوع یک سرقت مسلحانه در خیابان کریمخان‌زند مطلع شد. ماموران پلیس با سرعت خودشان را به محل حادثه رساندند و همان هنگام متوجه شدند که در آنجا یک گروه فیلمبرداری بدون هماهنگی با نیروی انتظامی مشغول کار است و ماجرای سرقت واقعی نیست.

در حادثه مشابهی که در یک کشور آفریقایی رخ داد، وقتی پلیس به یک صحنه سرقت رسید، گروه فیلمبرداری را ندید و با شلیک یک گلوله به زندگی بازیگر فیلم که نقش سارق را ایفا می‌کرد، پایان داد. در خیابان کریمخان‌زند هم این اتفاق ممکن بود رخ دهد اما بخت با آنها یار بود و گلوله‌ای شلیک نشد.

خانم خیراندیش! به‌زودی یکی از همکاران شما در یکی از همین حوادث جانش را از دست می‌دهد. مطمئن باشید بعد از آن هم کسی به امنیت پشت‌صحنه اهمیتی نخواهد داد. من نگران هستم که شما یا دیگر هنرمندان جان خود را به خاطر ناکاربلدی عوامل یک گروه فیلم‌سازی از دست بدهید.

خانم خیراندیش! نه در تلویزیون آقای ضرغامی و نه در جایی که نام آن را «خانه سینما» گذاشته‌اند، کسی به هشدارهایی که از سال 87 دادم، اهمیتی نداد و نگران جان و سلامتی شما نشد.

خانم خیراندیش! خوشحالم که شما می‌توانید سلامتی خود را دوباره به دست بیاورید اما نمی‌توانم نگران نباشم. ممکن است حادثه بعدی دوباره برای خود شما رخ بدهد.

خانم خیراندیش! من اهل کافه رفتن نیستم و دوست و رفیقی ندارم تا گفته‌هایم در نشریات سینمایی منعکس شود. از شما خواهش دارم به این سینما بگویید که ایمنی پشت‌صحنه را جدی بگیرد.»

چطور ستاره سینمای جهان شدم؟! (ستاره های زن + تصاویر)

 چطور ستاره سینمای جهان شدم؟! (ستاره های زن + تصاویر)
مادر اسکارلت یک تهیه کننده سینمایی بود و زمینه ورود او به بازیگری را از زمان کودکی اش فراهم کرد؛ اسكارلت فقط هفت‌ساله بود كه بازی در تلویزیون را آغاز كرد، اما نقشی كه او را به شهرت رساند....

 
بازیگران سینمای جهان بسیار اند اما تنها اندکی از آنها به ستاره‌های بازیگری بدل شده و در آسمان سینما می‌درخشند.
معمولا ستاره‌های سینمای جهان یا تحصیل کرده نمایش و سینما و یا آموزش دیده بازیگری در آموزشگاه‌های معتبر جهان هستند که معمولا در ارتباط با کارگردان‌های بزرگ جهان یا بنگاه‌های استعدادیابی معتبر پله‌های ترقی را طی کرده و به شهرت جهانی می‌رسند.
در گزارش تصویری زیر قصد داریم، نگاهی گذرا به زندگی ستاره‌های زنده سینمای جهان بیاندازیم و مسیر اوج‌گیری آنها را در آسمان سینمای جهان مشاهده کنیم. 
 
نیکول کیدمن «نمایی از فیلم داگویل»

نیکول کیدمن «نمایی از فیلم داگویل»

او که از 3 سالگی کار یادگیری باله را آغاز کرده بود در سـن 10 سالگی به دلیل علاقه شدید به نمایش در یک مـدرسه تئاتر ثبت نام کند. وی در دبیرستان سیدنی بـه تـعـلـیـم تـئاتر پرداخت اما از آنجایی که مادرش به سرطان مبتلا گشـت بـرای مـراقبت از مادرش ناچار بـه تـرک تـحـصـیل شد. نخستین حضور وی در تلویزیون درمـوزیـک ویدئوی PAT WILSON در ترانه ای بنام BOP GIRLصـورت گـرفـت هنگامی‌که وی تنها 15 سال سن داشت. او سپس در چندین فیلم و سریال تلویزیون استرالیا ایفای نقش کرد. سـرانـجـام سال 1989 در نقش آفرینی در فیلم DEAD CALM توجه جهانیان را بخود معطوف ساخت. اما بازی او در «چشمان باز بسته» کوبریک او را به یک ستاره بدل کرد.
 
کیت بلانشت «نمایی از فیلم مورد عجیب بنجامین باتن»

کیت بلانشت «نمایی از فیلم سرگذشت بنجامین باتن»

 او که از کودکی به نمایش علاقمند بود رشته تئاتر را برای تحصیل آکادمیک انتخاب کرد. از انستیتوی ملی هنرهای نمایشی استرالیا در ١٩٩٢ فارغ‌التحصیل شده و خیلی زود در عرصه تئاتر به شهرت رسیده است. بازی او در سال ١٩٩٧در فیلم «اسکار و لوسیندا» مورد توجه منتقدان قرار گرفت، اما یک سال بعد بازی در نقش ملکه الیزابت اول در فیلمی ‌‌از شکار کاپور از وی بازیگری با شهرت جهانی ساخت.
 
کیت وینسلت «نمایی از فیلم تایتانیک»

کیت وینسلت

او از بازیگرانی است که بازیگری در خون و خانواده اوست؛ پدرش راجر وینسلت و مادرش سالی بریج ـ وینسلت هر دو بازیگر بودند. پدربزرگ و مادربزرگ مادری او الیور و لیندا بریج هم در كار تئاتر بودند. و دایی او رابرت بریج در كار صحنه تئاتر مشغول به كار بود. او در سن 11 سالگی در یك پیام بازرگانی ایفای نقش كرد. تبلیغ برای پفکهای شکری، نوعی غذای کودک. کیت درس هنرپیشگی را در همان سن شروع كرد و نتیجه آن راه یافتن به دبیرستان هنر شد. كیت اجرا در مدرسه هنر را از همین زمان اغاز کرد تا اینکه اولین بازی خود را در سن 17 سالگی در نقش یك نوجوان در فیلم Heavenly Creatures بازی می‌كرد. اگر چه این فیلم خیلی معروف نشد ولی مورد ستایش منتقدان قرار گرفت. اما در سال 1997 او به یک هنرپیشه جهانی بدل شد؛ در این سال وی در فیلم تایتانیک ساخته جیمز کامرون بازی کرد و درخشید.
 
اسکارلت یوهانسون «نمایی از فیلم دختری با گوشواره‌های مروارید»

اسکارلت یوهانسون «نمایی از فیلم دختری با گوشواره های مروارید»

 او که امروز به عنوان جوان‌ترین پدیده بازیگری ‌هالیوود شهرت دارد به خاطر خانواده سینمایی‌اش خیلی زود وارد هنر سینما شد. مادر اسکارلت یک تهیه کننده سینمایی بود و زمینه ورود او به بازیگری را از زمان کودکی اش فراهم کرد؛ اسكارلت فقط هفت‌ساله بود كه بازی در تلویزیون را آغاز كرد، اما نقشی كه او را به شهرت رساند، بازی در مقابل بیل مورای در فیلم «گمشده در ترجمه» بود. او بعد از بازی در این فیلم در دو فیلم وودی آلن (امتیاز نهایی و اسكوپ) و فیلم «كوكب سیاه» برایان دپالما بازی كرد و پس از آن به هنرپیشه ای در کلاس جهانی بدل شد.
 
جولیا رابرتز «نمایی از فیلم نزدیک تر»

جولیا رابرتز «نمایی از فیلم نزدیک تر»

او هم از بازیگرانی بود که در خانوده هنری و در عین حال عجیب به دنیا آمد؛ مادر جولیا بتی لو (یك هنر پیشه و منشی كلیسا است و پدرش هم به عنوان فروشنده جاروبرقی و نویسنده و هنر پیشه كار می كرد! جولیا آرزو داشت دامپزشك بشود و علاقه ای هم به بازیگری داشت اما بعد از فارغ التحصیل شدن از دبیرستان به مدرسه تئاتر رفت. یکی از عواملی که جولیا را به شهرت رساند مدل شدن او برای عکاسان هنری و همینطور عکس‌های تبلیغاتی بود که باعث شد تصویر او همه جا در نشریات و روزنامه‌ها منتشر شود. پس از چندی کارگردانان برای ایفای نقش به او پیشنهاد بازی دادند و در سال 1998 جولیا در نقش یك پیشخدمت پیتزا فروشی در فیلم "Mystic pizza" (پیتزای اسرار آمیز) بازی كرد. و سپس یك بازی مشترك با لیام نیسون در رضایتمندی (satisfaction) داشت. این بازی برای آنها موفقیت آمیز بود یك سال بعد او در "steel magnolias" بازی كرد. زمانی كه فیلم «زن زیبا» اکران شد او از یك هنرپیشه با استعداد تازه كار به یك سوپر استار تبدیل شد.
 
مریل استریپ «نمایی از ساعت‌ها»

مریل استریپ «نمایی از ساعت ها»

او که از جمله استعدادهای بزرگ بازیگری جهان در ردیف بازیگرانی چون آل پاچینو، دونیرو و حتی لارنس اولیویه قرار دارد در کودکی به موسیقی علاقه داشت و به کلاس‌های خوانندگی اپرای ایستیل لیبلینگ می‌رفت. بعدها در دانشگاه رشته بازیگری را انتخاب کرد و در سال1971 به مدرسه تئاتر معتبر ییل رفت و در آنجا با سیگورنی ویور بازیگر و وندی واسراستاین نمایشنامه‌نویس همکلاس شد. استریپ قبل از دریافت مدرک کارشناسی ارشد در سال 1975، در بیش از 40 نمایش بازی کرد. بعد از فارق‌التحصیلی، اولین تجربه بازیگری خود را در برادوی با نمایش «Trelawney of the wells» کسب کرد. وی در سال 1976 به خاطر بازی در نمایش « 27 واگن پنبه» اثر تنسی ویلیامز نامزد دریافت جایزه تونی شد. آغاز کار او در تلویزیون با ایفای نقش همسر یک بازیکن ‌هاکی در مجموعه «مرگبارترین فصل» در سال 1977 بود. در همان سال با بازی در فیلم «جولیا» به کارگردانی فرد زینه مان به عنوان بازیگری توانمند در سینما مطرح شد.
 
ساندرا بولاک

ساندرا بولاک

اگر چه پدر و مادر بولاک هر دو خوانندگان اپرا بودند اما خود او به نمایش علاقه داشت. پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه کارولینای شرقی، بولاک به نیویورک رفت، جایی که حرفه بازیگری را جدی تر دنبال کرد. او کارش را با تعدادی تولیدات صحنه ای آغاز کرد و این کار صحنه ای خارج از برادوبی به نام no time flat بود که بولاک را با نقدهای مثیت بسیاری روبرو کرد. ساندرا کارش را با فعالیت در تلویزیون ادامه داد. اما اولین حضور رسمی ‌و جدی او را باید با بازی در «عشق ...شماره 90» محصول 1992 دانست. بولاک این موفقیت را با یک نقش مشابه در «چیزی به نام عشق» همان سال ادامه داد. اما وی زمانی به شهرت رسید که با کارگردانی به نام با «دی بانت» آشنا شد و در فیلم سراسر اکشن او ایفای نقش می‌کند. بولاک در کنار کیانو ریوز قرار می‌گیرد، اما تهیه کننده کار می‌گوید برای نقش دنبال یک خانم بلوند می‌گشت با حضور بولاک مخالفت می‌کند تا اینکه با اصرار‌های دی بانت نقش به ساندرا می‌رسد و فیلم به سرعت ساخته می‌شود و نه تنها به فروش خیره کننده ای دست پیدا کرد بلکه باعث می‌شود تا بولاک به عنوان یک قهرمان خانم و ستاره نو ظهور شناخته و معروف شود.

جنیفر‌ هادسون

جنیفر هادسون

بازیگر، خواننده آمریکایی نخستین باری که مورد توجه قرار همگان قرار گرفت، زمانی بود که به فینال سومین فصل مجموعه تلویزیونی شبکه فاکس به نام آمریکن آیدول راه یافت. او پس از اینکه به خاطر نقش‌آفرینی در فیلم دختران رویایی، چندین جایزه به‌دست آورد، تبدیل به یک ستاره شد. جایزه‌ها شامل جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن در هفتاد و نهمین اسکار، جایزه جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن، «جایزه صنف بازیگران سینما» و «جایزه آکادمی ‌فیلم و هنرهای تلویزیونی بریتانیا» بودند.
 
مونیکا بلوچی

مونیکا بلوچی

دانش آموخته رشته حقوق کار هنری را با مدل عکاسی آغاز کرد. بعدها به پیشنها گارگردان‌ها بازیگری را تجربه کرد و در فیلم «دراکولای برام استوکر» ساخته فرانسیس فورد کاپولا ایفای نقش کرد. شهرت جهانی مونیکا بلوچی زمانی بود که در فیلم «مالنا» جوزپه تورناتوره بازی کرد و به عنوان یک ستاره مطرح شد.
 
آنجلینا جولی «نمایی از فیلم سالت»

آنجلینا جولی«نمایی از فیلم سالت»

او فعالیت هنری خود را در انستیتوی تئاتر لی استراسبرگ در سن 12 سالگی آغاز کرد و در پنج فیلم دانش آموزی که همگی را برادرش جیمز کارگردانی می‌کرد ایفای نقش کرد. در جوانی در کلیپ‌های خوانندگانی چون رولینگ استونز، میت لوف، لنی کراویتز، انتولینو وندیتیو بازی کرد و به شهرت رسید. اما اولین نقش سینمایی او در فیلم «هکرها» بود. اما ستاره او زمان درخشید که در نقش یک دختر مبتلا به اسکیزوفرنی در فیلم «دختر از هم گسیخته» بازی کرد و جایزه اسکار نقش دوم زن را دریافت کرد.
 
کامرون دیاز «نمایی از فرشتگان چارلی»

کامرون دیاز «نمایی از فرشتگان چارلی»

کامرون دیاز از شانزده سالگی برای مجلاتی مانند مادمازل کار می‌کرد و فعالیتهای تبلیغاتی برای شرکتهایی مانند کالینا کلین و کوکا کولا انجام می‌داد. او بدون هیچ تخصیلات آکادمیک و آموزش بازیگری در سال 1994 اولین نقش خود را در فیلم کمدی-اکشن ماسک بدست آورد و با کمدین بزرگ جیم کری روبرو شد و یک نقش اصلی در این فیلم بازی کرد. بعد از بازی در این فیلم بود که به عنوان هنرپیشه ای با استعداد شهرت یافت.
 
پنه لوپه کروز «نمایی از فیلم بازگشت»

پنه لوپه کروز «نمایی از فیلم بازگشت»

بالرین اسپانیایی وقتی 15 سال داشت در آزمون نمایندگی جذب هنرپیشه در بین 300 شرکت کننده بهترین شد. در نتیجه او برای ایفای چندین نقش در سریال‌های تلویزیون اسپانیا قرارداد بست که باعث شد راهش برای چهره شدن در سینما هموار شود. کار بازیگری سینما را با فیلم «درباره مادرم» به کارگردانی پدرو آلمودووار آغاز کرد و در سال ۲۰۰۱ در فیلم «آسمان وانیلی» و بدنبال آن در «چشمانت را بگشا» آغاز کرد. در ۲۲ فوریه ۲۰۰۹ برای سومین حضور بر پرده سینما در «ویکی کریستینا بارسلونا» برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل شد و شهرت جهانی یافت.

جنیفر انیستون «نمایی از سریال دوستان»

جنیفر انیستون «نمایی از سریال دوستان»

یکی از گرانترین بازیگران ‌هالیوود در خانواده ای سینمایی بزرگ شد؛ پدر و مادر او هر دو بازیگر تلوزیونی بودند. و او نیز در دبیرستان بازیگری نیویورك تحصیل کرد. اولین فیلمی‌ که جنیفر در آن بازی کرد فیلمی‌‌ ترسناک به نام «Leprechaun» بود و او در آن زمان تصمیم داشت بعد از تمام شدن این فیلم بازیگری را رها کند. در مورد او گفته شده که قبل از بازیگر شدن شغل‌های دیگری مثل پیشخدمت، مسئول فروش و متصدی پذیرش را تجربه کرده بود. اما آنچه این بازیگر را به شهرت رساند بازی در سریال «دوستان» بود که باعث شد مورد توجه کارگردانان‌ هالیوود قرار گیرد.
 
ژولیت بینوش «نمایی از فیلم کپی برابر اصل»
 
ژولیت بینوش «نمایی از فیلم کپی برابر اصل»
 
بینوش از مادری هنرپیشه و پدری مجسمه‌ساز متولد شد. وی از نوجوانی به بازیگری روی آورد و اولین بار در سن بیست و سه سالگی پس از بازی در فیلم سبکی تحمل‌ناپذیر وجود باعث توجه بسیاری از منتقدین سینما شد. در سال ۱۹۹۶ با اجرای نقش ‌هانا در فیلم پر فروش بیمار انگلیسی برنده جایزه اسکار شد. بینوش در سال ۲۰۰۰ با بازی در نقش وین روشه در فیلم شکلات نامزد دریافت اسکار بازیگر نقش اول زن شد و در ردیف بازیگران بزرگ سینما قرار گرفت.
 

رازهای تیره و تاریک از زندگی گذشته‌ هالیوودی‌ها!! + تصاویر

رازهای تیره و تاریک از زندگی گذشته‌ هالیوودی‌ها!! + تصاویر
حالا می‌فهمیم که دلیل اصلی اینکه چارلیز از دوران کودکی اش حرف نمی‌زند و می‌خواهد آن روزها را فراموش کند این است که در خانواده ای پر از دعوا و بدون مهر و محبت زندگی کرد. مادرش هم...

 
ما 7 نفر را از بین چهره‌های مشهور و بازیگران انتخاب کرده ایم که به خاطر ثروت و شهرتشان آنها را می‌شناسید. کسانی که رازهای تاریک و ناراحت کننده ای از گذشته خود دارند. بیشتر رازها مربوط به خانواده‌هایشان می‌شود، کارهایی که انجام داده اند و عشق‌های عجیبی که داشته اند. من که نمی‌توانم باور کنم اینها فقط داستان باشند!

چارلیز ترون
چارلیز ترون

مادر او پدرش را درست جلوی چشمان او کشت!
چند سال پیش چارلیز به رسانه‌ها گفته بود که: «وقتی 15 ساله بوده پدرش در یک تصادف رانندگی کشته شده است.» و بعد موضوع مورد بحث را عوض کرده بود. اما حقیقت چیز دیگری است! پدر این بازیگر برنده اسکار مردی فحاش و ظالم بود و چارلیز نیز کودکی سختی را در ژوهانسبورگ گذراند. حالا می‌فهمیم که دلیل اصلی اینکه چارلیز از دوران کودکی اش حرف نمی‌زند و می‌خواهد آن روزها را فراموش کند این است که در خانواده ای پر از دعوا و بدون مهر و محبت زندگی کرد. مادرش هم برای اینکه بتواند از خودش و دخترش محافظت کند به شوهرش شلیک کرده و او را می‌کشد.
والیدن او شترمرغ پرورش می‌دادند. «پدرم اغلب اوقات در مزرعه مست می‌کرد و نه تنها با مشت‌های گره کرده به خانه می‌آمد، بله گاهی اوقات تفنگ به دست می‌گرفت و ما را تهدید می‌کرد. یک روز او واقعا ماشه را کشید، اما مادرم درست در لحظه آخر توانست تفنگ را از دست او بقاپد و برای محافظت از خودش و من به پدرم شلیک کند...»

لیگتون میستر و بوریس مویسیو
 

هر دوی این‌ها در زندان به دنیا آمدند.
چه کسی فکر می‌کرد که ستاره‌های برنامه «دختر پرحاشیه» لیگتون میستر و بوریس مویسیو گذشته‌ای شبیه به هم داشته باشند؟! هر دوی آنها در زندان به دنیا آمدند. مادر لیتون به خاطر قاچاق مواد مخدر به 10 سال زندان محکوم شده بود و مادر بوریس هم زندانی سیاسی بود.

لِرا کودریاوتِسِوا
 

شوهر دوم او به خاطر تجاوز جنسی و دزدی به زندان افتاد.

جک نیکلسون
جک نیکلسون

خواهر او برایش مادری کرد.
اولین بار مجله تایم در سال 1976 این راز را کشف کرد که خواهر جک نیکلسون درواقع مادر او بوده و بزرگش کرده و زنی که خود جک فکر می‌کرده مادر واقعی اش است مادربزرگش بوده!

تری‌ هاتچر
 
 

او توسط عموی خود مورد تجاوز جنسی قرار گرفت.


توبی مگوایر
 
توبی مگوایر

پدر او سارق بانک بود!

اپرا وینفری
 
اپرا وینفری

او در سن 14 سالگی یک بچه داشت.

آنجلینا جولی
 
آنجلینا جولی
 

معشوقه پیشین آنجلینا جولی الان مادر خوانده دوقولوهایش است!
دو بازیگر آنجلینا جولی و جنی شیمیزو در رابطه‌شان بیش از دو دوست معمولی هستند! آنها درگذشته عاشق یکدیگر بودند و الان هم خودشان می‌گویند هنوز نیروی کشش و جاذبه قدرتمندی آنها را به هم متصل می‌کند.
این کشش به حدی قوی است که آنجلینا از جنی خواست که مادرخواندگی دوقلوهایش را قبول کند.


وودی آلن
 
 وودی آلن
 

او با دختر خوانده اش ازدواج کرد.


لوسی لیو
 
لوسی لیو

او زمان بچگی اش در کارخانه کار می‌کرد.

مرگ ناگوار کارگردان جوان تلویزیون در رنجان

مرگ ناگوار کارگردان جوان تلویزیون در رنجان
حمید بیگلی کارگردان تلویزیون و از هنرمندان زنجانی متولد سال 52 و فارغ‌التحصیل رشته سینما از دانشگاه سوره، در یک مرگ ناگوار صبح دیروز در سد حسن ابدال زنجان درگذشت. پیکر بی جان این کارگردان تلویزیون که در اثر خفگی...

پیکر بی‌جان کارگردان زنجانی، صبح دیروز- سه‌شنبه - در سد حسن‌ابدال زنجان پیدا شد.
به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، پیکر بی‌جان حمید بیگلی، از هنرمندان زنجانی، صبح امروز در سد حسن‌ابدال پیدا شد.
 
حمید بیگلی متولد سال 52 و فارغ‌التحصیل رشته سینما از دانشگاه سوره است.
 
وی آثاری را در عرصه سینما و تلویزیون خلق کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به سریال «شهر بیدار» با موضوع ماه محرم اشاره کرد که از شبکه‌های سراسری نیز پخش شد.
 
مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان زنجان نیز با تایید این خبر ناگوار، تاکید کرده است: خبر پیدا شدن پیکر بی‌جان این هنرمند عرصه سینما و تئاتر، صبح امروز به نیروی انتظامی اعلام شد که ظواهر امر بیانگر این است که علت مرگ، غرق‌شدگی است، اما تا مشخص شدن علت اصلی این حادثه و اعلام قطعی پزشکی‌قانونی، نمی‌توان در این خصوص نتیجه‌گیری کرد.
 
سریال «شهر بیدار» در شب‌های محرم از شبکه استانی سیمای مرکز زنجان پخش شد.داستان این سریال از این قرار بود که دو دانشجوی دکترای جامعه‌شناسی به نام‌های فاطمه (که تازه مسلمان شده و تبعیت آلمانی دارد) و نسیم دختر ایرانی که از دوران کودکی در آلمان توسط عمویش بزرگ شده است برای تحقیق و ارائه پایان نامه درجه دکترا با موضوع امام حسین (ع) و عزاداری دسته جات ایران به شهرستان زنجان اعزام می‌شود و با شروع تحقیق نسیم به دنبال هویت خود و خانواده‌اش می‌شود و در طول داستان مشخص می‌شود این دو نفر ناخواسته توسط موسسه جاسوسی یهودی (شرمان) برای مقاصد سیاسی به ایران اعزام شده‌اند.

تفاوت‌های جکی چان و گلشیفته فراهانی شدن در هالیوود!

تفاوت‌های جکی چان و گلشیفته فراهانی شدن در هالیوود!
گلشیفته فراهانی در برنامه پولتیک درباره این پرسش که اگر در فیلمی؛ صحنه ای باشد که باید توسط شما روابط زناشویی و همبستری و برهنگی به تصویر کشیده شود پاسخ داد: «اگر فیلم، داستانی داشته باشد که باید...

 
 
 
 
 
 
 
 
 
داریوش سجادی از فعالین رسانه ای که در آمریکا زندگی می‌کند، در صفحه شخصی خود نوشت:

 جکی ‌چان سوپر استار سرشناس و رزمی کار هالیوود اخیراً طی مصاحبه ای اظهار داشته: «همیشه اصرار داشته ام که به عنوان یک بازیگر اخلاق‌گرا شناخته شوم و خوشحالم که رسانه‌های گروهی، منتقدان و تماشاگران سینما، مرا با این لقب می‌شناسند. در تمام این سالها به مدیر برنامه‌هایم یک موضوع را همیشه یادآوری کرده‌ام. به او، تهیه کنندگان و کارگردانان فیلم‌هایم گفته‌ام فیلم‌نامه‌هایی را به من پیشنهاد کنید که در آنها جایی برای عریان‌گری و صحنه‌های ناجور وجود ندارد. من در هیچ صحنه بدی بازی نکرده و نخواهم کرد.این اولین اصل اخلاقی من است»

این اظهارات را اکنون بگذارید در کنار اظهارات اخیر «گلشیفته فراهانی» و ایضاً نقش های محوله مشارالیه در فیلم های جدیدش.ایشان در برنامه پولتیک در پاسخ به این پرسش که اگر در فیلمی؛ صحنه ای وجود داشته باشد که باید توسط شما روابط زناشویی و همبستری و برهنگی به تصویر کشیده شود؛ آیا وجود این صحنه تاثیری در انتخاب شما برای بازی در آن نقش و در آن فیلم دارد؛ پاسخ داد: «نه هرگز! اگر فیلم، داستانی داشته باشد که باید در این دنیا بازگو شود و به تماشاچی منتقل شود من همه جوره آن را با ذهنی روشن انجام می دهم!»

... حد فاصل جکی چان شدن و فراهانی بودن موید آنست که می توان مانند جکی چان در دل صنعت هالیوود بالید و روئید اما به دلیل برخورداری از پرنسیب های فرهنگی و بلوغ شخصیتی در مقابل سندروم غربزدگی واکسینه بود هم چنانکه یک عنصر جهان سومی و ضعیف البنیه از حیث معرفت و هویت بومی مانند گلشیفته نیز به راحتی می تواند در عمیق ترین لایه های همان سندروم غوطه خورده و فرو رود.

غربزدگی چیزی نیست جز مختل شدن اندیشه و فلجی بخش تشخیص و داوری و محاجه مغز و پذیرش اعتبار ذاتی برای تمامیت غرب و تمکین و تبعیت چشم بسته و مقهوریت و مفتونیت در برابر آن فرهنگ و تمدن بالذات معتبر فرض شده! سندرومی که بعضاً محصول ناتوانی فرد از معنایابی در زندگی با تکیه بر استعداد و دانش و عقل خود و پذیرش کورکورانه معنادهی غرب از رفتار ها و هنجارهای فردی و اجتماعی است!

طرفه آنکه پدر ایشان (بهزاد فراهانی) نیز در مقام دفاع از صبیه به خود بالیده و فخر ورزیده!
...

ابراز افتخار فاقد اعتبار بهزاد فراهانی بابت هنرنمائی دخترشان در فرنگ در حالی صورت می گیرد که مشاهده شد مشارالیه در پرونده کاری خارج از کشورش تاکنون آش دهان سوزی ارائه نکرده و تنها تفاوت کار ایشان در داخل و خارج از کشور کسب فرصت رویت ... و بدن عریان ایشان برای بیننده برون مرزی است که تصور نمی شود ... محلی از اعراب در صنعت سینمای فاخر داشته باشد.

مدافعات آقای فراهانی از دخترشان یادآور مسابقات موسسه «Play Boy» در سال 2003 برای جذب جذاب ترین و طنازترین (!) دختران آمریکائی است که شبکه سراسری ABC در آمریکا آن را پوشش تصویری داد و نهایتاً بعد از آن که از میان صدها نفر رقیب تنها 10 نفر موفق به جذب در «Play Boy» شدند پدر یکی از این ده نفر در مصاحبه با ABC در حالی که اشک شوق در چشمانش نشسته بود با وجد و ابتهاج گفت:  من به دخترم بابت این موفقیت افتخار می کنم!!!

زوج های مشهور هالیوودی که مثل هم لباس می شوند

زوج های مشهور هالیوودی که مثل هم لباس می شوند
در اینجا 10 نمونه از هماهنگی لباس بین معروف ترین زوج های هالیوودی را به شما نشان داده ایم .

پس از دیوید و ویکتوریا بکهام و جاستین تیمبرلیک و جسیکا بیل زوج های دیگری را هم برایتان معرفی کرده ایم که چگونه لباس های ست و هماهنگ با یکدیگر را به تن می کنند و باید گفت ما در اینجا 10 نمونه از این هماهنگی میان لباس ها را به شما نشان داده ایم . 

David and Victoria Beckham
هر دو کت و شلوار بسیار مناسب وهماهنگ با یکدیگر را به تن دارند و با اعتماد به نفسی بسیار بالا در کنار یکدیگر ایستاده و به این ترتیب جذابیت زیادی در هماهنگی لباس هایشان به وجود آمده است.
 
Mark Wright and Michelle Keegan 
زن و شوهری که به تازگی با یکدیگر ازدواج کرده اند و همانطور که در تصویر هم می بینید به همین زیبایی حتی در خیابان هم لباسشان را با هم ست کرده اند. 
 
Justin Timberlake and Jessica Biela
درست است که طراح لباس جاستین شخصی به نام تام فورد است ، اما این بدان معنا نیست که جسیکا ازهر طرحی استفاده کرده باشد بلکه هر دو یک دست کت و شلوار کاملا هماهنگ با یکدیگر را به تن کرده اند.
 
Angelina Jolie and Brad Pitt
این دو در حال ایستاده و نزدیک به یکدیگر ایستاده اند و نه تنها لباس های سیاه این دو کاملا با یکدیگر هماهنگ می باشند بلکه دست در جیب داشتن این دو باعث هماهنگی بیشتر هم شده است.
 
Mila Kunis and Ashton Kutcher 
احساس می کنم با دیدن این تصویر تمامی ما تا حدودی بتوانیم از روی لب خوانی تشخیص دهیم که اشتون چگونه از لباس میلا تعریف و تمجید می کند و هر دو لباس هایی به رنگ آبی تیره به تن دارند .
 
Reese Witherspoon and Jim Toth
شاید آن چیزی که باعث موفقیت در هماهنگ بودن لباس این دو شده  این است که هر دو سبکی کلاسیک را انتخاب کرده و حضور آنها در کنار یکدیگر نه تنها بسیار عاشقانه به چشم می آید بلکه بسیار جذاب هم می باشد.
 
Justin Timberlake and Britney Spears
این دو همانطور که در این تصویر می بینید لباس های ورزشی کاملا ست شده با یکدیگر به تن دارند.
 
The Duke and Duchess of Cambridge
یک زوج سلطنتی که نگاه بسیار خوشحال آنها در کنار سبک کلاسیکی که در اینجا در مدل لباس هایشان انتخاب کرده اند بسیار دیده می شود . هر دو از صمیم قلب به چشمان هم خیره شده و از ست لباس هایشان که به رنگ آبی تیره می باشد احساس رضایت می کنند.
 
Cheryl and Ashley Cole
اوه، چه کسی می تواند از این تطبیق و تناسب لباس ها با یکدیگر کوچکترین ایرادی بگیرد. لباس شریل و اشلی که به مانند فرشته ها سفید رنگ و بسیار بسیار زیبا با یکدیگر منطبق شده اند.
 
Gwyneth Paltrow and Brad Pitt
براد پیت در کنار نامزد دیگرش به نام پالترو را می بینید که لباسی به سبک دو رنگ به تن دارند و از ترکیب رنگ های سفید و سیاه برای ست کردن لباس هایشان استفاده کرده اند.
 
 
دو شنبه 1 مهر 1392برچسب:, :: 12:23 قبل از ظهر :: نويسنده : سحر
 
چه فضا و شرایطی باعث خیانت زنان می‌شود؟ آیا مردان می‌توانند طوری رفتار کنند که احتمال خیانت زنان را به کمترین حد برسانند؟ مردان چگونه می‌توانند فضای زندگی را چنان بسازند که خیانت ناممکن شود و زنان هیچ میلی و نیازی به خیانت نداشته باشند؟

یک خیانت کار همیشه مقصر است اما شاید بتوان کاری کرد که خیانتی اتفاق نیافتد و شرایطش پیش نیاید.....
 
کسی که دزدی می‌کند، دزدی کرده است و اوست که تصمیم گرفته دزدی کند و اوست که باید تنبیه شود و به سزای کارش برسد. تنبیه و محاکمه دزد، لازم است اما کیست که نداند فقط آن دزد نیست که مقصر است. بسیاری کسان دیگر هم هستند که در این میان مسئولیت دارند و می‌توانند فعالیت‌هایی انجام بدهند که انگیزه دزدها کمتر شود یا فضای جامعه برای دزدی بیشتر شود.
 
خیانت هم چیزی شبیه دزدی است. کسی که خیانت می‌کند گناه نابخشودنی‌ای مرتکب شده و به هیچ توجیهی نمی‌تواند کس دیگری را مقصر و گناهکار جلوه بدهد. اما با این حال کسان دیگری هستند که می‌توانند طوری رفتار کنند و فضایی بسازند که شرایط برای خیانت سخت‌تر شود و موقعیت آن فراهم نشود.
 
چه فضا و شرایطی باعث خیانت زنان می‌شود؟ آیا مردان می‌توانند طوری رفتار کنند که احتمال خیانت زنان را به کمترین حد برسانند؟ مردان چگونه می‌توانند فضای زندگی را چنان بسازند که خیانت ناممکن شود و زنان هیچ میلی و نیازی به خیانت نداشته باشند؟
آنچه در این نوشته خواهید خواند، نکته‌هایی است که مردان باید مورد توجه قرار دهند تا علاوه بر آنکه مانع از خیانت زنان شوند، خود نیز مصون بمانند.

1 - زن‌ها نیازمند محبت‌اند
زن‌ها نیاز دارند غرق در محبت همسران‌شان شوند. بسیاری از مردان ترجیح می‌دهند غیرمستقیم محبت کنند، غیرمستقیم عشق‌شان را ثابت کنند، و بدون آنکه به زبان بیاورند، محبت کنند. اما بسیاری از زنان نیاز دارند صریح و شفاف بشنوند. ترجیح می‌دهد عشق را علاوه بر آنکه با چشم‌های‌شان می‌بینند، با گوش‌های‌شان هم بشنوند.
محبت مردان به زنان هر چه بیشتر و خالصانه‌تر و پرشورتر باشد، تاثیر بیشتری بر جلوگیری از خیانت زنان دارد و بیش از پیش آنها را بیمه می‌کند. یک نکته البته در این میان هست که باید به آن توجه کرد. محبت مردان به همسران‌شان باید متعادل باشد. اینکه یک روز همه توجه مرد به زن باشد و هزار گونه عشق و محبت نثار او کند و روز دیگری هیچ توجهی به او نکند، زن‌ها را آزرده می‌کند و شاید ضرر آن بیشتر از سودش باشد. محبت زیاد، باید دائمی و همیشگی باشد. زنان تحمل کم و زیاد شدن بیش از اندازه محبت را ندارند، همانطور که انسان‌ها تحمل کم و زیاد شدن ناگهانی فشار هوا را ندارند.
محبت دیدن و مورد توجه قرار گرفتن، اتمسفر زندگی زن‌هاست. البته غافلگیر کردن و هدیه دادن و هیجان زده کردن زنان بسیار مناسب است، اما اگر زنی سه ماه از سال مورد توجه بی‌شائبه و محبت فراوان قرار بگیرد و 9 ماه در فقر محبت به سر ببرد، آن همه محبت دود خواهد شد و به آسمان خواهد رفت. نتیجه؟ محبت به زن‌ها باید زیاد و متعادل باشد.
 
2 - یکی از عاداتی که می‌تواند شرایط بسیار مناسبی برای خیانت زنان فراهم کند، ایجاد محدودیت‌های بی‌جایی است که برخی از مردان به دلایلی شاید موجه برای همسرشان اعمال می‌کنند
محدودیت‌هایی از قبیل اینکه زن حق ندارد هر وقت خواست بیرون برود، یا زن حق ندارد هر وقت خواست به خانه پدر و مادرش برود، یا جلوگیری تند و عصبی از تحصیل و کار همسر بدون آنکه به خواسته‌ها و دغدغه‌های او اهمیت داده شود. اینگونه محدودیت‌ها شاید حتی برای حفظ بیشتر نظام خانواده به زن تحمیل شود، اما تجربه ثابت کرده که در بسیاری موارد نتیجه‌ای جز عکس آنچه تصور می‌شده نداشته است.
مردان باید بدانند که با زندان ساختن نمی‌توانند همسران‌شان را حفظ کنند. زنان اگر احساس کنند در خانه زندانی شده‌اند و نمی‌توانند آنچه که می‌خواهند باشند، شاید به فکر انتقام گرفتن بیفتند. مطمئن باشید تنها نتیجه تحمیل و تحکم و تندخویی نسبت به زنان، ظاهرسازی و پنهان‌کاری آنها و ساخته شدن کینه و عصبانیت در دل آنهاست.
 
3 - زنان به مردانی نیاز دارند که پشتیبان باشند
به مردانی که حمایت‌گر و همراه باشند. زنی که به خیاطی علاقه دارد، وقتی لباسی دوخته است، هیچ چیز برای او بهتر از این نیست که از همسرش بشنود که بهترین لباس دنیا را دوخته است. هیچ چیز بهتر از این نیست که مردی همسرش را در مسیری که زن می‌پسندد هل بدهد. و هیچ چیز بهتر از این نیست که زن بداند غذایی که پخته است به دل مرد نشسته است و ببیند مرد حتی متوجه ادویه‌ای شده که زن این بار به غذا اضافه کرده است.
 
در همین میان لازم است توجه شود که هر کدام از این نیازها اگر تامین نشود، احتمال خیانت بالا خواهد رفت. هر کدام از این نیازها اگر پاسخ مناسبی دریافت نکند، می‌تواند فضا را برای خیانت مناسب کند. هیچکس به یکباره دزد نمی‌شود. هیچکس به یکباره اهل جنایت نمی‌شود. خیانت هم همینطور است.باید به نکات ریز و درشتی که هر کدام به تنهایی ممکن است تاثیری نداشته باشند اما جمع شدن‌شان خطرساز است توجه کرد و آن‌ها را جدی گرفت. هیچ‌گاه توجه، محبت و پشتیبانی و حمایت‌گری‌تان را به یکباره از همسرتان سلب نکنید. اگر قرار است به سفر بروید، یا چند روزی به خاطر مشغله کاری یا هر چیز دیگر نمی‌توانید وظایف‌تان را به درستی انجام دهید، از قبل توضیح بدهید.
 
4 - انسان‌ها نیازمند گفتن و شنیده شدن هستند
زن‌ها بسیار بیشتر از مردان نیاز دارند حرف بزنند و کسی دقیق به حرف‌های‌شان گوش کند و نه فقط گوش کند، بلکه با آنها همدلی کند و گاهی پیشنهادی بدهد و تایید کند. صریح اگر بخواهیم باشیم، مردان باید در برابر همسرشان گوش باشند؛ گوش‌هایی که حوصله شنیدن دارند. حوصله شنیدن حرف‌هایی که شاید از نگاه مردان بی‌اهمیت و ساده و حتی به دردنخور و مسخره بیاید، اما برای زنان لازم است و فکرهایی است که در سرشان می‌چرخد و باید گفته شود و شنیده شود.
یکی از مهمترین مواردی که می‌تواند سهم بسیار بزرگی در جلوگیری از خیانت زنان داشته باشد، وجود خلوت برای زن و مرد است. زن و مرد باید بتوانند با هم خلوت کنند؛ علاوه بر خلوت عاطفی و احساسی و جنسی، که لازمه زندگی سالم زناشویی است و کمرنگ شدن آن می‌تواند ضربه‌های جبران‌ناپذیر به رابطه زن و مرد وارد کند و راه خیانت را باز کند.
 
5 - یکی از مشکلات بزرگی که بیشتر زنان در زندگی با آن مواجه می‌شوند، این است که احساس می‌کنند توجه و محبت همسرشان نسبت به اوایل ازدواج یا اولین روزهای آشنایی و خواستگاری و نامزدی بسیار کمتر شده و فکر می‌کنند معنای این تغییر رفتار این است که مثل قبل مورد علاقه شوهرشان نیستند و آن محبت و رابطه دو طرفه سابق از میان رفته است. مردان علاوه بر آنکه باید از ابتدا متعادل رفتار کنند و در محبت کردن زیاده‌روی نکنند، نباید بگذارند این حس در زنان زنده شود.
دو شنبه 25 دی 1391برچسب:عزت نفس در زنان لاغر بالاتر است! عزت نفس در زنان لاغر بالاتر است! محققان توصیه می‌کنند با توجه به اینکه عزت نفس در افراد غیرچاق بالاتر است و افراد با عزت نفس بالاتر شیوه زندگی سالم‌تری را اتخاذ می‌کنند, در برنامه‌های ارتقای سلامت توجه به ابعاد روانی مشکل چاقی حائز اهمیت است,,, محققان توصیه می‌کنند با توجه به اینکه عزت نفس در افراد غیرچاق بالاتر است و افراد با عزت نفس بالاتر شیوه زندگی سالم‌تری را اتخاذ می‌کنند, در برنامه‌های ارتقای سلامت توجه به ابعاد روانی مشکل چاقی حائز اهمیت است, در سال‌های اخیر گسترش چاقی موجب معطوف شدن اذهان عمومی به آثار سوء ناشی از آن بر ابعاد جسمانی و روانی وجود انسان‌ها شده است, برخی بررسی‌ها نتایج ضد و نقیضی از ارتباط چاقی با عزت نفس ارائه داده‌اند, این در حالی است که ممکن است افراد با عزت نفس بالا به جهت ارزش و احترام بیشتری که برای خود قائل هستند, شیوه زندگی سالم‌تری اتخاذ کنند, مطالعه‌ای با هدف بررسی و ارزیابی ارتباط عزت نفس با نمایه توده بدنی و برخی عوامل شیوه زندگی در زنان شاغل توسط دکتر هاله صدرزاده از گروه تغذیه و بیوشیمی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران و همکارانش انجام شد, این مطالعه مورد-شاهدی بر روی 125 زن 25 تا 45 ساله چاق دارای نمایه توده بدنی مساوی و بالاتر از 30 و 125 زن غیرچاق از کارکنان بیمارستان‌های منتخب تابعه دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام گرفت, دریافت‌های غذایی با پرسشنامه بسامد غذایی نیمه کمی و فعالیت بدنی با پرسشنامه MET به‌ عنوان عوامل شیوه زندگی بررسی شد, عزت نفس با پرسشنامه روزنبرگ اندازه‌گیری شد, یافته‌ها حاکی از آن است که سطح سواد, وضعیت اقتصادی, فعالیت بدنی و وضعیت عزت نفس در دو گروه تفاوت آماری معنی‌داری نشان داد, دریافت‌های غذائی تفاوت معنی‌داری در دریافت انرژی و درصد انرژی حاصل از چربی در دو گروه نشان داد, نتایج این پژوهش نشان داد: عزت نفس در زنان غیرچاق بالاتر بود و افراد با عزت نفس بالاتر شیوه زندگی سالم‌تری داشتند, در برنامه‌های ارتقای سلامت توجه به ابعاد روانی مشکل چاقی حائز اهمیت است,, :: 4:22 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر

عزت نفس در زنان لاغر بالاتر است!

عزت نفس در زنان لاغر بالاتر است!
محققان توصیه می‌کنند با توجه به اینکه عزت نفس در افراد غیرچاق بالاتر است و افراد با عزت نفس بالاتر شیوه زندگی سالم‌تری را اتخاذ می‌کنند، در برنامه‌های ارتقای سلامت توجه به ابعاد روانی مشکل چاقی حائز اهمیت است...

محققان توصیه می‌کنند با توجه به اینکه عزت نفس در افراد غیرچاق بالاتر است و افراد با عزت نفس بالاتر شیوه زندگی سالم‌تری را اتخاذ می‌کنند، در برنامه‌های ارتقای سلامت توجه به ابعاد روانی مشکل چاقی حائز اهمیت است.
در سال‌های اخیر گسترش چاقی موجب معطوف شدن اذهان عمومی به آثار سوء ناشی از آن بر ابعاد جسمانی و روانی وجود انسان‌ها شده است.
برخی بررسی‌ها نتایج ضد و نقیضی از ارتباط چاقی با عزت نفس ارائه داده‌اند. این در حالی است که ممکن است افراد با عزت نفس بالا به جهت ارزش و احترام بیشتری که برای خود قائل هستند، شیوه زندگی سالم‌تری اتخاذ کنند.
مطالعه‌ای با هدف بررسی و ارزیابی ارتباط عزت نفس با نمایه توده بدنی و برخی عوامل شیوه زندگی در زنان شاغل توسط دکتر هاله صدرزاده از گروه تغذیه و بیوشیمی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران و همکارانش انجام شد.

این مطالعه مورد-شاهدی بر روی 125 زن 25 تا 45 ساله چاق دارای نمایه توده بدنی مساوی و بالاتر از 30 و 125 زن غیرچاق از کارکنان بیمارستان‌های منتخب تابعه دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام گرفت. دریافت‌های غذایی با پرسشنامه بسامد غذایی نیمه کمی و فعالیت بدنی با پرسشنامه MET به‌ عنوان عوامل شیوه زندگی بررسی شد. عزت نفس با پرسشنامه روزنبرگ اندازه‌گیری شد.
یافته‌ها حاکی از آن است که سطح سواد، وضعیت اقتصادی، فعالیت بدنی و وضعیت عزت نفس در دو گروه تفاوت آماری معنی‌داری نشان داد. دریافت‌های غذائی تفاوت معنی‌داری در دریافت انرژی و درصد انرژی حاصل از چربی در دو گروه نشان داد.
نتایج این پژوهش نشان داد: عزت نفس در زنان غیرچاق بالاتر بود و افراد با عزت نفس بالاتر شیوه زندگی سالم‌تری داشتند. در برنامه‌های ارتقای سلامت توجه به ابعاد روانی مشکل چاقی حائز اهمیت است.

اولین هنرپیشه قربانی زیبایی که در سن 27 سالگی درگذشت

اولین هنرپیشه قربانی زیبایی که در سن 27 سالگی درگذشت
افراد دیگری چون الیزابت اول و وکتی فیشر هنرپیشه معروف هم به دلیل مشابهی مرده اند؛ اما این زن اولین قربانی زیبایی است که در سال 1760 و در سن 27 سالگی درگذشته است.

آینه ملقب به " آینه غرور" متعلق به یک هنرپیشه زیبای قرن 18 در یک حراجی به قیمت 300 هزار پوند به فروش رسید. گفته شده است وی بسیار زیبا و جذاب بوده و علاقه فراوانی به آرایش کردن داشته است و نهایتا در اثر مسمومیت ناشی از مواد آرایشی در سن 27 سالگی درگذشته است.






"ماریا گانیگ" صاحب این آینه زیبا بود و یکی از موفق ترین هنرپیشه های قرن 18 محسوب می شود. گفته شده است او به دلیل مسمومیت ناشی از موادی که برای جوانی پوستش به کار می برده مرده است. 




افراد دیگری چون الیزابت اول و وکتی فیشر هنرپیشه معروف هم به دلیل مشابهی مرده اند؛ اما این زن اولین قربانی زیبایی است که در سال 1760 و در سن 27 سالگی درگذشته است.
گفته شده است مواد آرایشی که او به عنوان جوان کننده پوست صورت از آن استفاده می کرده شامل کربنات و هیدروکسید بوده است که در ترکیب با رطوبت پوست نوعی اسید ایجاد نموده و این اسید به مرور زمان باعث نابودی پوست وی و در نهایت باعث مسموم شدن خونش و مرگ او شده است.»

پوشش ستاره های امی در روز بعد از جشنواره چگونه بود ؟

پوشش ستاره های امی در روز بعد از جشنواره چگونه بود ؟


پس از شب Emmy در لباس یک طراح به نام و پوشیدن کفش های پاشنه بلند، ستاره های Emmy به سبک و روال روزانه خود بازمی گردند.

1 - Amy Poehler
شب Emmy : ا
می پوهر در یک پیراهن شب خیره کننده از استلا مک کارنتی روی فرش قرمز قدم می گذارد .
روز بعد : امی پوهر در حال خروج از فروشگاه پتکو به همراه پسرش در بورلی هیلز، کالیفرنیا .

 


2 - Edie Falco
شب Emmy : اد
ی فالکر در یک پیراهن شب سرمه ای به همراه یک کمربند طلایی فوق العاده روی فرش قرمز .
روز بعد :  
ادی فالکر در حال موتور سواری با دخترش ماسی در نیویورک .




3 - Ginnifer Goodwin
شب Emmy : 
گینیفر گودوین، پر طراوت و چالاک در یک پیراهن شب گلدار نارنجی از مونیک لوئیلر
روز بعد : گودوین در حال خرید مواد غذایی در لس آنجلس، کالیفرنیا




4 - Heidi Klum
شب Emmy : هایدی کلوم در یک لباس شب ساحلی از یک طراح فرانسوی به نام الکساندر وادر
 روز بعد : هایدی کلوم در یک لباس راحتی در حالی که به همراه بادیگاردش، فرزندانش را از مدرسه بر می دارد




5 - Jimmy Fallon
شب Emmy : جیمی فالون با یک ژست خاص روی فرش قرمز .
روز بعد : جیمی فالون در فرودگاه لاکس برای بازگشت به نیویورک .




6 - Julianne Moore
شب Emmy : جولین مور با یک پیراهن زرد رنگ از کمپانی کریستین دیور رویفرش قرمز امی حاضر شد.
روز بعد :  جولین مور در حالی لس آنجلس را ترک می کند که جایزه اش از جشنواره را در یک پاکت دستی حمل می کند .



7 - Peter Dinklage
شب Emmy : 
پیتر روی فرش قرمز در 64 جشنواره امی
روز بعد : پیتر به همراه همسرش اریک اشمیت و دخترش برای گردش در بورلی هیلز، کالیفرنیا
تینا فی




8 - Tina Fey
شب Emmy : 
تینا فی در پیراهنی از ویون وست وود روی فرش قرمز . 
روز بعد : تینا در فرودگاه لاکس برای پرواز از لس آنجلس به نیویورک .

تصاویر از فشن مخصوص افراد معلول و ناتوان جسمی و ذهنی

تصاویر از فشن مخصوص افراد معلول و ناتوان جسمی و ذهنی
بدون شرح!

برای آنکه افراد معلول و ناتوان جسمی و ذهنی بتوانند اعتماد به نفس خود را بدست آورند یک سری دوره مسابقات فشن برای این افراد برگزار شد که تصاویر آن را مشاهده می نمائید:

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

یک شنبه 9 مهر 1391برچسب:مهمترین,پیشگویی,نوستر آداموس,عکس, :: 6:0 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر

مهمترین پیشگویی های نوستر آداموس

مهمترین پیشگویی های نوستر آداموس
قبل از وقوع حادثه هیچکس در دربار فرانسه جرات نداشت سخنی از پیشگوئی نوستر اداموس به میان اورد...

هنری دوم از فرانسه
قبل از وقوع حادثه هیچکس در دربار فرانسه جرات نداشت سخنی از پیشگوئی نوستر اداموس به میان اورد. او نحوه مردن شاه هنری را پیشگوئی کرده بود:شیر جوان فایق خواهد امد بر شیر پیردر نخستین یورش در صحنه نبرداو چشمهای خصم خود راکه در محفظه ای طلایی قرار داردسوراخ خواهد کرد.با دو زخم و یک زخم و بعد مرگی سخت.۴سال بعد در ۱۵۵۹ این پیشگوئی بوقوع پیوست.هنری که یکی از نشانه های خانوادگیش شیر بود با افسری جوان بنام مونتگمری (فرمانده گارد اسکاتلندیش) دوستی نزدیکی داشت.این افسر روزی بی مقدمه به او حمله کرد و کلاهخود او را با نیزه سوراخ کرد و او از ناحیه سر و گردن به سختی مجروح شد و بعد از ۱۰ روز عذاب درگذشت.پیشگوئیهای شگفت انگیز نوستر اداموس: برای کاترین دومدیسی (همسر هنری) ضربه ای سخت بود اما باعث شد تا او به آداموس ایمان اورد و از مریدان او شود.نوستر نیز به عنوان قدرشناسی تصویر تمام فرمانروایان اینده فرانسه را در قصر او بر روی اینه ای منعکس کرد.شاید اینکار از بازتاب نقاشیهایی که در اتاق مجاور نصب شده بود: بر روی اینه بوجود امد.اما کاترین که خرافاتی بود به شدت تحت تاثیر قرار گرفت و حمایت از نوستر اداموس را کاملا بر عهده گرفت و نوستر با پشتیبانی ملکه توانست با فراغ خاطر به پیشگوئی اینده بپردازد.نوستر پیشگوئی کرد که ۳ فرزند پسر کاترین قبل از او خواهند مرد.

ناپلئون:
نوستر اداموس ظهور ناپلئون را پیشگوئی کرده و از او به عنوان نخستین ضد مسیح نام می برد (دومین ضد مسیح هیتلر و سومین ضد مسیح هنوز ظهور نکرده است) درباره رسیدن ناپلئون به قدرت و سالهای امپراتوریش می نویسد:امپراتوری نزدیک ایتالیا زاده خواهد شد کهامپراتوری را قدر بسیار خواهد نهاد.ناپلئون هم قدرت سیاسی فرانسه را بالا برد و هم قدرت نظامی ان را.نوستر درباره سرانجام ناپلئون چنین پیشگوئی کرده است:امپراتور بزرگ تبعید خواهد شدبه مکانی کوچکو دوباره سر بر خواهد داشتو در مکانی کوچک سرنوشتشبه اخر خواهد رسید.ناپلئون به جزیره کوچک الب تبعید شد اما بعد از ۱۰۰ روز از انجا گریخت و دوباره قدرتش را احیا کرد و سرانجام در جزیره سنت هلن درگذشت.

لوئی پاستور :
پیشگوئیهای نوستر در مورد وقایع جدید به اندازه وقایع قدیم قابل توجه است.در این مورد هم نام و هم تاریخ ماجرا ذکر شده است:پاستور جوان رب النوعی تکریم: خواهد شدان هنگام که ماه چرخش خود را به پایان رساند.وقتی پاستور در ۱۸۸۹ انستیتو پاستور را تاسیس کرد کشفیات بزرگی در علم پزشکی به ظهور رسید.چرخش ماه به دور زمین هر ۱۹ سال یکبار اتفاق می افتد.یکی از این چرخشها در ۱۸۸۹ کامل شد.

آدولف هیتلر:
نوستر چند پیشگوئی خارق العاده و دقیق درباره نازیها کرده است.در یکی از آنها خلاصه ای از زندگی او را ارائه می کند و از مرگ نامعلوم او سخن می گوید: در کوهستانهای اتریش نزدیک رایناز پدر و مادری معمولی زاده خواهد شد مردی که مدعی دفاع از لهستان و مجارستان خواهد بودپایان کار او هرگز دانسته نخواهد شد. شعر دیگری از نخستین سالهای جنگ وقتی که ارتش المان در طول جبهه بسوی فرانسه به حرکت درامد حکایت دارد.اگرچه بیشتر کشورهای اروپا بر ضد هیتلر و یا به گفته نوستر: هیستر متحد شده بودند اما او مدتی فاتح بی چون و چرای نبردها بود:جانوری وحشی و پر اشتها از رودها خواهد گذشتو جنگجویان عظیمی بر علیه این جانور هیستر خواهند جنگید.نوستر همچنین از سلاحهایی سخن گفته که صدای انها در اسمانها شنیده خواهد شد و ماشینهای پرنده ای که از انها اتش خارج خواهد شد (به هواپیما و بمبارانها و موشکهای وی-۲ اشاره دارد) نوستر تصویری زنده از خلبانها با ماسک اکسیژن و کلاه و لوله های اتصال ارائه می دهد.او از نیمه انسان نیمه خوکهایی که در صحنه نبرد در اسمانند سخن می گوید.
 
درباره آینده:
نوستر به سومین جنگ جهانی در پایان قرن بیستم اشاره داشت که در نیمکره شمالی و بعد از اتحاد دو ابرقدرت بر علیه شرق بوقوع می پیوندد:وقتی قدرتهای نیمکره شمالیبا هم متحد شونددر شرق ترس و هراسی هولناکبر می خیزدروزی دو بزرگ با یکدیگردوست خواهند شد و سرزمین جدید به اوج اقتدارخواهد رسیدانگاه مردی خونخوار دوباره ظهور خواهد کرد.مرد خونخوار به عنوان سومین ضد مسیح جهان شناخته شده است و در چین ظهور خواهد کرد.سرزمین جدید در مکاشفات نوستر: همان امریکاست.بنابراین نوستر از جنگ بین امریکا و روسیه بر علیه چین سخن گفته است.حتی تاریخ دقیق این جنگ را نیز مشخص کرده است:از ۱۹۹۹هفت ماه گذشتهاز اسمان پادشاه وحشت فرو خواهد امدقبل و بعد از ان جنگ سلطنت خواهد کرد.نیمکره شمالی اسیب فراوان خواهد دید و قحطی عظیمی که در نتیجه افات بوجود می اید نیمکره شمالی را فرا می گیرد (بیشتر پیشگویان سال ۱۹۹۸ و ۱۹۹۹ را پایان جهان به سبب جنگ جهانی سوم ذکر کرده اند)

تولد نوزادی بدون پوست+عکس

تولد نوزادی بدون پوست+عکس
این وضعیت از لحاظ ظاهری شبیه سوختگی نوع دوم است و یک اختلال ژنتیکی بلند مدت محسوب می شود که ....

کودک نه ماه ای به نام بریستال برور ماری ، اهل آریزونا از وضعیت ژنتیکی نادری به نام اپیدرمولیسیس بالوسیا (EB) رنج می برد که بخشی از زیر پوستش قابل لمس است و باید همیشه باندپیچی شود.این وضعیت از لحاظ ظاهری شبیه سوختگی نوع دوم است و یک اختلال ژنتیکی بلند مدت محسوب می شود که ۱ نفر از هر ۵۰۰۰۰ نفر به آن مبتلا می شوند ، پوست بریستال در اثر نبودن پروتئین برای بستن یک لایه به دیگری این شرایط را دارد.


http://www.seemorgh.com//uploads/1391/07/8822.jpg
افرادی که از این اختلال ژنتیکی رنج می برند پوستشان آنقدر لطیف و نازک است که به سادگی ساییده شده و باعث زخم های خون آلود و دردناک می شود. هر گونه خراش می تواند باعث ایجاد تورم و زخم در بدن بریستال و در دهانش شود.
 
http://www.seemorgh.com//uploads/1391/07/8823.jpg
از آنجا که در حال حاضر هیچ درمانی برای این وضعیت وجود ندارد، پزشکان به مادرش تنها گفته اند که او را همیشه بانداژ کند تا بدین وسیله از پوستش محافظت شود.بسیاری از کودکان با این وضعیت اگر تاول و تورم ها به دستگاه تنفسی برسد و مشکلات تنفسی ایجاد کند حتی تولد یک سالگی خود را نیز نمی بینند.

http://www.seemorgh.com//uploads/1391/07/8824.jpg
والدین بریستال اکنون زندگی خود را تغییر داده اند تا بتوانند شرایط کودکشان را تحت کنترل در آورند، مادرش شغلش را رها کرده تا تمام وقت به رسیدگی از دخترش اختصاص دهد و همچنین به خانه ای نقل مکان کرده اند تا درمان های کودک را فراهم کنند.

اتفاقی شگفت انگیز برای ملکه زیبایی آمریکا ! +عکس

اتفاقی شگفت انگیز برای ملکه زیبایی آمریکا ! +عکس
جراحان مجبور شدند حدود 1/4 جمجمه او را بردارند تا مغز او که دچار تورم شدیدی شده بود به حالت عادی بازگردد و برای اینکه استخوان جدا شده فاسد نشود این استخوان را در شکم او به مدت 42 روز نگهداری کردند .
 
"جمی همیلتون" 36 ساله که در سال 2009 ملکه زیبایی ایالت آیداهو امریکا بوده و در رقابتهای سراسری هم شرکت داشته است در یک حادثه هنگام ماهیگیری از صخره پرتاب شد و از ناحیه سر آسیب دید.

http://www.seemorgh.com//uploads/1391/07/c19.jpg
جراحان مجبور شدند حدود 1/4 جمجمه او را بردارند تا مغز او که دچار تورم شدیدی شده بود به حالت عادی بازگردد و برای اینکه استخوان جدا شده فاسد نشود این استخوان را در شکم او به مدت 42 روز نگهداری کردند . این زن که مادر سه فرزند است وقتی به هوش آمد متوجه شد نیمی از استخوان سرش سر جایش نیست و به جای اینکه روی سرش باشد در شکمش است.

او در وبلاگش در خصوص این تجربه تلخ مینویسد: هیچ چیز در دنیا دیگر برای من مهم نیست جز اینکه من زنده ام و اینجا هستم این یک معجزه است که من زنده هستم و میتوانم کنار همسر و فرزندانم باشم.

او هنگام تعطیلات با همسرش به ماهیگیری رفته بود که این اتفاق رخ داد  او  تعادلش را از دست داد و از صخره ها پایین پرتاب شد همسرش سریعا او را به بیمارستان رساند  و پزشکان برای اینکه مغز متورم او دچار آسیب نشود مجبور شدند جمجمه او را بردارند و به این طریق به او عمری دوباره بخشیدند.

او اکنون حالش خوب است و بعد از اینکه تورم مغزش کاهش پیدا کرد پزشکان استخوان را سرجایش بازگرداندند. او اکنون به محل کارش بازگشته  و زندگی عادی خود را طی میکند.

http://www.seemorgh.com//uploads/1391/07/c21.jpg

یک شنبه 9 مهر 1391برچسب:5,سنت,بسیار عجیب,غریب,هندها,(+عکس), :: 5:45 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر

 

هندوها
در بخش هایی از کشور هندوستان، این سنّت توسط رهبران مذهبی هندو انجام می شود تا کودکانی را که مبتلاء به بیماری های جزئی مانند سرماخوردگی، تب و غیره، می باشد...
 
                                                         
ساتی
ساتی یک مراسم تشیع جنازه در میان برخی از جوامع هندو است که در آن، زنی که به تازگی بیوه شده است، یا به طور داوطلبانه یا با اجبار، باید در توده هیزمی که برای سوزاندن جسد شوهرش تهیه شده است، قربانی شود و در کنار شوهر متوفی خود در آتش بسوزد. این شیوه در هند مدرن، به ندرت دیده شده و انجام می شود.

ساتی
مراسم خرچنگ
در شهر گُجرات هند، در اواسط ماه ژانویه، در مناسبت ماکار سانکراتی (Makar Sankranti)، صدها نفر از پیروان هندو در صف های طولانی می ایستند تا خرچنگ را به عنوان قربانی به خدا اهدا نمایند؛ این کار در معبد الهه شیوا انجام می گیرد. این یک مراسم بسیار قدیمی است. افراد اهداکننده بر این باورند که تقدیم خرچنگ به خداوند، آرزوهای آنها برآورده می شود.
هندوها
سنّت خاکسپاری
یکی دیگر از سنّت های عجیب و غریب هندی ها، دفن کردن کودکان معلول زنده تا گردن به مدّت شش ساعت، در طول خورشید گرفتگی می باشد. هندوها می گویند که انجام این کار برای خنثی کردن اثرات سوء ناشی از خورشید گرفتگی می باشد.   

هندوها
تائیپوسام
یک فستیوال تامیلی است که توسط هندوها در ماه تامیل تایلندی (ژانویه- فوریه)، جشن گرفته می شود؛ این فستیوال همچنین توسط هندوهای غیر هندی که ساکن سریلانکا، مالزی، و آفریقای جنوبی، جشن گرفته شده و برگزار می گردد. تائیپوسام، به خدای هندو موروگان، پسر شیوا و پارواتی، اختصاص دارد. در روز تائیپوسام، اغلب هدایا میوه و گُل و به رنگ های زرد و نارنجی می باشد- رنگ های مورد علاقه خدا موروگان. افراد حاضر در فستیوال لباس هایی به این رنگ ها می پوشند و برخی برای خدمت به خداوند، بدن خود را شکنجه می دهند.

هندوها
آیینی عجیب برای درمان
در بخش هایی از کشور هندوستان، این سنّت توسط رهبران مذهبی هندو انجام می شود تا کودکانی را که مبتلاء به بیماری های جزئی مانند سرماخوردگی، تب و غیره، می باشد را درمان نمایند. پلیس هند، هر سال تعدادی را به خاطر اجرای این سنّت دستگیر می کند. این آیین عجیب و غریب، برای بیش از 500 سال است که در هندوستان انجام می شود.
 

 

یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:رژه ارتش,رژه,ارتش,عکس,عکس رژه ارتش, :: 5:50 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر

رژه بزرگ نيرو هاي مسلح در جوار حرم مطهر بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي با حضور رئيس محترم جمهور




 

 



 




 




 







































































 
سه شنبه 28 شهريور 1391برچسب:قتل,زنی,تنها,بهمدستیامادرش, :: 7:38 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر

قتل زنی تنها، با همدستی مادر

قتل زنی تنها
حکم اعدام پسر جنایتکار که با همدستی مادرش نقشه قتل زن تنها را طراحی و اجرا کرده بود در دیوان عالی کشور تائید شد.



به گزارش خبرنگار مهر، مردی روز پنجم اسفند سال 89  سراسیمه و مضطرب به کلانتری 14 پاکدشت رفت و به افسر نگهبان خبر داد همسر 50ساله‌اش به نام رقیه کشته شده است.

شوهر رقیه به ماموران گفت: من مسافرت بودم و وقتی به خانه برگشتم هرچه رقیه را صدا کردم جواب نداد. خانه به‌هم ریخته بود و به نظر می‌رسید اتفاقی افتاده است. در حالی‌که نگران شده بودم دنبال زنم گشتم و جسد او را در اتاقی پیدا کردم و بلافاصله به کلانتری رفتم.قاتل همه طلاها و پول‌های موجود در خانه را سرقت کرده و هرچه مواد غذایی در یخچال داشتیم را با خود برده و تلفن همراه رقیه را هم دزدیده است.

ردیابی‌های تلفنی سبب شد جوان 30ساله‌ای به نام حمزه که از گوشی استفاده می‌کرد روز 17 خرداد سال 90دستگیر شود.

حمزه که به شدت به ماده مخدر شیشه اعتیاد داشت در همان بازجویی‌های اولیه به قتل اعتراف کرد وگفت : اجاره خانه‌مان چند ماه عقب افتاده بود و صاحبخانه مرتب به ما فشار می‌آورد. چند روز قبل از قتل، صاحبخانه دوباره به مادرم اعتراض کرد. آن شب غذا نداشتیم و گرسنگی بدجوری به ما فشار می‌آورد. مادرم  به من گفت زنی را می‌شناسد که در خانه‌اش پول و طلا نگه می‌دارد و می‌توانیم از آنجا دزدی کنیم. من این پیشنهاد را جدی نگرفتم اما چند روز بعد وقتی دوباره صاحبخانه همان حرف‌های همیشگی‌اش را تکرار کرد و باز هم گرسنگی به ما فشار آورد با پیشنهاد مادرم موافقت کردم و بعد از برداشتن یک تکه طناب همراه او به خانه رقیه رفتم.

این جوان در ادامه اعترافاتش گفت: رقیه مادرم را می‌شناخت برای همین فکر کرد به میهمانی رفته‌ایم و ما را به خانه‌اش راه داد. وقتی رقیه گفت سه‌راهی برق یخچالش خراب شده است مادرم به دروغ به او جواب داد من تعمیرکار وسایل برقی هستم و می‌توانم آن را درست کنم رقیه هم مرا به اتاقی که یخچال در آنجا بود، برد. ناگهان از پشت طناب را دور گردن این زن انداختم و کشیدم.  او را خفه کردم بعد چون خیلی گرسنه بودیم با مادرم سراغ یخچال رفتیم و حسابی غذا خوردیم بعد هم مادرم خانه را زیر و رو و وسایل قیمتی را پیدا کرد.بعد از سرقت طلاها را فروختیم و کرایه عقب‌افتاده خانه‌مان را دادیم. با بقیه پول هم خانه دیگری را اجاره کردیم و از آن محل رفتیم.

ماموران بعد از شنیدن این اعترافات مادر حمزه را نیز که زنی 45ساله به نام لیلاست بازداشت کردند و او گفته‌های فرزندش را تایید کرد.

در ادامه پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد که قضات دادگاه با توجه به دفاعیات متهمان و درخواست اولیای دم حمزه را به اتهام مشارکت در قتل به قصاص و به اتهام سرقت به سه سال زندان و 74 ضربه شلاق محکوم کردند.
لیلا نیز به اتهام معاونت در قتل به 5 سال زندان و به اتهام سرقت به سه سال زندان و 74 ضربه شلاق محکوم شد.

با اعتراض متهمان پرونده به شعبه 17 دیوان عالی کشور رفت و قضات این شعبه حکم مجازات مادر و پسر را تائید کردند.


 
یک شنبه 26 شهريور 1391برچسب:آموزش,روابط,زناشویی, :: 11:37 قبل از ظهر :: نويسنده : سحر

 

 

آموزش روابط زناشویی

آموزش روابط زناشویی-چگونه روابط زناشویی صمیمانه ای داشته باشیم؟

رابطه جنسی نقش بسیار مهمی در ازدواج دارد، ولي با اينحال زوج های زيادی بدون توجه عميق به به روابط زناشویی زندگي ميكنند.در اين بحث از ديدگاه مرد و زن نحوه صحيح روابط زناشویی را بررسي مي کنيم.نااميد نشويد. راه هاي زيادي براي جلوگيري از آن وجود دارد. در اينجا سه راه براي جان بخشيدن دوباره به زندگی جنسی و روابط زناشویی برای شما فراهم آمده است.پس اگر مي خواهید کانون خانواده تان راحفظ کنید،مراحل زیر را دنبال كنيد.

 

!

به خودتان متكي باشيد

 

فرقي نمي كند كه همسرتان چقدر دوستتان داشته باشد و بخواهد در روابط زناشویی ارضائتان كند؛ تحريكات و شور جنسي او به هيچ وجه شبيه به شما نيست. به همين دليل غيرمنطقي است اگر انتظار داشته باشيد هر زمان شما تحريك شديد در اختيارتان باشد.بايد ياد بگيريد كه چطور گهگاه نيازهايتان را كنترل كنيد.احتمالاً تصور خواهيد كرد كه عادلانه نيست و مطمئناً عصباني خواهيد شد.

البته باید كه زوج ها تا آنجا كه مي توانند در زندگی جنسی و روابط زناشویی خود با همسرشان انرژي لازم را صرف کنند، اما بااينحال باز هم ممكن است زمان هايي وجود داشته باشد كه شما آمادگي رابطه ي جنسي را داشته باشيد در حاليكه همسرتان ندارد. اين مسئله اي كاملاً نرمال و طبيعی در روابط زناشویی است و بايد آن را بپذيريد. هرچه تلاش همسرتان براي فهميدن شما و نيازهايتان بايد بيشتر شود، تلاش شما نيز در درك اين تفاوت ها بايد افزايش يابد. قسمتي از اين درك و پذيرفتن با اتكاي گاه و بيگاه شما به خودتان براي ارضاي ميل جنسيتان نشان داده مي شود. اگر اطمينان داشته باشيد كه همسرتان واقعاً دوستتان دارد و به شما توجه مي كند، انجام اينكار با راحتي بيشتري صورت خواهد گرفت.

تنوع، مزه ي زندگي است

احتمالاً زندگي جنسي شما دچار يكنواختي شده است. حتي مهيج ترين فرد در روابط زناشویی هم اگر رابطه جنسي برايش تكرار مكررات شود، از آن دلزده خواهد شد. اگر اين مورد را در روابط زناشویی خودتان با همسرتان هم مشاهده مي كنيد، پس وقتش رسيده كه كمي تنوع وارد اين رابطه كنيد. براي جلوگيري از يكنواختي جنسي، بايد كمي خلاق باشيد.

 

* مكاني جديد انتخاب كنيد : هميشه يک گوشه خاص براي معاشقه جنسي خود انتخاب نکنيد

* لباس زبر های مناسب و جدید بخرید

* عطر خوشبو استفاده کنيد

* حتما مسائل بهداشتي و نظافتي را رعايت کنيد : آرايش و زدودن موهاي زائد بسيار مهم است و نشانه اهميت دادن به شريک زندگي خود مي باشد .


*معمول است که مرد در روابط زناشویی پيش قدم مي شود . بد نيست براي تنوع زن نيز گاهي پيش قدم شود.


*در روابط زناشویی رفتار تحريک آميز داشته باشيد : عشوه و ناز زنانه جنسي قبل از نزديکي سبب تحريک شديد مرد مي شود.

 

*در روابط زناشویی با آرامش و مهرباني با او رفتار کنيد:خشن و عجول نباشيد . سعي کنيد با کلام ، نگاه ، حرکات و رفتار خود به ارامي همسر را تحريک کنيد . بگذاريد او نشانه هاي عشق و محبت را در شما ببيند و به ارامي به او نزديک شويد ...

 

*در روابط زناشویی بوسه قديمی ترین نقطه شناخته شده براي تحريک است: که شامل بوسيدن لب ها ، صورت ، لاله گوش ، گردن و يا هر قسمتي از بدن همسر باشد که پيدا کردن نقطه هاي حساس تر مدتي طول مي کشد و به نسبت بلوغ و فهم جنسي مرد و زن نقاط مربوطه شناخته مي شود

 

* گفتار هاي عاشقانه :در روابط زناشویی تحريک فقط به نوع فيزيکي محدود نمي شود و نوع رواني نيز دارد که بايد به صورت همزمان استفاده شود صحبت هاي عاشقانه که هنگام رسیدن زن و شوهر به هم رد و بدل مي شود بسيار پر اهميت است.

 

* لمس و نوازش با حوصله :سطح داخلي ران ( مرد و زن ) و لب هاي فرج ( زن ) ، بيضه و نواحي اطراف آن (مرد) ، گرفتن و فشردن کمر ( زن و مرد ) ، کليتوريس زن که تحريک و نوازش آن حکم آلت مرد را دارد.

 

 

آموزش روابط زناشویی

آموزش روابط زناشویی

 

*همانند گنجشک آميزش نکنيد و در روابط زناشویی همسر خود را با آرامش آماده و راضی سازيد : سعي کنيد در اولين مرحله همسر خور را در شرايط نعوظ کامل قرار دهيد : در مردها با تحريک آلت تناسلي و مالش و نوازش آن حالت نعوظ فراهم مي شود ( بلند شدن و سفتي آلت تناسلي در مرد را نعوظ مرد گويند ) . در خانمها نعوظ يعني تحريک و سفتي کليتوريس و نوک پستان.

 

*فراهم کردن تحريک لازم در همسر:در روابط زناشویی مرد با فکر و يا در نظر آوردن نقاط شهوت انگيز و يا عوامل رواني نعوظ به او دست داده و اغلب در اين حالت تحريک شده به حساب مي آيد آنچه در روابط زناشویی بر زن لازم است تحريک موضعي نيست بلکه تحريک موقعي است و آن زماني است که مرد در حاليکه دخول انجام مي دهد نعوظ وي کاهش مي يابد و دخالت زن با تحريک مرد در حالي که عضلات مهبل را بر روي آلت مرد فشار داده رانها را بهم نزديک مي کند و امکانا با دست ماليدن به پشت مرد در امتداد ستون فقرات وي ، نعوظ مرد برگشته و مرد را راضي مي سازد

*در روابط زناشویی مرد بايد در آغاز رابطه جنسی ذهن و فعاليت خود را متوجه تحريك و آماده كردن زن نمايد. و البته زن نيز بايد به آماده سازي مردش در اين مرحله توجه داشته باشد.

 

*مرد هر چه بيشتر بتواند با مهارت زن را تحريك كند زن در ادامه هر كاري مرد طالب باشد انجام مي‌دهد. اين مسئله براي خانم ها نيز صادق است.

 

* در روابط زناشویی زمان دخول بهترين زمان براي سخنان محبت‌آميز است: در اين لحظه از همسر خود قدرداني کنيد و او را بهترين بناميد که اين خود سبب افزايش روابط زناشويي و استحکام زندگي مي شود.

 

 

آموزش روابط زناشویی

آموزش روابط زناشویی

 

*به همسر خود بفهمانيد که رابطه جنسي با او سبب آرامش او مي شود ،و مي خواهيد با اين عمل عشق و محبت خود را بيشتر به او ثابت کنيد و هدف فقط ارضاء جنسي-جسمي نيست بلکه روح معنوي شما نيز با اين عمل ارضاء مي شود.

 

*قبل از شروع روابط زناشویی بهتر است با همسر خود از قبل هماهنگ كنيد كه اسپرم کجا ريخته شود ،چرا که اين مطلب سبب آرامش خاطر بيشتر طرفين و تحريک بيشتر مي شود.

 

*شوهر باید زماني كه مطمئن نشده كه زن به اوج لذت و ارضا شدن نزديك نشده از ارضاء خود جلوگیری كند: دیدن ارگاسم و ارضاء زن براي مرد بسيار ارزشمند و تحريک کننده است . سعي کنيد اول زن به اوج لذت برسد و مرد با کمي فداکاري و خويشتن داري بعد از زن ارضاء شود . وقتي اول زن ارضاء شود تمايل جنسي مرد بيشتر ميشود و مي تواند براحتي خود را به اوج لذت برساند ولي وقتي مرد اول ارضاء شود زن او را ناتوان جسمي مي بيند و تصور بر آن دارد که مردش به او در اين لحظه توجه کمتري دارد و اين مسئله مي تواند باعث تاخير و حتي عدم ارضاء زن شود . به محض شروع ارضا از طرف زن، مرد نيز مي‌تواند خود را ارضا كند. بهترين شيوه ارضا‌شدن، همزماني آن بين طرفين است.

 

* توجه به این نکته مهم است که معمولاً مردها پس از ارضا شدن در روابط زناشویی يا مي‌خوابند، يا پشت به زن مي‌كنند. در صورتي كه كاري كه بايد انجام دهند اين است كه شروع به بغل كردن و نوازش زن كنند. و به او آرامش دهند تا استراحت كند.

 

* شایسته است كه زن شربتی گوارا تهیه نموده و بعد از پایان ، براي همسر خود بیاورد.


*در آخر بعد از انجام رابطه جنسي بهتر است از همسر خود تشکر كنيد.

و...هزاران كار ديگر هست كه مي توانيد براي از بين بردن يكنواختي موجود در روابط زناشویی تان انجام دهيد.

اگر همه چيز عمل نكرد، صادق ومهربان و قاطع باشيد.

زوج های زیادی بوده اند كه بي علاقگی و نارضايتي يكي از زوجين از رابه زناشویی باعث جدايي آنها شده است. البته شما هم ممكن است به فكر اينكار بيفتيد.اما بدانيد طلاق يا برقراري رابطه ي جنسی با افرادی غير از همسر تان (خیانت به همسر) ، راه حل هاي مناسبي نيستند. درست است كه عشقبازی با غير مي تواند مشكلتان را حل كند، اما بدانيد كه در طولاني مدت مشكلات بيشتری نيز برايتان ايجاد می كند و باعث خراب تر شدن ازدواج تان هم مي شود. حتي اگر ازدواجتان هم سالم باقي بماند، درد و رنجي كه همسرتان از عشقبازي شما با كس ديگري متحمل مي شود، بي اندازه است.

طلاق هم راه حل خوبي به شمار نمي رود. اگر به جاي پيدا كردن راه حل و برطرف كردن مشكل، از آن فرار كنيد(پاک صورت مسئله)، ممکن است زوج ديگري پيدا كنيد كه او نيز از نظر جنسي با شما ناهماهنگ و ناسازگار باشد، و بهتر است از خود بپرسيد اين كار را تا كجا ادامه خواهيد داد؟

قبل از اينكه بار و بنديلتان را جمع كنيد و همسرتان را ترك كنيد، ببینید آيا همسر تان از این جریان خبر دارد؟ اطلاع دارد كه شما از رایطه زناشویی تان با او ناراضي هستيد؟

كار را به دعوا نكشانيد. تقصيرها را به گردن او نيندازيد، انتقاد نكنيد، فقط خيلي آرام به او در مورد مشکلات تان صحبت کنید بگوييد كه به خاطر اختلافاتی كه در روحيات جنسي شما وجود دارد، مي خواهيد كاري کنید که به بهبود رابطه تان منتهی میشود و برای این کار همکاری بیشتر او کمک میکند و باید برای بهتر شدن ارتباطشان هردو فعالانه رفتار نمایند و برای این امر باید حتی با کنار گذاشتن خجالت و تعصبات به متخصصین مربوطه مراجعه نمایند.افكار خود را با او در ميان بگذاريد. اين را به صورت يك تهديد مطرح نكنيد. فقط ميزان اميدواري خود را با او در ميان بگذاريد. به او فرصتي دوباره براي اصلاح و سازگار شدن بدهيد، و منتظر نتیجه ي آن شوید.

دستگیری دختر 20ساله ای که از پسر 14ساله باردار شد!! + عکس 

زن 20 ساله بعد از برقراری رابطه با یک پسر 14 ساله باردار شد و به همین دلیل زندانی شد.
"برتانی لنای ویانت" آمریکایی در یک رستوران کار می کند و به خاطر برقرار کردن رابطه جنسی با یک پسر نابالغ از سوی دادگاه ایالتی گناهکار شناخته شده و راهی زندان شد.
مادر این نوجوان زمانیکه عکسهای سونوگرافی و بارداری این دختر را دید با پلیس تماس گرفت و پرده از این ماجرا برداشت،بعد از بازجویی از پسر نوجوان مشخص شد که او ماههاست با این زن رابطه دارد.
این پسر که نامش فاش نشده است 14 سال سن دارد و میگوید زمانیکه فهمید بریتانی از او باردار است مرتبا او را نزد پزشک میبرد تا با انجام معاینات مستمر از سلامت فرزندش با خبر باشد.

http://www.seemorgh.com///uploads/1391/07/article-2195879-14C13692000005DC-41_468x611.jpg
پلیس بعد از اینکه این خانم فرزندش را به دنیا آورد او را بازداشت کرد او طبق قوانین ایالتی پنسیلوانیا به خاطر برقراری رابطه با یک نوجوان که به سن قانونی نرسیده و از نظر قانون نابالغ است مجرم شناخته شده و به پرداخت 20 هزار دلار جریمه محکوم شد،در حال حاضر با قرار  وثیقه دادگاه روانه زندان شده است،در حال حاضر فرزند او نزد مادرش است.
سه شنبه 21 شهريور 1391برچسب:, :: 10:41 قبل از ظهر :: نويسنده : سحر

مکالی کالکین در سال 1980 در نیویورک به دنیا آمد. او شهرتش را بخاطر بازی در دو مجموعه تنهای در خانه بدست آورد.
هنگامی که مکالی پانزده ساله بود، پدر و مادرش بر سر نگهداری او کشمکش داشتند، اما سرانجام سرپرستی او به پدرش واگذار شد.
او در سال ۱۹۹۸ با ریچل ماینر ازدواج کرد و زندگی مشترک‌شان تا سال ۲۰۰۰ ادامه داشت.
پس از آن در سال ۲۰۰۲ با میلا کونیس ازدواج کرد اما در ژانویه ۲۰۱۱ کونیس اعلام کرده که او و مکالی از هم جدا شدند!

در همین زمان بود که مشکلات مکالی کالکین افزایش یافت. او پس از شکست عشقی در دومین ازدواجش، به هروئین روی آورد.

در واقع یک معتاد تمام عیار شد به گونه ای که پزشکان اعلام کردند اگر این ماده خطرناک را ترک نکند، تا 6ماه آینده خواهد مرد!

سه شنبه 21 شهريور 1391برچسب:, :: 10:36 قبل از ظهر :: نويسنده : سحر

مدونا، خواننده کابالیست غربی باز هم خود را برهنه کرد اما این بار نه برای تماشاچیان، بلکه در اعلام حمایت از نامزدی باراک اوباما برای دور بعدی ریاست جمهوری آمریکا.
خواننده کابالیست آمریکا با خالکوبی نام باراک اوباما بر روی بدن خود و درآوردن پیراهنش برای نشان‌دادن آن، آشکارا به صف حامیان انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا پیوست.
مجله فرانسوی "کلوزیر" عکسی از مدونا منتشر کرده است که در آن خواننده آمریکایی نام اوباما را بر روی کمر خود به نشانه حمایت از وی خالکوبی کرده است.
 
سایت العربیه در واکنش به این اقدام نوشت: «پیش از این مدونا خواننده مشهور آمریکایی بارها در برابر تماشاگران پیراهن خود را درآورده بود اما این بار برهنه شدن وی سیاسی است.»
برخی بر این باروند که برهنه شدن مدونا به دلیل سن بالای وی ( 53 سال ) و نیز تکراری بودن این کار در مقابل تماشاچیان عادی و البته بی اهمیت تلقی می شود.

پیام تسلیت خاله شادونه به مناسبت درگذشت سه کودک / تصویر معصومانه‌تان برای همیشه در قلبم حک شد
ملیکا زارعی مجری برنامه «باغ شادونه» در پیامی درگذشت سه کودک را در خرمدره‌ تسلیت گفت.


خبرآنلاین: متن پیام تسلیت ملیکا زارعی که به طور اختصاصی در اختیار خبرآنلاین قرار گرفته به شرح زیر است:
 
«برای کسی که بیش از نیمی از زندگی خویش را در راه خوشنودی و شادی کودکان سرزمینش سپری نموده و روز‌ها و شب‌های خود را جز با عشق کودکان با واژه دیگری نیامیخته، چه فاجعه‌ای سهمگین‌تر از درگذشت ناگهانی سه کودک معصوم و چه خبری دردناک‌تر از این فاجعه تلخ و غمبار بعد از شور و شادی برنامه‌ای است که با حضور من به پایان رسیده.

من به دلیل عدم تخصص در امور مربوط به چگونگی برقراری نظم در ورود و خروج افراد از سالن‌های برگزاری نمایش و جشن، نمی‌دانم چرا و چگونه این اتفاق دردناک هنگام خروج از سالن شهدای خرمدره رخ داد، اما همواره با خود زمزمه می‌کنم‌ ای‌کاش آن هنگام من نیز در سالن حضورداشتم تا با فدا کردن جان خود مانع وقوع این حادثه دلخراش می‌شدم.

و حالا بعد از یک دنیا آه و افسوس، پس از گذشت دو روز از شنیدن خبر درگذشت عزیزان دلم، نگار صالحی، بهاره شادمهر و مهدی مولایی در حالی که نفس در سینه‌ام حبس شده و تلخی این فاجعه دم و بازدم را برایم رنج آور ساخته، بر آن شدم، اشک را جوهر قلم خویش نمایم و با قلبی اندوهناک وقوع این حادثه دلخراش را به خانواده‌های صالحی، شادمهر و مولایی و مردم خوب و محترم شهرستان‌های خرمدره و ابهر و به مردم کشورم که همیشه در این سال‌ها کنار من بوده و عشق به کودکانشان خون را در رگ‌هایم جاری ساخته، تسلیت گفته و در انتها از کودکان و عزیزانم می‌خواهم تا بهبودی احوال روح و جانم اجازه دهند، از همراهی با گروه برنامه‌سازم، معذور باشم.

تصویر معصومانه‌تان برای همیشه در قلبم حک شد.»
 
عصر پنجشنبه 21 اردیبهشت‌ماه در جشنی که در خرمدره با حضور عوامل برنامه «باغ شادونه» برگزار شد، هنگام خروج بچه‌ها از سالنی که مراسم جشن در آن برگزار می‌شد، به دلیل ازدحام جمعیت سه کودک کشته و هفت نفر مجروح شدند.
سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:نیوشا ضیغمی,خواهرش,همبازی,عکس, :: 12:31 قبل از ظهر :: نويسنده : سحر
نیوشا ضیغمی
در فیلم «چارسو» با کارگردانی فرهاد نجفی که در صف اکران سینما‌ها قرار دارد، خواهر نیوشا ضیغمی نخستین بازی خود را تجربه کرده است.....
                                                         

نیوشا ضیغمی، بازیگر سینمای ایران در تازه‌ترین فیلم خود با خواهرش همبازی شده است.


در فیلم «چارسو» با کارگردانی فرهاد نجفی که در صف اکران سینما‌ها قرار دارد، خواهر نیوشا ضیغمی نخستین بازی خود را تجربه کرده است.



نیوشا ضیغمی که فیلم‌هایی چون «شوریده» با کارگردانی محمد علی سجادی (1383)، «پارک وی» ساخته فریدون جیرانی (1385)، «اخراجی‌های 2» کار مسعود ده نمکی (1387)، «دموکراسی تو روز روشن» با کارگردانی علی عطشانی (1388)، «پرتقال خونی» از سیروس الوند (1389) و «گشت ارشاد» کار سعید سهیلی (1390) را در کارنامه دارد، در تازه‌ترین فیلم خود همراه با خواهرش (روشا ضیغمی) ظاهر شده است.


سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:10 مادر,فداکار,هالیوودی,عکس, :: 12:27 قبل از ظهر :: نويسنده : سحر
10 مادر فداکار هالیوودی!! (+عکس)
خوشبختانه داشتن ثروت زیاد به دلیل بازیگری او را قادر ساخت که هروقت برای نگهداری از فرزندانش به کمک نیاز داشت کسی را استخدام کند. در بیشتر عکس‌هایی که بعد از این از آنجلینا گرفته شده و یا...

این 10 مادر فداکار‌هالیوود نه فقط به خاطر بزرگ کردن بچه‌هایشان با عشقی فداکارانه و بی قید و شرط ، بلکه به خاطر نمونه بودنشان در مادری و داشتن استانداردهایی بالاتر از مادران معمولی انتخاب شده اند.
1- آنجلینا جولی- وقتیکه این زن جذاب‌هالیوودی آشکارا اعلام کرد که قصد دارد یک پسر کلمبیایی را به فرزند خواندگی بپذیرد، هم رسانه‌ها و هم مردم به این گفته او مطمئن نبودند. شاید این به موارد دیگر فرزندخواندگی‌هالیوودی‌ها شباهت داشت:  عملی زیرکانه برای کسب شهرت و مورد توجه واقع شدن! حالا دیگر همه می‌دانند که این پسر کلمبیایی یعنی مدوکس باعث شد معجزه ای در زندگی آنجلینا به وقوع بپیوندد. بله او یک زن سرکش و زیبا و معروف‌ هالیوودی را به مادری فداکار و زنی نیکوکار و موثر تبدیل کرد. از وقتیکه فرزندخواندگی این بچه از او مادری واقعی و انسانی بهتر ساخت، جامعه هم به تحسین او پرداخت و او به خاطر این بچه سعی کرد که بیشتر به خودش توجه کند. بعد از همبازی شدن با براد پیت در فیلم اکشن «آقا و خانم اسمیت» این آتش تندتر شد. هنوز مدت زمان زیادی از طلاق براد پیت و همسرش جنیفر آنیستون نگذشته شد که براد پیت وقت زیادی را با آنجلینا و پسرش مدوکس می‌گذراند. آنها دو بچه دیگر را به فرزند خواندگی پذیرفتند: دختری کوچک اهل اتیوپی و کودک نوپایی از ویتنام و هر سه آنها را بچه خودشان می‌دانستند. بعد از این جریان آنجلینا در بیشتر مصاحبه‌هایش گفته است که بیشتر وقتش را برای خانواده بزرگش می‌گذارد و اگر قرار باشد بین خانواده و مادر بودن و بازیگری یکی را انتخاب کند، بی شک قید بازیگری را خواهد زد!
خوشبختانه داشتن ثروت زیاد به دلیل بازیگری او را قادر ساخت که هروقت برای نگهداری از فرزندانش به کمک نیاز داشت کسی را استخدام کند. در بیشتر عکس‌هایی که بعد از این از آنجلینا گرفته شده و یا در روزنامه و مجلات نشان داده شده در حال پارک بردن بچه‌ها، قدم زدن با آنها و یا خرید کردن دیده می‌شود. او و براد پیت شریک زندگیش این اطمینان را حاصل کرده اند که هر بچه ای که وارد زندگی شان می‌شوند باید برایش به اندازه بقیه وقت بگذارند. و الان با اینکه آنجلینا زندگی پرمشغله ای را با 6 بچه می‌گذراند، می‌گوید که دوست دارد بچه دیگری به خانواده شان بیاورد. به هرحال برای ما فرقی می‌کند چه هفت بچه چه چهارده بچه ما همیشه ریسک پذیری و ماجراجویی آنجلینا را تحسین می‌کنیم، اما وظیفه مادری موثرترین نقشی بوده که او در زندگی اش داشته است.
 
آنجلینا جولی

2- جنیفر گارنر- مامور پیشین سیا و ستاره و قهرمان فیلم اکشن الکترا نیز یکی از مادران عالی لیست ماست. وقتیکه او و بن افلک خبر بچه دار شدنشان را اعلام کردند، درحالیکه قبل از آن هم مراسم ازدواج مختصر و با عجله ای را ترتیب داده بودند، و این زمانی بود که همه در انتظار شنیدن خبر جدایی آنها لحظه شماری می‌کردند. باوجود این از اولین روزی که ویولت دخترشان پا به این جهان گذاشت، کاملا واضح بود که جنیفر مادری معمولی شبیه به مادران دیگر نخواهد بود. او شغلش را به طور کامل کنار گذاشت و خودش را کاملا وقف دخترش کرد بدون هیچ کمکی!
اکثرا در عکس‌ها او را در حال خرید میوه برای خانواده اش، در پارک؛ درحال بازی با دخترش روی زمین شنی و بردن ویولت به کلاس‌های هنری می‌بینیم. چند سال بعد او و بن افلک تولد دختر دیگرشان یعنی سرافینا را جشن گرفتند.
 
جنیفر گارنر


3- مارسیا کروز- بعد از ازدواج مارسیا با «تام ماهونی» دلال سهام، او واضح و روشن اعلام کرد که حالا برای تشکیل یک خانواده آمادگی کامل دارد. باوجود این بعد از مدتی مشخص شد که حامله شدن بعد از سن 40 سالگی به زبان راحت است اما در عمل نه. بعد از چند تلاش ناموفق مارسیا دوقلو حامله شد، البته او از طریق لقاح مصنوعی باردار شد. در ماه‌های آخر بارداری برای جلوگیری از زایمان پیش از موعد مجبور شد استراحت کامل داشته باشد. او که ستاره برنامه معروف تلویزیونی «زنان خانه دار ناامید» بود از تهیه کنندگان خواسته بود که حضور او را در این برنامه تا موقع تولد دوقلوها کنسل کنند. و بالاخره «ساوانا» و «اِدِن» با موهایی زیبا و قرمز شبیه به مادرشان به دنیا آمدند. او بعدا علاود بر حضور در برنامه «زنان خانه دار ناامید» هم برای دو دخترش مادری می‌کرد و هم همسری فداکار برای مردی بود که که با بیماری سرطان دست به گریبان بود.
مارسیا کروز

4- بروک شیلدز- وقتیکه ستاره خردسال سینما تبدیل به زنی زیبا و بازیگری بااستعداد شد، تنها خلاءی که در زندگی او وجود داشت حس مادر شدن بود. بااین وجود بروک تا موقعی که به سن 38 سالگی رسید برای پذیرفتن این مسئولیت آمادگی نداشت. او درحالیکه تلاش می‌کرد برای اولین بار باردار شود با شکست مواجه می‌شد. و بالاخره او زمانی توانست دخترش را در آغوش بگیرد که به خاطر عدم موفقیت فقط با احساسات منفی و غم و غصه دست به گریبان بود. او حتی خودش به تنهایی و بدون اینکه کسی متوجه بشود با افسردگی پس از زایمان مبارزه می‌کرد. وقتیکه او بالاخره توانست کمک‌های درمانی دریافت کرده و بهتر شود، تصمیم گرفت بقیه مردم را نیز از اهمیت این مساله، علائم بیماری و راه‌های درمان آن آگاه کند. حتی یکی از بازیگران سطح پایین تر به نام «تی ام کروز» به خاطر فاش سازی روش‌های درمان افسردگی خیلی بی‌شرمانه به او حمله کرد. شیلدز در برابر کروز که او را بی مسئولیت و نادان می‌خواند مقابله به مثل نکرد. این بازیگر بعدا به خاطر انتقادات تند و تیزش شخصا از شیلدز عذرخواهی کرد. وقتیکه او برای دوم تصمیم به بچه دار شدن گرفت و دومین دخترش را به دنیا آورد، ‌اطلاعات بیشتری در مورد بارداری و عوارض روانی آن داشت و به خاطر همین دوران شیرین تری را پشت سر گذاشت. ما نه تنها او را به خاطر فداکاری مادرانه اش تحسین می‌کنیم، بلکه به خاطر اینکه از محبوبیت خود برای آگاهی دادن به جهان در مورد بیماری‌های روحی روانی استفاده کرد نیز او را می‌ستاییم.
 
بروک شیلدز


5- جنی مک کارتی- وقتی که جنیفر تنها پسرش «اوان» را به دنیا آورد دوران اوج خود را سپری می‌کرد. او در دوران اوج شهرت در نقش بازیگر، مدل و کمدین فعالیت می‌کرد و قادر بود بین کار و وظایف مادری توازن ایجاد کند. با همه این احوال حقیقت وحشتناک زندگی جنی زمانی به وقوع پیوست که فهمید پسرش از نوعی بیماری بینایی رنج می‌برد که بر روی رشد عصب‌هایش نیز تاثیر می‌گذارد. بعد از این کشف شوکه کننده او بیشتر زمانش را صرف تحقیق درمورد این بیماری و جستجوی مراقبت‌هایی که برای کمک به پسر عزیزش لازم بود معطوف کرد. بعد از کسب اطلاعات زیادی در مورد این بیماری مرموز او تبدیل به سخنگویی درخصوص تحقیقات و مبارزه و واکسینه کردن این بیماری شد. او به این باور رسیده بود که می‌تواند شرایط خاص فرزندش را تحت کنترل خود درآورد. او چند کتاب نیز نوشت، در یکی از آنها به نام «بلندتر از کلمات» او از تلاش‌های خودش برای مبارزه کردن با بیماری پسرش و رژیم مخصوص او که فاقد کازئین/ گندم بود صحبت کرده است. همه این زن را می‌ستاییم به خاطر تمام تلاش‌هایش که همچنان ادامه دارد و تا جاییکه می‌توانسته سعی کرده زندگی فرزندش را به حالت طبیعی نگه دارد.
 
جنی مک کارتی

6- جولیا رابرتز- وقتیکه این زن جذاب برنده اسکار جفت خود «کامرامن دنی مودر» را یافت در بچه دار شدن و تشکیل خانواده دادن درنگ نکرد. وقتیکه او دوقلوهایش را از طریق لقاح مصنوعی باردار شد به سرعت به نیو مکزیکو و به خانه ای در مزرعه نقل مکان کرد تا بچه‌هایش را به روشی صمیمی ‌و دوستانه با عشق و علاقه به طبیعت بزرگ کند. دو سال بعد رابرت فرزند سوم خود پسری به نام «هنری» را به دنیا آورد. باجود اینکه جولیا پرستار بچه هم داشت، اما خودش بیشتر کارهای مربوط به بچه‌هایش را انجام می‌داد و او بود که همیشه عشق و محبتش را نثار آنها می‌کرد.
 
جولیا رابرتز

7- نیکول ریچی- دختر خوانده موزیسین مشهور «لیونل ریچی» که خودش هم بازیگر و زنی معاشرتی است. بیشتر ما او را از برنامه‌های پاریس هیلتون که او هم در آنها شرکت می‌کرد می‌شناسیم و به خاطر اعتیاد آن زمان زیاد وجهه خوبی نداشت. نیکول  سال 2007 اعلام کرد که اولین فرزندش را از «فیانسه جوال مادن» باردار است. او بعد از بارداری سالمی ‌که پشت سر گذاشت رویه زندگی اش را عوض کرد، مدتی کار را کنار گذاشت، خودش از بچه اش نگهداری می‌کرد و بهش شیر می‌داد. یک سال بعد او دومین فرزندش را باردار شد. و این جالب ترین تحولی بود که در زندگی نیکول اتفاق افتاد، او حالا خودش را مسئول زندگی فرد دیگری نیز می‌دانست و وظیفه خود می‌دانست که این کودک را هم سالم به دنیا آورد و از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کرد. این داستانی بود از دختری با تحولات اخلاقی که بسیار تغییر کرد و پایان خوشی داشت...
 
نیکول ریچی


8- پاملا اندرسون- بازیگر و مدلی که خیلی‌ها او را سمبلی برای فیلم‌های غیراخلاقی می‌شناسند و بیشتر به خاطر رسوایی‌هایی که در رابطه‌هایش داشته به شهرت رسیده. وقتیکه او عاشق درامر «موتلی کرو» به نام «تامی‌ لی اندرسون» شد، اشتیاق و میل شدیدی به تشکیل خانواده در خود حس کرد. این دو عاقبت صاحب دو پسر شدند و پاملا ناگهان خودش را در نقش جدید و غیر آشنای یک مادر یافت. او یکی از اولین بازیگرهایی بود که نگذاشت پروسه بچه دار شدنش طولانی شود و با وجود اینکه عمل زیبایی انجام داده بود خودش به هر دو فرزندش شیر داد. او از گیاهخواری و بچه دار شدن طبیعی (نه فرزندخواندگی) طرفداری می‌کند و اغلب اوقات او را در حال بردن پسرهایش به مدرسه می‌بینیم. وقتیکه پسرهایش از او می‌خواستند همان اندرسون جذاب و زیبا باشد، او جواب می‌داد که من فقط مادری معمولی و غیرجذاب هستم!
 
پاملا اندرسون

9- گووین  استفانی- این خواننده، طراح و کارآفرین تنها عضو زن گروه صخره نوردی «No Doubt» با دوست پسرش که دوستی شان را نزدیک به یک دهه پیش رسمی ‌کرده بودند ازدواج کرد. یک سال بعد اولین فرزندشان پسری به نام «کینگستون» به دنیا گذاشت و مادر بودن تبدیل به اولین دغدغه گووین شد. اولین آلبوم انفرادی اش نیز خیلی زود بعد از به دنیا آمدن پسرش ضبط شد. ما او را به این خاطر تحسین می‌کنیم که زمانی که خودش به بچه اش شیر می‌داد، ترانه‌های زیادی نیز ضبط کرد، او همچنین خیلی سریع بعد از بارداری وزنش را کم کرده و به وزن پیشین خود رسید. وقتیکه او دومین پسرش را به دنیا آورد در زمان بیکاری و استراحت شغلی خود به سر می‌برد، اگرچه او ادعا می‌کرد که مادر شدن بسیار او را تحت تاثیر قرار داده است. او خودش را از صحنه دور نگه داشت و وقتش را خالی گذاشت تا بتواند به دو فرزندش برسد. البته برای سلبریتی‌های موفق که همیشه در صحنه هستند خیلی غیرطبیعی است که کاملا بیکار شوند؛ با همه این احوال ما دلگرم هستیم که این مادر بااستعداد همه کاره وقتیکه بچه‌هایش بزرگ تر شدند حتی قوی تر از قبل بازگردد.
 
گووین استفانی
 

10- سیندی کراوفورد- یکی از اولین سوپرمدل‌ها، وقتی که عکس این دختر سبزه مومشکی فوق‌العاده روی جلد مجلات چاپ می‌شد همه جهانیان نفس در سینه حبس می‌کردند! باجود این بعد از ازدواج با جراح پلاستیکش سیندی تصمیم گرفت دست از کار کردن کشیده و روی خانواده اش و مادر شدن تمرکز کند. اگرچه او گهگاهی هم در محافل عمومی‌ شرکت می‌کرد، ‌ولی اغلب اوقات یا او را در حال مدرسه بردن بچه‌هایش می‌بینیم یا در حال گذراندن تعطیلات با خانواده اش. سیندی ثابت کرد که وقتی قرار است کاری انجام دهد؛ از مدل شدن برای جلد مجله یا بزرگ کردن بچه‌ها او همه این کارها را با فداکاری و با راه و روشی «فوق العاده» انجام می‌دهد.
 
سیندی کراوفورد
 

ایرج قادری
ر که باز شد مردی با محاسن سفید، همچنان سرحال و با انگیزه پشت میزش نشسته بود. در همان لحظه ورود پس از سلام گفتند: بارک الله چه دختر منظمی...
                                                         
از احترام به سینما، سختی کار و عشق می‌گفتند/ من حسن‌آقای او بودم نه مهناز افشار!
مهناز افشار که فیلم سینمایی «آکواریوم» و «محاکمه» از همکاری‌های مشترک وی با ایرج قادری است در یادداشتی ضمن اشاره به اولین روز آشنایی‌اش با این کارگردان از تجربه و خاطرات همبازی شدن با ایرج قادری سخن گفته است. متن یادداشت مهناز افشار در ادامه می‌خوانید:

پس از سلام گفتند: بارک الله چه دختر منظمی...
«آکواریوم» سرآغاز آشنایی من با کارگردان و بازیگری بود که قصد داشت بعد از سال ها مقابل دوربین برود و نخستین بازی خود را در صحنه یی ثبت کند که من مقابل او بازی می کنم. بعد از ظهر یک روز تابستانی، سعید مطلبی برای قرار در دفتر ایرج قادری برای فیلم «آکواریوم» ساعتی را تعیین کرد. حس و حال عجیبی داشتم. دیدن یک بازیگر و کارگردان قدیمی که پر از تجربه بود و صاحب خاطراتی از زمانی دیگر در سینمای ایران.
می خواستم سر ساعت به قرار برسم، بالاخره 10 دقیقه زودتر از زمان قرار به دفتر هفت تیر رسیدم. در که باز شد مردی با محاسن سفید، همچنان سرحال و با انگیزه پشت میزش نشسته بود. در همان لحظه ورود پس از سلام گفتند: بارک الله چه دختر منظمی... و من ذوق زده شدم. حس اینکه حرمت ها، چارچوب ها و قوانین در کار برای او اهمیت زیادی دارد در این دیدار روشن شد و دلم گرم تر. نشستیم و گپ زدیم و نتیجه اش شد بازی در «آکواریوم» یعنی دو ماه کار در استانبول.
http://www.cinemaema.com/images/pgimg_image2_26_6766.jpg
مسابقه من و او بر سر دقیق و منظم بودن آغاز شد
از روز اول مسابقه من و او بر سر دقیق و منظم بودن آغاز شد: اینکه چه کسی زودتر سر کار حاضر شود و مرتب تر باشد: اما این ایرج قادری بود که زودتر از همه در لابی هتل حاضر می شد و دیرتر از همه گروه را ترک می کرد و فردا با انرژی بیشتری سر کار می آمد.
حکایت بازی مقابل ایرج قادری با آن همه سابقه بازیگری در سینما، توام با ترس ها و نگرانی های من بود. شب قبل این سوال در ذهنم می چرخید که او کجای بازیگری است و من کجا؟
بغضم گرفت....
بغضم گرفت: زمانی که دیدم او با چه اشتیاق و ذوق و برقی در چشمان دیالوگ ها را از کنار دوربین می گوید و حس کردم ما نسل جدید بازیگری اگر هستیم به خاطر تلاش این پیشکسوتان عزیز بوده است. نوبت به برداشت پلان ایشان رسید: فقط یک برداشت!
اما مگر می شود از این همه تجربه و ذوق و اشتیاق در یک برداشت گذشت؟
http://www.cinemaema.com/images/pgimg_image3_26_6766.jpg
حالا دیگر من حسن آقای او شده بودم نه مهناز افشار!
بعد از «آکواریوم» به دفتر ایشان سر می زدم و حالا دیگر من حسن آقای او شده بودم نه مهناز افشار! ایشان از احترام به سینما، سختی کار، تعلم و عشق به من می گفتند و گوش می کردم: اینکه خانواده و کار هر کدام باید در جایگاه خود محترم باشند و عزیز شمرده شوند... تا همکاری دوباره در «محاکمه.» افسوس می خورم از اختلاف ها و بازی های پشت پرده، از کوچک شمردن این واژه بزرگ: سینما! این روزها چقدر ساده به سینما نگاه می شود، گاه به بازی گرفته می شود، اما هنوز در نگاه بزرگان، سینما بزرگ است. و حالاافسوسی با من مانده است: افسوسی از روزهایی که می توانستم از حضور بزرگان سینما بیشتر بهره ببرم و ای کاش فراموش نکنیم روزی قرار است این کالبد جسمانی را زمین بگذاریم و بگذریم.
من به عنوان عضو کوچکی از دریای بیکران خانواده سینما به خانواده عزیز قادری و همه سینماگران و سینمادوستان فقدان این هنرمند را تسلیت می گویم و می دانم این تسلیت در مقابل غم بزرگ از دست دادن این هنرمند خیلی کوچک است.

سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:خداحافظی,جیرانی,برنامه,هفت,حواشی, :: 12:25 قبل از ظهر :: نويسنده : سحر
فریدون جیرانی
«هفت» در آغاز سال سوم حضورش در شبكه سه سیما تحت تاثیر فشارهای گوناگون و اعلام صریح و شفاف‌تر مواضع فریدون جیرانی تعطیل شد. جیرانی در گفت‌وگو با....
                                                         

سریال‌ بهانه است؛ صراحت فریدون جیرانی و شفافیت مواضع «هفت» در سال جدید كار دست‌شان داد!


 اخبار و حواشی چند هفته اخیر بالاخره كار خودش را كرد و یك فرصت استثنایی برای حركت به سمت گفت‌وگو و نقد در سینما و تلویزیون و جامعه ایران از دست رفت. برنامه زنده سینمایی «هفت» یك ماه تعطیل می‌شود و فریدون جیرانی هفته آینده خداحافظی خواهد كرد.


«هفت» در آغاز سال سوم حضورش در شبكه سه سیما تحت تاثیر فشارهای گوناگون و اعلام صریح و شفاف‌تر مواضع فریدون جیرانی تعطیل شد. جیرانی در گفت‌وگو با برخی رسانه‌ها از جمله خبرگزاری فارس با تایید خبر رفتنش از برنامه تلویزیونی «هفت» گفت: من یک سریال دارم (فصل بی‌پروایی)که مجبور هستم آن را بسازم و طبیعتا از یک زمانی نمی‌توانم که به برنامه هفت بیایم اما برنامه هفت قرار نیست تعطیل شود. این احتمال وجود دارد که از برنامه «هفت» بروم و یا نروم اما فعلا صحبت‌ها درباره تعطیلی سه هفته‌ای برنامه است و سایر تصمیم‌ها بعدا گرفته خواهد شد.


 با این‌كه مجری برنامه هفت تصریح کرد: «رفتن من از برنامه هفت هیچ ربطی به هیچ نامه و مورد خاص دیگری ندارد. اصلا مورد حاشیه‌ای دیگری وجود ندارد و من قبلا هم سر موضوع سریال با دوستان صحبت کرده بودم.» با این‌حال به نظر می‌رسد كه این موضع‌گیری چندان با واقعیت همراه نیست و دلیل اصلی تعطیلی برنامه و رفتن جیرانی همان مواضع و همان فشارهایی‌ست كه اخیراً بیش‌تر و بیش‌تر شد و با شیطنت و جوسازی و تایید و تحلیل‌های جهت‌دار برخی رسانه‌های دیگر كار را به حذف مجموعه مدیریت و تولید برنامه «هفت» رساند.


 وی افزود: نه اینکه دلم بخواهد ولی مجبورم که دیگر در برنامه هفت نباشم چون سریال فصل بی‌پروایی الف ویژه است و بخش‌هایی از آن در خارج از کشور تصویربرداری می‌شود.


 جیرانی در توضیح تعطیلی یك ماهه برنامه گفت: هفت فعلا سه هفته برای پخش مسابقات جام ملت‌های اروپا تعطیل می‌شود، هنوز هم رفتن من به این میزان قطعیت نرسیده و تا همین اندازه صحبت شده است و اینکه چه اتفاقی بعدا می‌افتد، یا چه کسی اجرای برنامه را بر عهده خواهد داشت، فعلا درباره‌اش صحبت نشده است.


تصويری خارق‌العاده از چهره واقعی خورشيد
يك عكاس ستاره‌شناس آمريكايی با استفاده از تلسكوپ خورشيدی خود در خانه موفق به ثبت تصوير خارق‌العاده‌ای از سطح خورشيد شده است.

 

ايسنا:اين تصوير توسط آلان فرايدمن در روز هفت آوريل توسط يك دوربين Grasshopper CCD از حياط پشتي خانه وي در نيويورك به ثبت رسيده است.
 
جزئيات سطح خورشيد كه در يك طول موج منتشر شده از هيدروژن آلفا(Ha) به نمايش در آمده، بافت پيچيده چهره واقعي اين ستاره سوران را نشان مي‌دهد.
 
 

 

هيدروژن يكي از رايج‌ترين عناصر موجود در خورشيد است. سطح اين ستاره و لايه بالايي يا نور كره و کروموسفر آن تنها مناطق خنك براي امكان وجود اتم هيدروژن هستند و تصوير هيدروژن آلفا به نمايش جزئيات خورشيد در اين لايه‌ها پرداخته است.

بافت خزمانند سطح خورشيد توسط ساختارهايي موسوم به « سیخک‌» ايجاد شده است. اين سيخكها به زبانه‌هاي پلاسماي بسيار داغ گفته مي‌شود كه از نوركره با سرعت 88 هزار كيلومتر در ساعت به بالا فوران پيدا مي‌كنند. ارتفاع اين سيخكها تا چهار هزار و 380 كيلومتر رسيده و حدود 100 هزار سيخك در هر زمان در چهره خورشيد بوجود مي‌آيد.

مناطق سياه در نيمكره چپ همان مناطق خنكتر لكه‌هاي خورشيدي هستند كه در آن ميدانهاي مغناطيسي از اعماق زمين به بالا آمده و جرقه‌هاي خورشيدي در اطراف اين مناطق شكل مي‌گيرند.

همچنين مي‌توان برجستگي‌هايي را در حال جهش از سطح خورشيد مشاهده كرد كه ساختارهاي توليد شده توسط ميدانهاي مغناطيسي بوده و به انتقال پلاسماي خورشيدي به ارتفاع دهها و شايد صدها هزار كيلومتر به بالا مي‌پردازند.
 
چهار شنبه 16 فروردين 1391برچسب:پشت,پرده,کنسرت,خوانندگان,لس آنجلسی, :: 9:58 قبل از ظهر :: نويسنده : سحر
علاوه بر جلوگیری از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی خودروهای دارای نقص فنی نیز در صورت رفع نکردن عیوب خودرو نمی توانند در جاده ها تردد کنند که از رانندگان می خواهیم قبل از تردد در جاده ها از ایمنی خودرو به ویژه ترمز آن اطمینان حاصل کنند.

رئیس پلیس راهور، گفت: رانندگانی که از 25 اسفند ماه جاری تا 20 فروردین 91 مرتکب تخلف نشوند، نمرات منفی آنها پاک می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار اسکندر مومنی صبح دوشنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه به روز کردن قانون یکی از رویکردهای مهم پلیس در سال جاری بود، اظهار داشت: بروز کردن قانون طی یک فرآیند قانونی در سال 89 تصویب و از اردیبهشت امسال به اجرا در آمد. پیش بینی می کنیم سال آینده سال نهادینه کردن قانون باشد. استفاده از ابزارها و فناوریهای نوین یکی دیگر از رویکردهای پلیس بود چرا که استفاده از ابزارها یک ضرورت اجتناب ناپذیر بود و بدون استفاده از فناوری نمی توانستیم به اهداف خود دست یابیم.

وی ادامه داد: استفاده از سیستمهای هوشمند در دستور کار پلیس قرار دارد و امروز محور اصفهان - شیراز، تهران - مشهد با دوربین کنترل شده و 2 جاده هراز و فیروزکوه نیز تا پایان سال به صورت الکترونیکی کنترل می شوند. راه اندازی بزرگترین مرکز کنترل ترافیک خاورمیانه نیز یکی دیگر از دستاوردهای پلیس بود که می تواند در آینده بستر توسعه قرار گیرد.

رئیس پلیس راهور با اشاره به اینکه آموزش و فرهنگ سازی یکی دیگر از رویکردهای مهم پلیس در سال جاری بود، تاکید کرد: از تمامی ظرفیت های موجود در کشور برای فرهنگ سازی استفاده کردیم بطوریکه بیشترین خبرها را در رسانه ها به خود اختصاص دادیم. ضمن اینکه با مشارکت با سازمان ها و رسانه ها، گامهای بسیار خوبی برداشته شد. امسال فرهنگ یاران و راهوران محله نیز ساماندهی شده اند و با توجه به اینکه در روستاها خلاء حضور وجود داشت از بهیاران به عنوان راهوران محله استفاده کردیم. ضمن اینکه معلمان نیز به عنوان فرهنگیاران ترافیک ساماندهی شدند.

استفاده از بازرسان نامحسوس در نوروز

سردار مومنی با بیان اینکه استفاده از بازرسان نامحسوس یکی از مفاد قانون جدید است، گفت: در نوروز از گزارشات بازرسان برای جریمه استفاده می کنیم و با استفاده از سیستم های الکترونیکی و وجود بازرسان حضور پلیس به صورت شبانه روزی می شود.

وی با بیان اینکه برای نخستن بار طرح استاندارد سازی و ارتقاء رفتار ماموران در تهران اجرا شد، تصریح کرد: دوره استانداردسازی به صورت متمرکز و طی یک هفته برگزار شد و رعایت قوانین و ارتقاء قانونمداری را از خودمان شروع کردیم. پلیس در سال جاری با تخلفات حادثه ساز برخورد کرد.

ایمنی خودرو در دستور کار پلیس

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه ایمنی خودروها و معابر در دستور کار پلیس قرار دارد، اظهار داشت: در سال 89 نصب ترمز ضد قفل را دنبال کردیم و در سال 90 نیز نصب کیسه هوا برای خودروها الزامی شد و تمامی خودروها بجز یک خودرو که با تغییر قانون توانست فرصت بگیرد به کیسه هوا مجهز شدند.

کاهش 14.7 درصدی خودروهای وارداتی

مومنی با بیان شماره گذاری یک میلیون و 456 هزار و 462 هزار خودرو جدید در 11 ماهه امسال، اظهار داشت: 76 درصد مالکان این خودروها برای اولین بار خودرو خریده اند. ضمن اینکه در این مدت 2 میلیون و 222 هزار نقل و انتقال خودرو نیز انجام شد که نسبت به سال گذشته 12.8 درصد رشد داشت.

وی ادامه داد: در این مدت 35 هزار و 833 خودرو امسال وارد کشور شدند که کاهش 14.7 درصدی شماره گذاری خودروهای وارداتی را نشان می دهد. این در حالیست که اسقاط خودروهای فرسوده نیز 12 درصد کاهش داشته است. در خصوص موتورسیکلت ها نیز در این مدت با 1.3 درصد کاهش به 800 هزار موتورسیکلت رسید. در 11 ماهه امسال یک میلیون و 677 هزار و 659 نفر نیز گواهینامه جدید گرفتند که رشد 2.8 درصدی را نشان می دهد.

رئیس پلیس راهور با اشاره به کاهش تلفات رانندگی در سال جاری، گفت: بر اساس تکلیف قانون باید امسال شاهد کاهش 10 درصدی تلفات رانندگی باشیم که با توجه به عدد مطلق تصادفات در 10 ماهه نخست امسال کاهش 14.2 درصدی را شاهد هستیم. این در حالیست که بر اساس نرم جهانی این کاهش 30 درصد است. اگر در سال 91 اتفاق جدیدی مانند ارتقاء ایمنی خودروها صورت نگیرد استمرار این روند بسیار مشکل است.

اجرای طرح نوروزی با حضور نیم میلیون نیروی پلیس و امدادی

وی از ساماندهی 500 هزار نفر نیروی پلیس و امدادی برای اجرای طرح نوروزی خبر داد و افزود: سفرهای نوروز دو مرحله ای است و در مرحله اول افرادی به شهرهای دور و زیارتی حرکت کرده و مرحله دوم نیز سفرهای نزدیک است. نوروز با توجه به حجم سفرها پرحجم ترین و بزرگترین عملیات پلیس است.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه همزمان با رزمایش طرح نوروزی بزرگترین رزمایش 20 سال گذشته با حضور نیروها  در ضلع جنوبی حرم حضرت امام (ره) آغاز می شود ضمن اینکه طرح نوروزی از 25 اسفند تا 15 فروردین ماه اجرا می شود. موج اول سفرها از روز پنجشنبه آغاز می شود.

پاک کردن نمرات منفی متخلفان در صورت مرتکب نشدن تخلف

به گفته سردار مومنی رانندگانی که دارای نمرات منفی هستند در صورتیکه از 25 اسفند تا 20 فروردین مرتکب تخلف نشوند نمرات آنها پاک می شود. این در حالیست که پلیس با حداکثر اختیارات قانونی با تخلفات برخورد قاطع می کند.

جلوگیری از سفر خودروهای فاقد معاینه فنی

سردار مومنی با اشاره به اینکه از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی در نوروز جلوگیری می کنیم تاکید کرد: علاوه بر جلوگیری از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی خودروهای دارای نقص فنی نیز در صورت رفع نکردن عیوب خودرو نمی توانند در جاده ها تردد کنند که از رانندگان می خواهیم قبل از تردد در جاده ها از ایمنی خودرو به ویژه ترمز آن اطمینان حاصل کنند.

وی خواستار توزیع سفر از سوی هموطنان شد و گفت: توزیع سفر در سفرهای رفت و برگشت باعث می شود که با ترافیک سنگین در جاده ها مواجه نشویم. رانندگان باید حداقل 2 تا 3 برابر زمان عادی برای سفر در نوروز وقت در نظر بگیرند. سفر از مبداء آغاز می شود و رانندگان می توانند از طبیعت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه یکی از معضلات اصلی رانندگی شتاب و عجله است گفت: بیش از 70 درصد از سوانح رانندگی به علت شتاب و عجله رخ می دهد ضمن اینکه واژگونی ناشی از خستگی و خواب آلودگی در نوروز چند برابر ایام عادی سال است. از رانندگان می خواهیم پس از 2 ساعت رانندگی یک ربع استراحت کنند.

مومنی از کنترل کمربند ایمنی خودروها خبر داد و تاکید کرد: پلیس با جدیت استفاده از کمربند ایمنی در تمامی معابر برون شهری را پیگیری می کند. 70 درصد مرگ و میر جاده ای به علت ضربه به سر و شکستگی استخوان رخ می دهد و در صورتیکه از کمربند ایمنی استفاده شود میزان تلفات بسیار کاهش می یابد.

رئیس پلیس راهور با اشاره به اینکه در نوروز با سرعت، سبقت، انحراف به چپ، حرکت از شانه خاکی و استفاده نکردن از کلاه و کمربند ایمنی برخورد می شود، گفت: پلیس موظف به اجرای قانون است و ما نیز در نوروز با تخلفات برخورد می کنیم.

اعمال محدودیتهای ترافیکی در نوروز

مومنی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد اعمال محدودیت ترافیکی در ایام نوروز گفت: در نوروز تردد موتورها، کامیونها، تریلرها در برخی از ساعت ها در جاده ها ممنوع است که در مواقع لزوم اطلاع رسانی می شود.

وی از کنترل دقیق سیستم حمل و نقل عمومی در نوروز خبر داد و افزود: در این ایام تقاضای سفر افزایش یافته و بسیاری از افراد از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده می کنند. مجوز برخی از رانندگان به دلیل نداشتن صلاحیت باطل شده است و این افراد اجازه رانندگی ندارند. ضمن اینکه علاوه بر مشخص شدن سهم راننده در تصادف نقش تعاونی ها و ترمینال ها نیز محاسبه شده و این افراد باید پاسخگو باشند.

رئیس پلیس راهور در پایان با اشاره به اینکه گواهینامه افرادی که نمرات منفی آنها به حد نصاب رسیده باشد در سیستم پلیس ضبط می شود، تصریح کرد: گواهینامه افرادی که نمرات منفی آنها به حد نصاب رسیده باشد در سیستم پلیس ضبط شده و اگر این رانندگان مرتکب تصادف شوند راننده بدون گواهینامه شناخته شده و این امر جرم است. ضمن اینکه شرکت های بیمه نیز از پرداخت غرامت به اینگونه افراد جلوگیری می کنند.
از جمله مهمترین آثاری که به تقلید از گنبد سلطانیه پدید آمده، می‌توان از گنبد کلیسای سانتاماریا دلفیوره نام برد که بیش از صد سال بعد از آن ساخته شده است. گنبد سلطانیه از جمله آثار ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است و آنوبانینی آن را یکی از مهمترین آثار باستانی جهانی منطقه به شمار می‌آورد. در سال‌های اخیر توجه به این اثر بیشتر شده و تعمیر و نگهداری اثر نسبتا به خوبی در حال انجام است.
 

وقتی در مسیر جاده تهران به زنجان به سمت غرب کشور در حرکت هستید در سمت چپ خود گنبدی فیروزه‌ای در مقابل دیدگانت مجسم می‌شود که حکایت سالها اقتدار و عزت و ایستادگی ایران و ایرانی است و بیان واقعیتی عظیم که ایرانیان همواره ملت برتر بوده و هستند.



به گزارش خبرنگار مهر از زنجان، مقبره‌ اولجایتو محمد معروف‌ به‌ گنبد سلطانیه‌ که‌ یکی‌ از شاهکارهای‌ هنر معماری‌ ایران‌ و دنیای‌ اسلام‌ به‌ شمار می‌آید، در 40‌ کیلومتری‌ جنوب‌ شرقی‌ شهرستان‌ زنجان‌ و در شهر سلطانیه‌ واقع‌ شده‌ است‌.


 


گنبد سلطانیه که جزو میراث جهانی است در شهر سلطانیه در 35 کیلومتری شهر زنجان واقع شده و بنای آن به دستور سلطان محمد خدابنده از سال 704 هجری قمری شروع و در مدت 9 سال در تاریخ 713 هجری قمری پایان یافته است. این گنبد با 48.5  مترارتفاع و 25.6 متر قطر دهانه یکی از بناهای عظیم تاریخی جهان است.


 

گنبد سلطانیه (به روایتی) براساس طرح آرامگاه غازان خان که آن نیز از بنای آرامگاه سلطان سنجر در مرو الهام گرفته، ساخته شده با این تفاوت که پلان آرامگاه سلطان سنجر مربع و پلان گنبد سلطانیه هشت ضلعی است. اگرچه تا حد زیادی معماری آرامگاه سلطان سنجر در بنای سلطانیه تاثیر گذاشته بود اما جنبه ابتکاری در بنای اخیر به حدی است که آن را به صورت یکی از شاهکارهای هنر و معماری ایران در آورده است که بعدها نمونه و الگویی برای احداث تعداد زیادی بنا شد. معماری گنبد سلطانیه را سید علی شاه انجام داده است.


 

از جمله مهمترین آثاری که به تقلید از گنبد سلطانیه پدید آمده، می‌توان از گنبد کلیسای سانتاماریا دلفیوره نام برد که بیش از صد سال بعد از آن ساخته شده است. گنبد سلطانیه از جمله آثار ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است و آنوبانینی آن را یکی از مهمترین آثار باستانی جهانی منطقه به شمار می‌آورد. در سال‌های اخیر توجه به این اثر بیشتر شده و تعمیر و نگهداری اثر نسبتا به خوبی در حال انجام است.


با یک بار بازدید از این اثر عظیم نمی‌توان به درستی به عجایب آن پی برد، شکوه اثر در وهله اول انسان را به حدی محو خود می‌کند که امکان بررسی علمی را از انسان تا حدود زیادی از او سلب می‌کند. به هر حال نظر به جهانی بودن این اثر و حضور جهانگردان بسیار در منطقه برای دیدن این اثر کم نظیر توسعه بیشتر امکانات توریستی این شهر نیز لازم به نظر می‌آید.


 


بنای‌ عظیم‌ و تاریخی‌ سلطانیه‌ از زمان‌های‌ دور مورد توجه‌ عموم‌ سیّاحان‌ و جهانگردان‌ و علاقمندان‌ به‌ آثار تاریخی‌ بوده‌ و از دیرباز مورد بازدید آنها قرار گرفته‌ و هریک‌ به‌ نوبه‌ خود شرح‌ مبسوطی‌ درباره‌ اوضاع‌ این‌ بنا نوشته‌اند. حافظ‌ ابرو، از مورخان‌ دوره‌ تیموری‌ درباره‌ آن‌ می‌گوید: بنای‌ بی‌ نظیری‌ است‌ که‌ مانند آن‌ در اقصی نقاط‌ دنیا وجود ندارد.


 


بلندای‌ این‌ گنبد با هشت‌ مأذنه‌ آن‌ به‌ نحوی‌ انتخاب‌ شده‌ تا در گسترش‌ شهر گم‌ نشود. در حقیقت‌ این‌ بنا، گذشته‌ از عملکردهای‌ واقعی‌ که‌ مورد توجه‌ و مقصود سازنده‌ آن‌ بوده‌، به‌ صورت‌ یک‌ برج‌ نیز عمل‌ می‌کرد زیرا که‌ بنای‌ رفیع‌ گنبد سلطانیه‌ تقریباً در وسط‌ دشت‌ بنا شده‌، از هر سو قابل‌ رؤیت‌ است.


 

 بی‌ شک‌ این‌ گنبد یک‌ اثرِ منحصر به‌ فرد و شاهکار هنر معماری‌ است‌ و در مقایسه‌ با آثار مشابه‌، نقطه‌ اوج‌ موفقیت‌ معماری‌ را نشان‌ می‌دهد.


 


گنبد عظیم‌ سلطانیه‌ بر فراز بنای‌ هشت‌ گوشه‌ای‌ تعبیه‌ شده‌ است‌. بر روی‌ هرکدام‌ از جرزهای‌ هشت‌ گانه‌ در بالا، آثار مناره‌هایی‌ به‌ قطر یک‌ متر و به‌ بلندای ‌3.5 متر که‌ با زیباترین‌ معرق‌ کاری‌ مزین‌ شده‌اند، باقی‌ است‌.


 


داخل‌ این‌ مناره‌ها پلکان‌ مارپیچی‌ به‌ عرض‌ 70 سانتی‌ متر که‌ به‌ حول‌ قطر 20 سانتی‌ متر می‌پیچند طراحی‌ شده‌ است‌. این‌ مناره‌ها فشار گنبد را عمودا خنثی‌ می‌کنند. عقاید مختلفی‌ در مورد انتخاب‌ هشت‌ ضلعی‌ بنا عنوان‌ می‌شود.


 

عده‌ای‌ این‌ انتخاب‌ را به‌ دلیل‌ ایستایی‌ و استحکام‌ بنا دانسته‌اند، برخی‌ به‌ آن‌ نشانه‌های‌ مذهبی‌ و مقدس‌ داده‌اند. آنچه‌ مسلم‌ است‌ عدد هشت‌، نه‌ مقدس‌ است‌ و نه‌ دلیل‌ مذهبی‌ دارد. صرفاً انتخاب‌ این‌ طرح‌ از روی‌ محاسبات‌ تجربی‌ معماری‌ و به‌ خاطر مرکزیت‌ و ایستایی‌ و احتمالاً ایجاد ساعت‌ آفتابی‌ در نظر گرفته‌ شده‌ است‌ یا بیشتر برای‌ نشان‌ دادن‌ تزیینات‌ و زیبایی‌ بدنه‌ گنبد در تمام‌ طول‌ روز است‌.


 


از نظر معماری‌، این‌ مقبره‌ تقلید از هیچ‌ بنایی‌ نیست‌ بلکه‌ اختراعی‌ است‌ برای‌ ساختن‌ بنایی‌ به‌ این‌ بزرگی‌ مرکب‌ از برج‌ هشت‌ گوش‌ و گنبد مکعب‌ این‌ بنای‌ تاریخی‌ دارای‌ سه‌ در ورودی‌ بزرگ‌ بوده‌ است‌ که‌ امروز در ورودی‌ اصلی‌ آن‌ بسته‌ شده‌ است‌.



بنا دارای‌ هشت‌ پلکان‌ مارپیچی‌ یا حلزونی‌ است‌ که‌ در بین‌ جرزها جای‌ گرفته‌ و به‌ طبقات‌ بالا و ایوان‌ها راه‌  دارند. بر فراز چهار ایوان‌ اصلی‌ و بزرگ‌، چهار پنجره‌ بزرگ‌ قرار دارد که‌ روشنایی‌ داخل‌ بنا را تأمین‌ می‌کنند و همچنین‌ از این‌ پنجره‌ها برای تشخیص‌ زمان‌ نیز استفاده‌ می‌شده‌ است‌.


 

یکی‌ از خصوصیات‌ اصلی‌ و منحصر به‌ فرد این‌ گنبد دو جداره‌ بودن‌ آن‌ است‌ و لذا سن‌ پائولزی‌ درباره آن‌ می‌گوید: به‌ نظر من‌ نمی‌توان‌ در دنیا بنایی‌ به‌ این‌ خصوصیات‌ قبل‌ از بنای‌ سلطانیه‌ پیدا کرد. از این‌ رو اهمیت‌ بنا در دنیا شایان‌ ذکر است‌.


 

در آخر می‌توان‌ گفت‌ بنایی‌ که‌ به‌ این‌ ترتیب‌ آرایش‌ یافته‌ تأثیر عجیب‌ یک‌ ساختمان‌ هوایی‌ را به‌ انسان‌ می‌دهد. در بعضی‌ از روزها، گنبد درخشان‌ سلطانیه‌، بر روی‌ پایه‌ خاکی‌ رنگ‌ و مناره‌های‌ درخشان‌ چنان‌ می‌نماید که‌ در آسمان‌ بال‌ گشوده‌ است‌.


 


این‌ اثر زیبا و دل‌انگیز مولود هنری‌ است‌ که‌ با ظرافت‌ خاص‌، رنگ لاجوردی حاشیه‌ گنبد را با رنگ‌ طبیعیِ آجر، انس‌ داده‌ و بیننده‌ را به‌ تمجید ذوق‌ زینت گر معمار و هنر سازنده‌ آن‌ وا می‌دارد.


 


با ملاحظه‌ دقیق‌ این‌ بنای‌ عظیم‌ به‌ نظر می‌رسد که‌ علاوه‌ بر محل‌ آرامگاه‌ اصلی‌ که‌ شامل‌ ساختمان‌ مرکزی‌ گنبد است‌ و به‌ نام‌ تربت‌ خانه‌ شهرت‌ دارد، بناهای‌ دیگری‌ در جنب‌ آرامگاه‌ ساخته‌ شده‌ بوده‌ است‌.


 


این‌ گنبد عظیم‌ که‌ یکی‌ از بزرگ‌ترین‌ گنبدهای‌ تاریخی‌ اسلام‌ است‌، چندین‌ بار مرمت‌ شده‌ است‌ (در زمان‌ صفویه‌ و قاجاریه‌) و در حال‌ حاضر هم‌ تعمیرات‌ اساسی‌ آن‌ ادامه‌ دارد.


 

سلطانیه بزرگِ دیروز و شهری‌ که‌ روزی‌ قلب‌ حکومت‌ مغول‌ در آنجا می‌زد و فرامین‌ آنها از آنجا صادر می‌شد، قدرت‌ و عظمت‌ و شکوهی‌ داشت‌ که‌ امروز از آن‌ فقط‌ گنبد فیروزه‌ای‌ رنگ‌ سلطانیه، آرام‌ و استوار در آن‌ دشت گسترده‌ به‌ یادگار نشسته‌ است‌.


 


گنبد سلطانیه در سال 2005 به عنوان یکی از آثار جهانی در فهرست یونسکو قرار گرفته است. در حال حاضر گنبد سلطانیه با تلاش ‌های صورت گرفته توسط مسئولان میراث فرهنگ استان زنجان روند مطلوب در زمینه باسازی و حفظ و نگهداری را طی می‌کند.


 


.................................
گزارش: رحیم مقدمی
بازیگران فیلم‌های پرفروش سال 90 چه كسانی بودند؟
«جدایی نادر از سیمین» و «سعادت آباد» دو فیلم لیلا حاتمی هستند كه رتبه سوم و پنج، جدول فروش را به خود اختصاص داده‌اند....
                                                         
لیلا حاتمی، رضا عطاران و امین حیایی موفق‌ترین بازیگران سال 90 از نظر فروش فیلم‌هایشان هستند.
به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، «جدایی نادر از سیمین» و «سعادت آباد» دو فیلم لیلا حاتمی هستند كه رتبه سوم و پنج، جدول فروش را به خود اختصاص داده‌اند.
این بازیگر همچنین «چیزهایی هست كه نمی‌دانی» را در حال اكران دارد كه به نسبت نوع فیلم و زمان اكرانش تاكنون فروش بسیار خوبی داشته است.
رضا عطاران هم «ورود آقایان ممنوع» را در صدر دارد و دو فیلم دیگرش «اخلاقتو خوب کن» و «اسب حیوان نجیبی است» در رتبه هفت و هشت قرار دارد.
امین حیایی «اخراجی ها3» را در جدول فروش تهران دوم دارد، «شیش و بش» او در رتبه چهارم است و «زنان ونوسی، مردان مریخی» را در رتبه نهم دارد، این بازیگر «شب» را نیز در حال اكران دارد.
شنبه 20 اسفند 1390برچسب:آموزش,احترام,قرآن,سربازان ناتو, :: 11:40 قبل از ظهر :: نويسنده : سحر
آموزش احترام به قرآن به سربازان ناتو
به منظور پرهیز از هتک حرمت به قرآن، سربازان ناتو در افغانستان چگونگی احترام گذاشتن به کتاب آسمانی مسلمانان را فرا می‌گیرند.
مهر : به نقل از منابع اینترنتی، جورج رابینسون سرهنگ دوم ارتش از مقامات ارشد بخش آموزش دین و فرهنگ اظهار داشت: ساده انگارانه خواهد بود که تصور کنیم این مسئله با تهیه فهرست باید ها و نباید ها حل خواهد شد. این مسئله به درک چرایی اهمیت قرآن ارتباط دارد.

از هفته گذشته سربازان ناتو در افغانستان دربرنامه چگونگی احترام به قرآن آشنا شدند، برنامه ای که با هدف ممانعت از شکل گیری اهانت سربازهای خارجی در یک کشور اسلامی آسیایی صورت گرفته است. براساس این برنامه به سربازان توصیه می شود که آنها نباید این کتاب را به هر شکلی پرتاب کنند.

در این برنامه از سربازان خواسته می شود که با هر متنی که به زبان عربی نوشته اگر در رابطه با اهمیت دینی آن تردید دارند با احتیاط رفتار کنند.

به دنبال اهانت ماه گذشته یک پایگاه نظامی در افغانستان به قرآن ایده برگزاری این برنامه آموزشی شکل گرفت.

این درحالی است که برخی کارشناسان نسبت به موثر بودن این آموزشها و ممانعت از هتک حرمت قرآن توسط سربازهای خارجی ابراز تردید کرده اند.

مونت کومری مک فیت انسان شناسی که از نزدیک با وزارت دفاع آمریکا کار کرده است گفت: این آموزشها فرهنگ را به یک سری قوانین تبدیل می کند و سربازان چرایی آن را درک نمی کنند.
 

 

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد
پیوندهای روزانه
پيوندها


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 8
بازدید هفته : 156
بازدید ماه : 475
بازدید کل : 123425
تعداد مطالب : 429
تعداد نظرات : 44
تعداد آنلاین : 1


کسب درآمد پاپ آپ
کسب درآمد پاپ آپ