بی بی سی فارسی
خبر سازان
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید امیدواریم در خدمت رسانی به شما دوست گرامی کوشا باشیم این وبلاگ به طور هوشمند تبادل لینک میکند اگر مایلید لینک کنید به تبادل لینک هوشمند رفته و ما را با این ادرس و عنوان بی بی سی نیوز لینک کنید. نظر یادتون نره.با عرض معذرت بعضی مطالب در سایت نمایش داده نمی شود.اگر پیگیر مطلب خواصی هستید میتونید با مراجعه به این سایت مطلب مورد نظرتونو پیدا کنید با تشکر مدیریت سایت:نادیا
آخرین مطالب
نويسندگان
یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:افزایش,احتمال,جنگ,ایران , :: 5:55 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر

افزایش احتمال جنگ با ایران

 احتمال جنگ با ایران
باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در هفته های اخیر تلاش های قابل تحسینی در جلوگیری از افزایش ریسک اقدام نظامی علیه ایران انجام داده


دیپلماسی ایرانی: باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در هفته های اخیر تلاش های قابل تحسینی در جلوگیری از افزایش ریسک اقدام نظامی علیه ایران انجام داده که از جمله آنها می توان به مخالفت با درخواست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به منظور مشارکت دادن ایالات متحده در جنگی دیگر در خاورمیانه اشاره کرد. اما روز جمعه شانس اقدام نظامی بالا رفت و این به دلیل اشتباه اوباما بود.

یک مقام ناشناس آمریکایی روز جمعه اعلام کرد که ایالات متحده نام گروهک تروریستی منافقین را از فهرست سازمان های تروریستی آمریکا حذف خواهد کرد. گروهکی که در کنار دیگر اقدامات تروریستی خود، در قتل آمریکایی ها نیز نقض داشته اند.

رابرت رایت در مقاله ای که در همین زمینه در نشریه آتلانتیک منتشر کرده می نویسد، من پیش از این نیز هشدار داده بودم که حذف گروهک منافقین از فهرست سازمان های تروریستی،  موضع گروهی در ایران که به دنبال پایان دادن به مذاکرات هسته ای هستند را تقویت می کند. تندروها در ایران با اشاره به نقش این گروهک در اقدامات ضد جمهوری اسلامی، قرار گرفتن در کنار صدام حسین در جریان جنگ ایران – عراق و عملکرد به عنوان یک نیروی نیابتی برای اسرائیل ، بار دیگر اعلام خواهند کرد که ایالات متحده با حذف نام این گروهک از فهرست سازمان های تروریستی، خصومت بی اندازه ای با ایران دارد و مذاکره با چنین کشوری بی ثمر است. همانگونه که تندرو ها در آمریکا نیز برای توجیه عدم تمایل خود به ادامه مذاکرات هسته ای به دشمنی ایران با آمریکا اشاره می کنند.

البته نظریه من می تواند اشتباه یا غیر قابل باور باشد اما حذف نام گروهک منافقین از فهرست سازمان های تروریستی آمریکا می تواند به کاهش شانس هر گونه مصالحه بین ایران و آمریکا منجر شود. از سوی دیگر این اقدام می تواند موضع اصلاح طلبان در ایران را نیز تضعیف کند.

به این ترتیب آمریکا در حالی که زمینه های مناسب را در ایران کاهش داده به افزایش ریسک درگیری نظامی کمک کرده است.


 

یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:رژه ارتش,رژه,ارتش,عکس,عکس رژه ارتش, :: 5:50 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر

رژه بزرگ نيرو هاي مسلح در جوار حرم مطهر بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي با حضور رئيس محترم جمهور




 

 



 




 




 







































































 
پیوندهای روزانه
پيوندها


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 8
بازدید هفته : 155
بازدید ماه : 474
بازدید کل : 123424
تعداد مطالب : 429
تعداد نظرات : 44
تعداد آنلاین : 1


کسب درآمد پاپ آپ
کسب درآمد پاپ آپ