بی بی سی فارسی
خبر سازان
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید امیدواریم در خدمت رسانی به شما دوست گرامی کوشا باشیم این وبلاگ به طور هوشمند تبادل لینک میکند اگر مایلید لینک کنید به تبادل لینک هوشمند رفته و ما را با این ادرس و عنوان بی بی سی نیوز لینک کنید. نظر یادتون نره.با عرض معذرت بعضی مطالب در سایت نمایش داده نمی شود.اگر پیگیر مطلب خواصی هستید میتونید با مراجعه به این سایت مطلب مورد نظرتونو پیدا کنید با تشکر مدیریت سایت:نادیا
آخرین مطالب
نويسندگان
شنبه 12 بهمن 1392برچسب:دختران,دهه,60,و,مادر شدن!!!, :: 2:41 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر

دختران دهه 60 و مادر شدن!!!

دختران دهه 60 و مادر شدن!!!
دهه شصتی عنوانی است که با پشت‌سرگذراندن دوران نوجوانی این دهه بر سر زبان‌ها افتاد؛ نسلی که موقعش بود، نسل دیگری را تحویل جامعه ایران دهد اما انگار ترجیح داد این وظیفه را به نسل قبل و بعد از خود بسپارد.


 متولد 1360 است. اسفند امسال نیز که بگذرد بیش از 30سال از زندگی‌اش گذشته است و او به‌عنوان یک معلم ورزش در شهر خودشان روزها را به مدرسه و سالن‌های ورزشی می‌رود و شب‌ها را در خانه کنار پدر یا مادرش یا تنها سریال‌های تلویزیونی تماشا می‌کند. رویا یک دختر معمولی در میان دیگر زنان و دختران کشور است و خودش می‌گوید: «همه آنچه در این سال‌ها در زندگی تجربه کرده از او یک دهه شصتی ساخت.»

 دهه شصتی عنوانی است که با پشت‌سرگذراندن دوران نوجوانی این دهه بر سر زبان‌ها افتاد؛ نسلی که موقعش بود، نسل دیگری را تحویل جامعه ایران دهد اما انگار ترجیح داد این وظیفه را به نسل قبل و بعد از خود بسپارد. به‌طوری‌که حتی در پیش‌بینی‌های جمعیتی نیز دست برد و همه‌چیز آنگونه که انتظار می‌رفت، نشد. این دختران آنگونه که انتظار می‌رفت هنوز تبدیل به «مادران نمونه آینده» جامعه نشده‌اند و همچنان جمعیت زیادی از آنان مجرد است.

سرشماری سال 90 نشان داد، جمعیت زنان نیمه‌اول دهه60 در حال حاضر بیشتر از نیمه‌دوم آن و همچنین دهه بعد و قبل از خود است. بر اساس این سرشماری ﻣیﺎﻧﮕیﻦ ﺳﻨی جمعیت زنان کشور 30 سال است. تیام‌ برخلاف اسمش با چشمان آبی‌رنگ و موهای روشنش یکی از متولدین نیمه‌اول دهه60 است، بیشتر دوران نوجوانی‌اش با بیماری مادر و بعد فوت او سپری شد.

او در حال حاضر از ایران رفته است و مشغول ‌کار در یکی از شهرهای آمریکاست اما گاهی به نظر می‌رسد نوعی تنهایی دهه شصتی به سراغش می‌آید و می‌گوید: «همه زندگی می‌خواستم که بهترین دوست برای دوستانم، بهترین دانش‌آموز برای مدرسه، بهترین خواهر برای خواهر و برادرانم و بهترین فرزند برای پدر و مادرم باشم. اما امروز می‌بینم که تنها هستم و آنها به بهترین بودن من توجهی نکردند.»

این دختران مهم‌ترین بخش جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و بر اساس آمارها جزو 30درصدی جمعیت مجرد زنان کشور هستند و به نظر می‌رسد کمتر از کم‌سن‌وسال‌های خود انگیزه‌ای برای ازدواج دارند. این امر موجب شده تا جدول‌های آماری جمعیت و ازدواج در ایران به شکل دیگری دربیایید. اگرچه از تعداد ازدواج‌ها در سال‌های اخیر کاسته نشده اما آمارها نشان می‌دهند این ازدواج‌ها عمدتا مربوط به دختران نیمه‌دوم دهه60 و بیشتر از آن دهه70 بوده است.

میانگین سن اولین ازدواج در بین زنان و مردان بر اساس سرشماری سال 90 در بین دختران 23سال و در بین پسران 26سال است و بر این اساس معادلات ازدواج در این سال‌ها چندان دور از ذهن نیست و تنها در ازدواج‌های مربوط به نیمه نخست دهه60 تفاوت‌هایی وجود دارد.

بهاره 31ساله است و کلاس‌های آموزشی زیبایی و پوست دارد؛ چهارسالی است که مشغول ‌کار شده و در این سال‌ها برای گذراندن دوره‌های مختلف دایما در حال سفر به کشورهای اطراف است که برایش کار و تفریح با هم است. درآمدش خوب است و این را یکی از دلایلش برای ازدواج‌نکردن می‌داند. البته او معیارهای دیگری هم دارد و معتقد است هنوز فرد تمام و کمالی را پیدا نکرده است. درمورد این تفاوت می‌گوید: «فکر می‌کنم معیارهای نسل ما با نسل جدید برای انتخاب همسر بسیار متفاوت است. بیشتر می‌بینم که آنها فقط می‌خواهند یک پسر پولدار پیدا شود و ازدواج کنند اما ما به تحصیلات، کار، طرز فکر و رفتار طرف مقابل هم خیلی اهمیت می‌دهیم و عمدتا به نظرم خیلی سختگیرتر هستیم یا شده‌ایم!»

پدرها و مادرهایی که زود پیر شدند

به نظر می‌رسد دختران متولد 66 به بعد کشور با رسیدن به سن ازدواج، آن را به‌عنوان یکی از معیارهای زندگی خود قرار داده‌اند در حالی‌که دختران بزرگ‌تر از آنان هنوز زیر بار این مسوولیت نرفته‌اند. نجمه و سمیرا در کافه‌ای مشغول صحبت در مورد دوران نوجوانی و کودکی‌شان هستند. هردو با وجود مجردبودن از شرایط خود چندان نیز ناراضی نیستند و دوستان همسن‌شان که ازدواج کرده‌اند را نیز چندان موفق نمی‌دانند.

 نجمه بیشتر به خانواده‌اش رسیدگی می‌کند و می‌گوید: «نمی‌دانم چرا پدر و مادرهای ما خیلی زودتر از پدرها و مادرهایشان گرفتار بیماری‌ها شدند. دایما برای درد قلب پدرم یا درد پای مادرم باید مراقبشان باشم و می‌بینم که تنها من این شرایط را ندارم؛ بقیه هم‌سن‌وسال‌های من هم همین‌طورند. خانواده‌هایمان هم کاملا از ما انتظار دارند و انگار همه امورشان را به ما سپرده‌اند.»

سمیرا در جواب نجمه می‌گوید: «خب این به خاطر همین است که ما ازدواج نکرده‌ایم و نه آنها کسی را جز ما دارند و نه ما جز آنها کسی را داریم.» اما نجمه این حرف دوستش را قبول نمی‌کند و ادامه می‌دهد: «آخر مگر ما فرصت ازدواج هم داشتیم؟ حتی به خودمان هم فکر نمی‌کنیم چه برسد به کس دیگر، همه فکرمان خانواده و پاسخ گفتن به آنهاست.» سمیرا نیز به نشانه تایید سری تکان می‌دهد و زیر لب می‌گوید: «نه وقت نکردیم.»

سمانه هنوز از «بله» گفتن دخترخاله متولد 72 خود به پسر هم‌دانشگاهی‌اش متعجب است. او که خود متولد 61 است، می‌گوید البته خیلی از دوستانش هم ازدواج کرده‌اند و مخالف ازدواج نیست اما اصرار چندانی هم برای این مساله ندارد و معتقد است هنوز فرصت هست. یادش می‌آید در سال‌های نوجوانی‌، همان سال‌های پراسترس و فشار برای گذر از سد کنکور یک روز با کنجکاوی مثل همه دختران دیگر کلاسشان سعی می‌کردند به دفتر مدرسه سرک بکشند.

 آن روز یکی از همکلاسی‌هایی که وسط سال یکباره به عقد پسردایی‌اش درآمده بود، در اتاق مدیر سعی می‌کرد تا برای ادامه تحصیلش در مدرسه اجازه بگیرد: «تازه می‌خواستیم ببینیم ابروهایش را که برداشته، چه شکلی شده، با مادرش آمده بود تا اجازه بگیرد اما مدیر به هیچ عنوان قبول نکرد. معتقد بودند برای دختران دیگر بدآموزی دارد چنین دختری در مدرسه باشد.»

به گفته خودش آن زمان این چیزها عیب بوده و مهم‌ترین حسن برای یک دختر گذراندن دانشگاه و داشتن تحصیلات بود: «ما همیشه به فکر درس خواندن بودیم اصلا خجالت می‌کشیدیم به ازدواج فکر کنیم، چقدر غرورداشتیم، پاسخمان در برابر هر درخواست ازدواجی فقط «نه» بود. تازه سال‌های آخر دانشگاه بعضی‌هایمان دیگر کم‌کم سروگوششان می‌جنبید.»

بر اساس آخرین آمار سازمان ثبت احوال از ازدواج بین گروه‌های سنی مختلف زن و مرد که پاییز امسال منتشر شد و گزارش خبرآنلاین، 47‌درصد از این ازدواج‌ها مربوط به گروه سنی 25سال به بالاست و 53‌درصد یعنی بیش از نیمی از ازدواج‌ها مربوط به دختران کمتر از 24سال با پسران 20 تا 29ساله بوده است.

«سرمایه من در زندگی تنها یک قلب مهربان است و می‌دانم باید با آن تا انتهای زندگی‌ام بروم.» زیباست و هیچ‌چیز نمی‌تواند موجب انکار این زیبایی شود، چشمان خندان یک دختر افغان که در میان صورتی شیرین و مشتاقش برای صحبت‌کردن قرار گرفته است. سال 1362 و بعد از مهاجرت خانواده‌اش به ایران در کشور متولد شده است. مانند هم‌نسلان خودش است و تقریبا همه دوستانش ایرانی هستند که از مدرسه و دوران دانشگاه با آنها در رفت‌وآمد است. در یکی از مطب‌های شهر اهواز کار می‌کند و کارش مرتبط با رشته تحصیلی‌اش رادیولوژی است.

 می‌گوید در سال‌های دانشگاه در شهر مشهد به خاطر مشغله‌های فکری‌اش در مورد خانواده به خواستگارانش جواب رد داده است. با وجود آنکه یک برادر بزرگ‌تر از خود و دو برادر و یک خواهر کوچک‌تر از خود دارد اما بیشتر بار روحی و فکری خانواده را خودش به دوش می‌کشد: «نمی‌دانم در چه فکر‌هایی بودم، اصلا اسم خواستگاری که می‌آمد می‌گفتم پس پدر و مادرم چه کار کنند. الان هم می‌گویم هرچه خدا بخواهد.»

آموزش‌ ترحم و دلسوزی

اگرچه بسیاری از این دختران همه متعلق به یک‌دهه هستند اما آمارها نشان از آن دارد که میان رفتارها و اعتقادات دختران نیمه‌اول دهه60 با نیمه‌دوم آن تفاوت بسیاری وجود دارد. شاید از جنگ چیزی جز صداهای مبهم و خاطرات پراکنده به‌یاد ندارند اما دوران کودکی و مدرسه‌شان دقیقا همزمان با دوران جنگ و بعد از جنگ بود. وسایل و امکانات این دوره محدود بود.

فاطمه متولد 65 و از یک خانواده مذهبی است و به یاد دارد: «هر وقت مدادرنگی یا دفتر نو برایم می‌خریدند ناراحت بودم، دایما فکر می‌کردم باید یاد بچه‌های فلسطینی باشم که در جنگ هستند و الان از این مداد رنگی‌ها ندارند. گاهی خودم هم فکرهایم را باور نمی‌کنم ولی در آن زمان اینگونه بود دیگر.» گذران زندگی با کوپن‌های خرید دولتی، دفترهای یک‌شکل با عکس یک گل مشکی روی جلد، کارتون‌هایی که همه از دلسوزی، از دست دادن پدر و مادر و تنهایی سخن می‌گفت بخشی از خاطرات کودکی دختران و پسران این دهه است.

شیدا در شبکه اجتماعی خودش می‌نویسد: «والدین شما هم بعد از خوردن یک غذای خوشمزه و‌گرانقیمت سعی می‌کنند خاطرات فقر و نداری دوران بچگی خود را به یادتان بیاورند.» او نیز معتقد است: «دهه60، چه دختر چه پسر، همه زندگی‌شان شاید چندان سخت نبوده اما ویژگی‌های خاص خود را داشت.» آنها در هر دوره یا چندسال، شرایط بسیار متفاوتی را در جامعه تجربه کرده‌اند. تمام‌شدن جنگ و در عوض رشد پله‌پله اقتصادی کشور، نوعی شور و هیجان در دوران اصلاحات، در دوران نوجوانی و کمی در دوران جوانی و دانشگاه، تحصیل برای بهتربودن، مفیدبودن، کارکردن برای متکی‌نبودن به خانواده و بعد سقوط پله‌پله اقتصادی، فرهنگی و... یا حتی بازنشستگی و خستگی پدرها و مادرها که رنگ دیگری می‌گرفت.
 

آزار و اذیت دختر دانشجو از سوی دو پسر شیطان صفت

آزار و اذیت
دو پسر شیطان صفت که در پوشش مسافربر دختر جوانی را ربوده و در یکی از خیابان های اطراف شهر چغادک ضمن تهدید او را مورد تجاوز قرار داده بودند شناسایی و دستگیر شدند

شامگاه ۱۸ آبان امسال دختر دانشجویی با مراجعه به پلیس آگاهی استان بوشهر راز جنایتی سیاه را فاش کرد.

دختر ۱۸ ساله به ماموران گفت: پس از اتمام کلاس‌هایم از دانشگاه عالیشهر راهی میدان آزادی بوشهر شدم. پس از طی مسافتی یک دستگاه پراید که دو پسر جوان سرنشین آن بودند در مقابلم توقف کرد. رفتارشان عادی بود به همین خاطر به آن‌ها شک نکردم. راننده در میان راه ناگهان به سمت شهر چغادک تغییر مسیر داد و دو پسر شرور در محلی خلوت مرا مورد آزار و اذیت قرار دادند. آن‌ها سپس مرا در‌‌ همان منطقه‌‌ رها کرده و متواری شدند. با کمک خودروهای عبوری خودم را به پلیس رساندم. دو پسر شرور تهدید کردند اگر موضوع را به کسی بگویم مرا می‌کشند

پس از این شکایت تیمی از ماموران تحقیقات خود را آغاز کرده و با توجه به سرنخ‌هایی که به دست آورده بودند دو پسر متجاوز را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ بارونی، رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر در این باره گفت: متهمان پس از دستگیری، تحویل مقام قضایی شدند.
دو شنبه 29 مهر 1392برچسب:زنانی,اولین,بودند,عکس, :: 9:12 قبل از ظهر :: نويسنده : سحر

زنانی که "اولین" بودند + عکس

زنانی که
آرونیما سین ها، والنتینا ترشکوا و... از جمله افرادی بوده اند که در شاخه های مختلف تبدیل به اولین شده اند. نام این افراد برای اولین بودنشان در تاریخ ثبت شده است.....

آرونیما سین ها، والنتینا ترشکوا و... از جمله افرادی بوده اند که در شاخه های مختلف تبدیل به اولین شده اند. نام این افراد برای اولین بودنشان در تاریخ ثبت شده است.
اولین بودن در هر کاری می تواند جذاب باشد البته خطرهای خود را دارد. اولین شدن در رشته های مختلف نیاز به مهارت دارد و البته این عمل می تواند باعث ماندگاری نام آن فرد در تاریخ شود. در طول تاریخ مردانی بوده اند که نام خود را به عنوان اولین ثبت کرده اندکه در ادامه با برخی از جالب ترین آن ها آشنا خواهید شد.

** آرونیما سین ها
سال 2013 همزمان شده است با شصتمین سالگرد فتح کوه اورست برای اولین بار و یک خانم هندی در این سال باردیگر تاریخ را با کمی تفاوت تکرار کرد. "آرومینا سین ها" که بازیکن تیم ملی والیبال هند بود بر اثر یک سانحه پای خود را از دست داد ولی روحسه ورزشکاری اش را حفظ کرد. این خانم امسال توانست اولین خانمی باشد که با پای مصنوعی اورست را فتح کرده است و افتخاری دیگر برای خودش افرید.

** والنتینا ترشکوا
در سال 1963 جمهوری شوروی سابق سفینه ای را به فضا پرتاب کرد که حاوی اولین زن فضانورد بود و این خانم اولین فردعادی بود که به فضا می رفت. "ولنتینا ترشکوا" که در یک کارخانه نساجی کار میکرد به صورت داوطلبانه وارد کلاس های فضانوردی شد و توانست از میان 400نفر بهترین نمره را کسب کند.این خانم سپس به همراه سفینه وستوک ۶ به فضا رفت.

** النا کورنارو
تحصیلات از گذشته برای خانم ها بسیار سخت بوده است زیرا در دوره های مختلف بانوان همیشه در فشار و سختی بوده اند اما در این میان خانم هایی نیز بوده اند که راه پیشرفت را طی کرده اند. "النا کورنارو" اولین زنی است که توانست به مدارج عالی تحصیلات دست بیابد. این خانم که اهل ونیز است در سال 1678 توانست مدرک دکترای فلسفه را زیر نظر برترین استادهای آن دوران کسب کند. این خانم بیشتر عمر خود را صرف کارهای خیریه و آموزش به کودکان بی سرپرست کرد تا نهایت در سال 1684 درگذشت.

** آنی کوهن کوپچوفسکی
سفر به دور دنیا یکی از سخت ترین و شگفت انگیرترین کارهایی است که در این دوران یک نفر می تواند انجام دهد حال فرض کنید خانمی در سال 1870 سفری به دور دنیا را آغاز کرد و توانست آن تمام دنیا را با استفاده از دوچرخه دور بزند. " آنی کوهن کوپچوفسکی" سفر خود را از پاریس آغاز کرد و توانست پس از گذشت بیش از یک سال و نیم کل سفر خود را به پایان برساند و نامش برای همیشه وارد کتاب های تاریخ شود.
چهار شنبه 17 مهر 1392برچسب:انواع,شوهران,در,نظر,همسران, :: 9:3 قبل از ظهر :: نويسنده : سحر
انواع شوهران در نظر همسران
چند دسته از همسران هستند که بنا به ساختار شخصیتی و خانوادگی و خواستگاه اجتماعی‌شان ،متاسفانه عشق را در زندگی مشترک ناخواسته از بین می‌برند ...

بروز عواطف مثبت در روابط زناشویی، اساس پایداری محبت و عشق زن و مرد به یکدیگر است. اما متاسفانه برخی از مردان از این امر دوری می کنند و عشق فی مابین خود و همسرشان را نادیده گرفته و در جهت فراموشی این گوهره ناب زندگی پیش می روند.چند دسته از همسران هستند که بنا به ساختار شخصیتی و خانوادگی و خواستگاه اجتماعی‌شان ،متاسفانه عشق را در زندگی مشترک ناخواسته از بین می‌برند ...
 
انواع مرد از نظر خانم‌ها
شوهرهایی که تعصب بی‌جا را با غیرت اشتباه گرفته‌اند
خانمش را چون یک شی می‌پندارد. به نام دوستی و عشق، او را با توهمات خود زندانی کرده و قوانین ممنوعیت را برای همسر خود وضع می‌کند. مثلا: جواب دادن به تلفن ممنوع، رفتن به خانه پدر و مادر و دوستان ممنوع، درس خواندن ممنوع، داشتن شغل ممنوع، مسافرت ممنوع، استفاده از رایانه ممنوع، خندیدن با صدای بلند در محیط خانواده و محارم ممنوع، تعریف و توضیح در مورد آقایان ممنوع، بیرون رفتن از منزل ممنوع.
 
شوهران سلطه‌جو، زورگو و کنترل‌کننده
چنین شوهرانی حق انتخاب را به کلی از همسرشان می‌گیرند و این حق انتخاب را فقط برای خود به رسمیت می‌شناسند. از تصمیم‌های مهم و کلی تا جزئی‌ترین مسائل باید زیر نظر آنها و به فرمان آنها باشد.
به عنوان مثال بعضی از اعمال و مستبدانه این آقایان عبارتست از: تصمیم در انتخاب محل زندگی به تنهایی؛ تصمیم‌گیری در مورد فرزند داشتن؛ تصمیم در مورد رفت و آمد و میهمانی رفتن، تصمیم در ارتباط یا قطع رابطه ؛ تصمیم‌گیری در مورد شغل خانم، تصمیم‌گیری در مورد رشته تحصیلی و محل تحصیل همسرشان بدون توجه به نظر او؛ دستور به خانمشان در مورد چگونه فکر کردن، چگونه حرف زدن، چگونه احساس کردن و چگونه رفتار کردن؛ انتخاب و تماشای برنامه‌های دلپسند خود از تلویزیون بدون توجه به خانواده و همسرشان؛ انتخاب نوع و رنگ لباس داخل منزل خانمشان.
 
شوهران بی‌مسئولیت
این شوهران فراموش کرده‌اند که مراحل نوزادی، نوباوگی، کودکی و نوجوانی را پشت سر گذاشته و فرد بالغی شده‌اند و ازدواج کرده‌اند. خانواده تشکیل داده‌اند و صاحب فرزند شده‌اند. لذا در تصمیم‌گیری ، اجرا، و پاسخگویی نسبت به وظایف و مسئولیت‌های منزل خود را عقب کشیده‌اند و چون حبابی خود را رها کرده‌اند. هنوز در پی لذت‌طلبی انفرادی خود هستند. اینها برنامه‌ها و دل‌مشغولی‌های خود را بدون توجه به خانواده و همسرشان دنبال می‌کنند. بدون توجه به به مسئولیت‌هایی که باید بپذیرند و نیازهایی که خانواده به آنها دارد، به دنبال پارتی‌ها، تفریحات، مسافرت‌ها، کوهنوردی، فوتبال، استراحت، خواب، تلویزیون و فیلم و سینما، موسیقی و دوستان و کارهای انفرادی مربوط به خود هستند.
آنها همیشه چون میهمانی بر سر سفره آمده منزلشان اگر وقت کنند حضور می‌یابند و رنج‌هایشان را به خانواده می‌ریزند و لذت‌هایشان را بیرون از خانواده تقسیم می‌کنند. این افراد گاهی تصور می‌کنند با دادن پول زیاد به خانواده می‌توانند، آنها را رها کنند. با یک پلی‌استیشن ، با یک رایانه و اینترنت و ...، سعی می‌کنند همسر و فرزندان خود را به خودشان وابگذارند. و نسبت به مسئولیت در قبال همسر و تربیت فرزندان شانه خالی می‌کنند.
 
شوهران بی‌احساس و سخت کوش
برای این شوهران زندگی یعنی کار، کار یعنی زندگی و اینها همه یعنی پول. این شوهران خلاء وجودی خود را فقط با پول و کار پر می‌کنند. به بهانه‌های مختلف مثل داشتن اقساط، تعویض منزل یا خودرو، فراهم آوردن رفاه ، تامین آینده زندگی، مسئولیت کاری ، و ...، اکثر اوقات خود را از صبح تا آخر شب و حتی تعطیلات، به دنبال کار و اضافه‌کاری و تجارت و مدیریت و ... هستند. گاهی بهانه‌های انسان‌دوستانه و خدمت به خلق را پیش می‌کشند و گاهی تعهدات کاری را دستاویز قرار می‌دهند. اینها از منزل ، همسر و فرزندان خود، ابتدا به صورت فیزیکی دور می‌شوند و کم کم از نظر احساسی و عاطفی و ذهنی فاصله می‌گیرند. این آقایان به همه مردم خدمت می‌رسانند و با آنها هستند به غیر از همسر و خانواده.
مردان دیگری را نیز می‌توان در این طبقه قرار داد. آنهایی که شاید این همه مشغله نداشته یا از محیط خانواده دور نیستند، ولی از نظر عاطفی ، احساسی و ذهنی فاصله زیادی از جو خانواده پیدا کرده‌اند. آنها هم احساسی ، همدلی ، همدردی با همسر را نیاموخته‌اند. حرف زدن برای آنها سخت‌تر از بلند کردن خودرو توسط قویترین مردان است. برای پاسخ یک کلمه‌ای به یک سئوال ، خانمشان باید کلی به به آنها التماس کند، وقتی آنها یک جمله ۳ کلمه‌ای به زبان می‌آورند، همسر آنها، به شدت ذوق زده شده و آن روز را همه سال جشن می‌گیرند و سالگرد زبان گشایی آقا را غنیمت می‌شمارند.
 
اگر خانمشان با آنها صحبت کند، در حال دیدن تلویزیون هستند، یا در حال تعمیر وسایل منزل می‌باشند، و حتی زحمت تغییر جهت نگاهشان را به طرف خانمشان، نمی‌کشند. گوش شنیدن ندارند، و این کار هم برای آنها مثل شکافتن اتم و آزادسازی انرژی هسته‌ای هست. ولی متاسفانه این انرژی آزاد کردن را حق خود نمی‌دانند تا این اتم را بشکافند و گوش شنوا برای حرف‌ها و احساسات خانمشان داشته باشند. این مردان مهارت‌های گوش دادن، مهارت‌های ارتباطی، مهارت‌های هم حسی یاد نگرفته‌اند یا تمرین نکرده‌اند و یا انگیزه‌ای برای انجامش ندارند. برای این آقایان، سخن محبت‌آمیز و عاشقانه، نوازش محبوبانه و نگاه دلبرانه به خانمشان، افسانه‌ای خیالی و بی‌فایده است. همسر این آقایان با حسرت به زوج‌هایی که در پارکی نشسته‌اند و در گوش هم نجوا می‌کنند می‌نگرند.
یک تلفن از محل کار به خانم، یک دسته گل، یک نامه عاشقانه، یک نوازش، و یک همدلی و هم حسی به گاه نگرانی و بیماری؛ از آرزوهای هرگز برآورده نشده ، خانم این دسته از آقایان است.
 
شوهران وابسته و غیر مستقل
این آقایان به علت اینکه از بچگی تحت چتر حمایتی شدید پدر و مادر خود قرار داشته‌اند و همیشه والدینشان برای آنها تصمیم گرفته‌اند، وابسته، ترسو و دمدمی مزاج و بچه صفت تربیت شده‌اند. آنها همین طور که بزرگ شده‌اند به جای اینکه روز‌به‌روز مستقل‌تر شوند، روزبه‌روز وابسته‌تر شده‌اند. هنگام ازدواج نیز نمی‌خواهند در این وضعیت تغییری ایجاد کنند. هنوز هم دستورات و تصمیم‌گیری‌های مهم زندگی زناشویی را از والدین خود اخذ می‌کنند. معمولا پدر و مادر این آقایان سخت‌گیر و مقرراتی هستند و شاید کمک مالی زیادی هم به زندگی اینها کرده باشند. مرزهای خانواده توسط این شوهران گسسته شده و مسائل محرمانه و خصوصی خانواده به راحتی به بیرون از خانواده منتقل می‌شود و افراد دیگر هم به خود اجازه می‌دهند در مسائل خانوادگی این گونه شوهران دخالت کنند.
 
شوهران کمالگرا و خسیس
این آقایان شخصیت وسواسی دارند. معیارهای نانوشته‌ای در ذهن خود ترسیم می‌کنند و آن را وحی منزل و تخلف‌ناپذیر تصور می‌کنند. به جزئیات زندگی زیاد کار دارند و گیر می‌دهند. برای هر چیز کوچکی در خانواده نظر می‌دهند. همیشه ترس از آینده دارند، اعتماد به نفس پائین ، و ایده‌آل‌خواهی از مشخصات دیگر اینهاست. با خسیس بودن و پس‌انداز افراطی سعی در آرامش خاطر خود دارند. همواره امروز را فدای فردا می‌کنند. و فردای آنها که باعث نگرانی‌شان بود، هرگز نمی‌آید. حسرت تفریح، مسافرت، لباس نو، میهمانی را به سادگی و با بهانه‌های مختلف، بردل زن و بچه خود می‌گذارند. توقع زیادی از همسرشان دارند ، انتظار بی‌عیب و نقص بودن خانم خود را داشته و نقاط مثبت همسرشان را نمی‌بینند.


سه شنبه 18 مهر 1391برچسب:عکسی,یك عروسی,قدیمی,چالوس, :: 4:10 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر

تصویری از یك عروسی قدیمی در چالوس

تصویری از یك عروسی قدیمی در چالوس
بدون شرح!

تصویر زیر در سایت مرکز اسناد انقلاب یک عروسی را در پنجاه سال پیش نشان می دهد.
مجمع های حامل میوه و شیرینی در مراسم عروسی در یكی از روستاهای چالوس در دهه 1340 دیده می شود.

تصاویر از فشن مخصوص افراد معلول و ناتوان جسمی و ذهنی

تصاویر از فشن مخصوص افراد معلول و ناتوان جسمی و ذهنی
بدون شرح!

برای آنکه افراد معلول و ناتوان جسمی و ذهنی بتوانند اعتماد به نفس خود را بدست آورند یک سری دوره مسابقات فشن برای این افراد برگزار شد که تصاویر آن را مشاهده می نمائید:

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:رژه ارتش,رژه,ارتش,عکس,عکس رژه ارتش, :: 5:50 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر

رژه بزرگ نيرو هاي مسلح در جوار حرم مطهر بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي با حضور رئيس محترم جمهور




 

 



 




 




 







































































 
سه شنبه 28 شهريور 1391برچسب:قتل,زنی,تنها,بهمدستیامادرش, :: 7:38 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر

قتل زنی تنها، با همدستی مادر

قتل زنی تنها
حکم اعدام پسر جنایتکار که با همدستی مادرش نقشه قتل زن تنها را طراحی و اجرا کرده بود در دیوان عالی کشور تائید شد.



به گزارش خبرنگار مهر، مردی روز پنجم اسفند سال 89  سراسیمه و مضطرب به کلانتری 14 پاکدشت رفت و به افسر نگهبان خبر داد همسر 50ساله‌اش به نام رقیه کشته شده است.

شوهر رقیه به ماموران گفت: من مسافرت بودم و وقتی به خانه برگشتم هرچه رقیه را صدا کردم جواب نداد. خانه به‌هم ریخته بود و به نظر می‌رسید اتفاقی افتاده است. در حالی‌که نگران شده بودم دنبال زنم گشتم و جسد او را در اتاقی پیدا کردم و بلافاصله به کلانتری رفتم.قاتل همه طلاها و پول‌های موجود در خانه را سرقت کرده و هرچه مواد غذایی در یخچال داشتیم را با خود برده و تلفن همراه رقیه را هم دزدیده است.

ردیابی‌های تلفنی سبب شد جوان 30ساله‌ای به نام حمزه که از گوشی استفاده می‌کرد روز 17 خرداد سال 90دستگیر شود.

حمزه که به شدت به ماده مخدر شیشه اعتیاد داشت در همان بازجویی‌های اولیه به قتل اعتراف کرد وگفت : اجاره خانه‌مان چند ماه عقب افتاده بود و صاحبخانه مرتب به ما فشار می‌آورد. چند روز قبل از قتل، صاحبخانه دوباره به مادرم اعتراض کرد. آن شب غذا نداشتیم و گرسنگی بدجوری به ما فشار می‌آورد. مادرم  به من گفت زنی را می‌شناسد که در خانه‌اش پول و طلا نگه می‌دارد و می‌توانیم از آنجا دزدی کنیم. من این پیشنهاد را جدی نگرفتم اما چند روز بعد وقتی دوباره صاحبخانه همان حرف‌های همیشگی‌اش را تکرار کرد و باز هم گرسنگی به ما فشار آورد با پیشنهاد مادرم موافقت کردم و بعد از برداشتن یک تکه طناب همراه او به خانه رقیه رفتم.

این جوان در ادامه اعترافاتش گفت: رقیه مادرم را می‌شناخت برای همین فکر کرد به میهمانی رفته‌ایم و ما را به خانه‌اش راه داد. وقتی رقیه گفت سه‌راهی برق یخچالش خراب شده است مادرم به دروغ به او جواب داد من تعمیرکار وسایل برقی هستم و می‌توانم آن را درست کنم رقیه هم مرا به اتاقی که یخچال در آنجا بود، برد. ناگهان از پشت طناب را دور گردن این زن انداختم و کشیدم.  او را خفه کردم بعد چون خیلی گرسنه بودیم با مادرم سراغ یخچال رفتیم و حسابی غذا خوردیم بعد هم مادرم خانه را زیر و رو و وسایل قیمتی را پیدا کرد.بعد از سرقت طلاها را فروختیم و کرایه عقب‌افتاده خانه‌مان را دادیم. با بقیه پول هم خانه دیگری را اجاره کردیم و از آن محل رفتیم.

ماموران بعد از شنیدن این اعترافات مادر حمزه را نیز که زنی 45ساله به نام لیلاست بازداشت کردند و او گفته‌های فرزندش را تایید کرد.

در ادامه پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد که قضات دادگاه با توجه به دفاعیات متهمان و درخواست اولیای دم حمزه را به اتهام مشارکت در قتل به قصاص و به اتهام سرقت به سه سال زندان و 74 ضربه شلاق محکوم کردند.
لیلا نیز به اتهام معاونت در قتل به 5 سال زندان و به اتهام سرقت به سه سال زندان و 74 ضربه شلاق محکوم شد.

با اعتراض متهمان پرونده به شعبه 17 دیوان عالی کشور رفت و قضات این شعبه حکم مجازات مادر و پسر را تائید کردند.


 

دستگیری دختر 20ساله ای که از پسر 14ساله باردار شد!! + عکس 

زن 20 ساله بعد از برقراری رابطه با یک پسر 14 ساله باردار شد و به همین دلیل زندانی شد.
"برتانی لنای ویانت" آمریکایی در یک رستوران کار می کند و به خاطر برقرار کردن رابطه جنسی با یک پسر نابالغ از سوی دادگاه ایالتی گناهکار شناخته شده و راهی زندان شد.
مادر این نوجوان زمانیکه عکسهای سونوگرافی و بارداری این دختر را دید با پلیس تماس گرفت و پرده از این ماجرا برداشت،بعد از بازجویی از پسر نوجوان مشخص شد که او ماههاست با این زن رابطه دارد.
این پسر که نامش فاش نشده است 14 سال سن دارد و میگوید زمانیکه فهمید بریتانی از او باردار است مرتبا او را نزد پزشک میبرد تا با انجام معاینات مستمر از سلامت فرزندش با خبر باشد.

http://www.seemorgh.com///uploads/1391/07/article-2195879-14C13692000005DC-41_468x611.jpg
پلیس بعد از اینکه این خانم فرزندش را به دنیا آورد او را بازداشت کرد او طبق قوانین ایالتی پنسیلوانیا به خاطر برقراری رابطه با یک نوجوان که به سن قانونی نرسیده و از نظر قانون نابالغ است مجرم شناخته شده و به پرداخت 20 هزار دلار جریمه محکوم شد،در حال حاضر با قرار  وثیقه دادگاه روانه زندان شده است،در حال حاضر فرزند او نزد مادرش است.
پیامکی که به محض ورود مسافران به ابوموسی،ورودشان را به امارات تبریک می گوید!!
این شبکه تلفن همراه در جزيره ابوموسی، به دليل عدم صدور مجوز نصب آنتن، فاقد پوشش شبکه می باشد در حاليکه ...

 

عصر ایران:روابط عمومی ایرانسل در خصوص دریافت پیامک خوش آمدگویی به امارات از سوی مسافران جزیره ایرانی ابوموسی اعلام کرد: پیامک‌های فوق به علت عدم صدور مجوز نصب آنتن ایرانسل و پوشش جزیره ایرانی ابوموسی از سوی اپراتورهای اماراتی ارسال شده است.

پيرو مسائل مطرح شده در خصوص دريافت پيامكي با محتواي خوش آمد گويي به كشور امارات، توسط مشتركين مسافر جزيره ايراني ابوموسي از سوي شبكه تلفن همراه ايرانسل ، روابط عمومی شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل، طی اطلاعیه‌ای توضیحاتی در این خصوص منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، به رغم پيگيري‌هاي مکرر، متأسفانه تاکنون، مجوز لازم براي نصب و راه اندازي آنتن‌هاي BTS ايرانسل در جزيره ايراني ابوموسي، صادر نشده است. بديهي است به محض صدور مجوز، ايرانسل با نصب تجهيزات لازم، اين جزيره را نيز تحت پوشش خدمات خود قرار خواهد داد. در اين راستا همزمان، مذاکرات لازم براي استفاده از اماکن شرکت نفت فلات قاره ايران به منظور نصب تجهيزات لازم، در حال انجام است. شايان ذکر است که ايرانسل ظرف مدت 5 سال گذشته، بيش از 80 درصد جمعيت کشور را تحت پوشش شبکه خود قرار داده است .

ایرانسل در اطلاعیه خود تاکید کرد: این شبکه تلفن همراه در جزيره ابوموسي، به دليل عدم صدور مجوز نصب آنتن، فاقد پوشش شبکه مي باشد در حاليکه اپراتورهاي کشور امارات اين جزيره ايراني را تحت پوشش شبکه خود قرار داده اند . ايرانسل با اپراتورهاي کشور امارات قرارداد رومينگ بين الملل دارد و به همين دليل، هرگاه مشترک ايرانسل وارد منطقه تحت پوشش اپراتورهاي طرف قرارداد رومينگ شود و آن منطقه فاقد پوشش شبکه ايرانسل باشد، گوشي تلفن همراه مشترک، به صورت خودکار تحت پوشش خدمات رومينگ اپراتور ميزبان قرار گرفته و پيامک خوش آمدگويي و فعال‌سازي رومينگ دريافت مي‌کند. اين پيامک توسط اپراتور ميزبان به طور خودکار به مشترک ارسال مي‌گردد. بديهي است ايرانسل در منطقه خارج از پوشش شبکه خود قادر به ارسال پيامک به مشترک خود نمي‌باشد، از اين رو، اين پيامک به دليل وجود پوشش راديويي اپراتورهاي اماراتي در جزيره ايراني ابوموسي، توسط اپراتورهاي اماراتي ارسال مي‌شود.

در این اطلاعیه آمده است:  ايرانسل علاوه بر اپراتورهاي اماراتي، با 371 اپراتور در 157 کشور ديگر قرارداد رومينگ بين الملل دارد که در همه اين کشورها نيز به همين نحو عمل مي شود، به طوريکه با ورود مشترک ايرانسل به کشور مقصد، پيامک خوش آمدگويي و اعلام فعال سازي خدمات رومينگ بين‌الملل به طور خودکار براي وي از سوي اپراتور ميزبان ارسال مي‌شود. هدف از ارسال اين پيامك علاوه بر خوش آمد گويي ، مطلع نمودن مشترك از فعال شدن خدمات رومينگ بين الملل مي باشد .

ایرانسل در پایان اطلاعیه خود تصریح کرد: بررسي حقوقي اين موضوع و به طور کلي ارسال غيرمجاز سيگنال راديويي شبکه هاي تلفن همراه کشورهاي همسايه به داخل قلمرو کشور، خارج از حيطه اختيارات اين اپراتور مي‌باشد.
صفحه قبل 1 صفحه بعد
پیوندهای روزانه
پيوندها


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 94
بازدید ماه : 583
بازدید کل : 123533
تعداد مطالب : 429
تعداد نظرات : 44
تعداد آنلاین : 1


کسب درآمد پاپ آپ
کسب درآمد پاپ آپ