بی بی سی فارسی
خبر سازان
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید امیدواریم در خدمت رسانی به شما دوست گرامی کوشا باشیم این وبلاگ به طور هوشمند تبادل لینک میکند اگر مایلید لینک کنید به تبادل لینک هوشمند رفته و ما را با این ادرس و عنوان بی بی سی نیوز لینک کنید. نظر یادتون نره.با عرض معذرت بعضی مطالب در سایت نمایش داده نمی شود.اگر پیگیر مطلب خواصی هستید میتونید با مراجعه به این سایت مطلب مورد نظرتونو پیدا کنید با تشکر مدیریت سایت:نادیا
آخرین مطالب
نويسندگان
سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:10 مادر,فداکار,هالیوودی,عکس, :: 12:27 قبل از ظهر :: نويسنده : سحر
10 مادر فداکار هالیوودی!! (+عکس)
خوشبختانه داشتن ثروت زیاد به دلیل بازیگری او را قادر ساخت که هروقت برای نگهداری از فرزندانش به کمک نیاز داشت کسی را استخدام کند. در بیشتر عکس‌هایی که بعد از این از آنجلینا گرفته شده و یا...

این 10 مادر فداکار‌هالیوود نه فقط به خاطر بزرگ کردن بچه‌هایشان با عشقی فداکارانه و بی قید و شرط ، بلکه به خاطر نمونه بودنشان در مادری و داشتن استانداردهایی بالاتر از مادران معمولی انتخاب شده اند.
1- آنجلینا جولی- وقتیکه این زن جذاب‌هالیوودی آشکارا اعلام کرد که قصد دارد یک پسر کلمبیایی را به فرزند خواندگی بپذیرد، هم رسانه‌ها و هم مردم به این گفته او مطمئن نبودند. شاید این به موارد دیگر فرزندخواندگی‌هالیوودی‌ها شباهت داشت:  عملی زیرکانه برای کسب شهرت و مورد توجه واقع شدن! حالا دیگر همه می‌دانند که این پسر کلمبیایی یعنی مدوکس باعث شد معجزه ای در زندگی آنجلینا به وقوع بپیوندد. بله او یک زن سرکش و زیبا و معروف‌ هالیوودی را به مادری فداکار و زنی نیکوکار و موثر تبدیل کرد. از وقتیکه فرزندخواندگی این بچه از او مادری واقعی و انسانی بهتر ساخت، جامعه هم به تحسین او پرداخت و او به خاطر این بچه سعی کرد که بیشتر به خودش توجه کند. بعد از همبازی شدن با براد پیت در فیلم اکشن «آقا و خانم اسمیت» این آتش تندتر شد. هنوز مدت زمان زیادی از طلاق براد پیت و همسرش جنیفر آنیستون نگذشته شد که براد پیت وقت زیادی را با آنجلینا و پسرش مدوکس می‌گذراند. آنها دو بچه دیگر را به فرزند خواندگی پذیرفتند: دختری کوچک اهل اتیوپی و کودک نوپایی از ویتنام و هر سه آنها را بچه خودشان می‌دانستند. بعد از این جریان آنجلینا در بیشتر مصاحبه‌هایش گفته است که بیشتر وقتش را برای خانواده بزرگش می‌گذارد و اگر قرار باشد بین خانواده و مادر بودن و بازیگری یکی را انتخاب کند، بی شک قید بازیگری را خواهد زد!
خوشبختانه داشتن ثروت زیاد به دلیل بازیگری او را قادر ساخت که هروقت برای نگهداری از فرزندانش به کمک نیاز داشت کسی را استخدام کند. در بیشتر عکس‌هایی که بعد از این از آنجلینا گرفته شده و یا در روزنامه و مجلات نشان داده شده در حال پارک بردن بچه‌ها، قدم زدن با آنها و یا خرید کردن دیده می‌شود. او و براد پیت شریک زندگیش این اطمینان را حاصل کرده اند که هر بچه ای که وارد زندگی شان می‌شوند باید برایش به اندازه بقیه وقت بگذارند. و الان با اینکه آنجلینا زندگی پرمشغله ای را با 6 بچه می‌گذراند، می‌گوید که دوست دارد بچه دیگری به خانواده شان بیاورد. به هرحال برای ما فرقی می‌کند چه هفت بچه چه چهارده بچه ما همیشه ریسک پذیری و ماجراجویی آنجلینا را تحسین می‌کنیم، اما وظیفه مادری موثرترین نقشی بوده که او در زندگی اش داشته است.
 
آنجلینا جولی

2- جنیفر گارنر- مامور پیشین سیا و ستاره و قهرمان فیلم اکشن الکترا نیز یکی از مادران عالی لیست ماست. وقتیکه او و بن افلک خبر بچه دار شدنشان را اعلام کردند، درحالیکه قبل از آن هم مراسم ازدواج مختصر و با عجله ای را ترتیب داده بودند، و این زمانی بود که همه در انتظار شنیدن خبر جدایی آنها لحظه شماری می‌کردند. باوجود این از اولین روزی که ویولت دخترشان پا به این جهان گذاشت، کاملا واضح بود که جنیفر مادری معمولی شبیه به مادران دیگر نخواهد بود. او شغلش را به طور کامل کنار گذاشت و خودش را کاملا وقف دخترش کرد بدون هیچ کمکی!
اکثرا در عکس‌ها او را در حال خرید میوه برای خانواده اش، در پارک؛ درحال بازی با دخترش روی زمین شنی و بردن ویولت به کلاس‌های هنری می‌بینیم. چند سال بعد او و بن افلک تولد دختر دیگرشان یعنی سرافینا را جشن گرفتند.
 
جنیفر گارنر


3- مارسیا کروز- بعد از ازدواج مارسیا با «تام ماهونی» دلال سهام، او واضح و روشن اعلام کرد که حالا برای تشکیل یک خانواده آمادگی کامل دارد. باوجود این بعد از مدتی مشخص شد که حامله شدن بعد از سن 40 سالگی به زبان راحت است اما در عمل نه. بعد از چند تلاش ناموفق مارسیا دوقلو حامله شد، البته او از طریق لقاح مصنوعی باردار شد. در ماه‌های آخر بارداری برای جلوگیری از زایمان پیش از موعد مجبور شد استراحت کامل داشته باشد. او که ستاره برنامه معروف تلویزیونی «زنان خانه دار ناامید» بود از تهیه کنندگان خواسته بود که حضور او را در این برنامه تا موقع تولد دوقلوها کنسل کنند. و بالاخره «ساوانا» و «اِدِن» با موهایی زیبا و قرمز شبیه به مادرشان به دنیا آمدند. او بعدا علاود بر حضور در برنامه «زنان خانه دار ناامید» هم برای دو دخترش مادری می‌کرد و هم همسری فداکار برای مردی بود که که با بیماری سرطان دست به گریبان بود.
مارسیا کروز

4- بروک شیلدز- وقتیکه ستاره خردسال سینما تبدیل به زنی زیبا و بازیگری بااستعداد شد، تنها خلاءی که در زندگی او وجود داشت حس مادر شدن بود. بااین وجود بروک تا موقعی که به سن 38 سالگی رسید برای پذیرفتن این مسئولیت آمادگی نداشت. او درحالیکه تلاش می‌کرد برای اولین بار باردار شود با شکست مواجه می‌شد. و بالاخره او زمانی توانست دخترش را در آغوش بگیرد که به خاطر عدم موفقیت فقط با احساسات منفی و غم و غصه دست به گریبان بود. او حتی خودش به تنهایی و بدون اینکه کسی متوجه بشود با افسردگی پس از زایمان مبارزه می‌کرد. وقتیکه او بالاخره توانست کمک‌های درمانی دریافت کرده و بهتر شود، تصمیم گرفت بقیه مردم را نیز از اهمیت این مساله، علائم بیماری و راه‌های درمان آن آگاه کند. حتی یکی از بازیگران سطح پایین تر به نام «تی ام کروز» به خاطر فاش سازی روش‌های درمان افسردگی خیلی بی‌شرمانه به او حمله کرد. شیلدز در برابر کروز که او را بی مسئولیت و نادان می‌خواند مقابله به مثل نکرد. این بازیگر بعدا به خاطر انتقادات تند و تیزش شخصا از شیلدز عذرخواهی کرد. وقتیکه او برای دوم تصمیم به بچه دار شدن گرفت و دومین دخترش را به دنیا آورد، ‌اطلاعات بیشتری در مورد بارداری و عوارض روانی آن داشت و به خاطر همین دوران شیرین تری را پشت سر گذاشت. ما نه تنها او را به خاطر فداکاری مادرانه اش تحسین می‌کنیم، بلکه به خاطر اینکه از محبوبیت خود برای آگاهی دادن به جهان در مورد بیماری‌های روحی روانی استفاده کرد نیز او را می‌ستاییم.
 
بروک شیلدز


5- جنی مک کارتی- وقتی که جنیفر تنها پسرش «اوان» را به دنیا آورد دوران اوج خود را سپری می‌کرد. او در دوران اوج شهرت در نقش بازیگر، مدل و کمدین فعالیت می‌کرد و قادر بود بین کار و وظایف مادری توازن ایجاد کند. با همه این احوال حقیقت وحشتناک زندگی جنی زمانی به وقوع پیوست که فهمید پسرش از نوعی بیماری بینایی رنج می‌برد که بر روی رشد عصب‌هایش نیز تاثیر می‌گذارد. بعد از این کشف شوکه کننده او بیشتر زمانش را صرف تحقیق درمورد این بیماری و جستجوی مراقبت‌هایی که برای کمک به پسر عزیزش لازم بود معطوف کرد. بعد از کسب اطلاعات زیادی در مورد این بیماری مرموز او تبدیل به سخنگویی درخصوص تحقیقات و مبارزه و واکسینه کردن این بیماری شد. او به این باور رسیده بود که می‌تواند شرایط خاص فرزندش را تحت کنترل خود درآورد. او چند کتاب نیز نوشت، در یکی از آنها به نام «بلندتر از کلمات» او از تلاش‌های خودش برای مبارزه کردن با بیماری پسرش و رژیم مخصوص او که فاقد کازئین/ گندم بود صحبت کرده است. همه این زن را می‌ستاییم به خاطر تمام تلاش‌هایش که همچنان ادامه دارد و تا جاییکه می‌توانسته سعی کرده زندگی فرزندش را به حالت طبیعی نگه دارد.
 
جنی مک کارتی

6- جولیا رابرتز- وقتیکه این زن جذاب برنده اسکار جفت خود «کامرامن دنی مودر» را یافت در بچه دار شدن و تشکیل خانواده دادن درنگ نکرد. وقتیکه او دوقلوهایش را از طریق لقاح مصنوعی باردار شد به سرعت به نیو مکزیکو و به خانه ای در مزرعه نقل مکان کرد تا بچه‌هایش را به روشی صمیمی ‌و دوستانه با عشق و علاقه به طبیعت بزرگ کند. دو سال بعد رابرت فرزند سوم خود پسری به نام «هنری» را به دنیا آورد. باجود اینکه جولیا پرستار بچه هم داشت، اما خودش بیشتر کارهای مربوط به بچه‌هایش را انجام می‌داد و او بود که همیشه عشق و محبتش را نثار آنها می‌کرد.
 
جولیا رابرتز

7- نیکول ریچی- دختر خوانده موزیسین مشهور «لیونل ریچی» که خودش هم بازیگر و زنی معاشرتی است. بیشتر ما او را از برنامه‌های پاریس هیلتون که او هم در آنها شرکت می‌کرد می‌شناسیم و به خاطر اعتیاد آن زمان زیاد وجهه خوبی نداشت. نیکول  سال 2007 اعلام کرد که اولین فرزندش را از «فیانسه جوال مادن» باردار است. او بعد از بارداری سالمی ‌که پشت سر گذاشت رویه زندگی اش را عوض کرد، مدتی کار را کنار گذاشت، خودش از بچه اش نگهداری می‌کرد و بهش شیر می‌داد. یک سال بعد او دومین فرزندش را باردار شد. و این جالب ترین تحولی بود که در زندگی نیکول اتفاق افتاد، او حالا خودش را مسئول زندگی فرد دیگری نیز می‌دانست و وظیفه خود می‌دانست که این کودک را هم سالم به دنیا آورد و از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کرد. این داستانی بود از دختری با تحولات اخلاقی که بسیار تغییر کرد و پایان خوشی داشت...
 
نیکول ریچی


8- پاملا اندرسون- بازیگر و مدلی که خیلی‌ها او را سمبلی برای فیلم‌های غیراخلاقی می‌شناسند و بیشتر به خاطر رسوایی‌هایی که در رابطه‌هایش داشته به شهرت رسیده. وقتیکه او عاشق درامر «موتلی کرو» به نام «تامی‌ لی اندرسون» شد، اشتیاق و میل شدیدی به تشکیل خانواده در خود حس کرد. این دو عاقبت صاحب دو پسر شدند و پاملا ناگهان خودش را در نقش جدید و غیر آشنای یک مادر یافت. او یکی از اولین بازیگرهایی بود که نگذاشت پروسه بچه دار شدنش طولانی شود و با وجود اینکه عمل زیبایی انجام داده بود خودش به هر دو فرزندش شیر داد. او از گیاهخواری و بچه دار شدن طبیعی (نه فرزندخواندگی) طرفداری می‌کند و اغلب اوقات او را در حال بردن پسرهایش به مدرسه می‌بینیم. وقتیکه پسرهایش از او می‌خواستند همان اندرسون جذاب و زیبا باشد، او جواب می‌داد که من فقط مادری معمولی و غیرجذاب هستم!
 
پاملا اندرسون

9- گووین  استفانی- این خواننده، طراح و کارآفرین تنها عضو زن گروه صخره نوردی «No Doubt» با دوست پسرش که دوستی شان را نزدیک به یک دهه پیش رسمی ‌کرده بودند ازدواج کرد. یک سال بعد اولین فرزندشان پسری به نام «کینگستون» به دنیا گذاشت و مادر بودن تبدیل به اولین دغدغه گووین شد. اولین آلبوم انفرادی اش نیز خیلی زود بعد از به دنیا آمدن پسرش ضبط شد. ما او را به این خاطر تحسین می‌کنیم که زمانی که خودش به بچه اش شیر می‌داد، ترانه‌های زیادی نیز ضبط کرد، او همچنین خیلی سریع بعد از بارداری وزنش را کم کرده و به وزن پیشین خود رسید. وقتیکه او دومین پسرش را به دنیا آورد در زمان بیکاری و استراحت شغلی خود به سر می‌برد، اگرچه او ادعا می‌کرد که مادر شدن بسیار او را تحت تاثیر قرار داده است. او خودش را از صحنه دور نگه داشت و وقتش را خالی گذاشت تا بتواند به دو فرزندش برسد. البته برای سلبریتی‌های موفق که همیشه در صحنه هستند خیلی غیرطبیعی است که کاملا بیکار شوند؛ با همه این احوال ما دلگرم هستیم که این مادر بااستعداد همه کاره وقتیکه بچه‌هایش بزرگ تر شدند حتی قوی تر از قبل بازگردد.
 
گووین استفانی
 

10- سیندی کراوفورد- یکی از اولین سوپرمدل‌ها، وقتی که عکس این دختر سبزه مومشکی فوق‌العاده روی جلد مجلات چاپ می‌شد همه جهانیان نفس در سینه حبس می‌کردند! باجود این بعد از ازدواج با جراح پلاستیکش سیندی تصمیم گرفت دست از کار کردن کشیده و روی خانواده اش و مادر شدن تمرکز کند. اگرچه او گهگاهی هم در محافل عمومی‌ شرکت می‌کرد، ‌ولی اغلب اوقات یا او را در حال مدرسه بردن بچه‌هایش می‌بینیم یا در حال گذراندن تعطیلات با خانواده اش. سیندی ثابت کرد که وقتی قرار است کاری انجام دهد؛ از مدل شدن برای جلد مجله یا بزرگ کردن بچه‌ها او همه این کارها را با فداکاری و با راه و روشی «فوق العاده» انجام می‌دهد.
 
سیندی کراوفورد
 

سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:دوغ گازدار,خودتان,درست, :: 12:19 قبل از ظهر :: نويسنده : سحر
دوغ گازدار را خودتان درست کنید
حال برای گازدار شدن دوغ کافیست دو حبه قند به آن اضافه کنیم ، سپس دوغ را به مدت یک ربع ساعت در ظرف سربسته ای کاملاً سربسته و محکم خوب هم میزنیم و بعد ظرف حاوی دوغ را در هوای آزاد به مدت یک هفته نگهداری می کنیم.
 

مواد لازم :
ماست 
آب
چند حبه قند

طرز تهيه :
برای این کار از ماست ترش استفاده می کنیم. اگر ترش نیست ماست را در ظرف سر بسته و به مدت 2 روز در بیرون یخچال نگهداری می کنیم وقتی ترشید ، ماست را آنقدر هم می زنیم تا کاملا براق شود آنگاه دو برابر ماست ، آب به آن اضافه می کنیم و به میزان دلخواه نمک هم اضافه می کنیم .
حال برای گازدار شدن دوغ کافیست دو حبه قند به آن اضافه کنیم ، سپس دوغ را به مدت یک ربع ساعت در ظرف سربسته ای کاملاً سربسته و محکم خوب هم میزنیم و بعد ظرف حاوی دوغ را در هوای آزاد به مدت یک هفته نگهداری می کنیم.
در آخر پس از آماده شدن ، می توانید به آن پودر موسیر اضافه کنید و یا از عرقیاتی مثل عرق نعناع یا شاهسپرن برای خوش طعم شدن آن استفاده کنید . به یاد داشته باشید
هرگز بیش از حد از قند برای گازدار کردن دوغ استفاده نکنید.
یک شنبه 27 فروردين 1391برچسب:از "تو" بدم می آید!, :: 5:48 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر
شنبه 27 اسفند 1390برچسب:تغذیه,درست,جنگ,پیری, :: 5:44 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر
با تغذیه درست به جنگ پیری بروید
به‌طور كلی با افزایش سن، انعطاف‌پذیری پوست و توانایی آن در حفظ رطوبت سلول‌ها كاهش می‌یابد.


به‌رغم این‌كه امروزه بسیاری از افراد برای محو آثار و نشانه‌های افزایش سن بر چهره، از انواع مختلف محصولات آرایشی ـ بهداشتی استفاده می‌كنند، اما باز هم رد پایی از این آثار بر چهره باقی می‌ماند كه حتی این محصولات تخصصی هم نمی‌تواند در از میان برداشتن آنها مؤثر باشد.

 بنابراین با گذشت زمان روی بافت حساس پوست و بویژه در قسمت‌هایی كه اغلب در معرض تابش نور خورشید قرار دارند خطوط و چین و چروك‌هایی ایجاد می‌شود. بسیاری از افراد تلاش می‌كنند با استفاده از كرم‌های گرانقیمت یا داروهایی كه به عنوان جوان‌كننده پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد درخشش و طراوت جوانی پوستشان را حفظ كنند. اما می‌توانید بدون استفاده از این گروه از محصولات آرایشی ـ بهداشتی و تنها با انتخاب آگاهانه نوع مواد غذایی مصرفی نیز جوانی از دست رفته را به پوست بازگردانید.

حفظ سلامت بدن موجب شادابی رنگ چهره می‌شود. نوشیدن آب كافی و خوردن میوه و سبزیجات آبدار به افزایش رطوبت پوست و خروج مواد سمی كه سلامت پوست را تهدید می‌كند كمك می‌كند. همچنین بهتر است در برنامه غذایی روزانه خود مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین‌ها و آنتی‌اكسیدان‌ها مانند مركبات، كلم بروكلی، سبزیجاتی مانند كاهو كه از سبزیجات سبزبرگ هستند و انواع توت‌ها را از یاد نبرید، زیرا این گروه از مواد غذایی می‌تواند مواد مورد نیاز پوست را تامین كند و در حفظ سلامت و شادابی پوست نقش مهمی داشته باشد.

مصرف ویتامین‌هایC و E و همچنین سلنیوم در برنامه غذایی روزانه می‌تواند نقش بسیار مهمی در محافظت از پوست در برابر تابش امواج فرابنفش نور خورشید داشته باشد و موجب بهبود چین و چروك‌های صورت و دیگر عوارض و علائم ناشی از افزایش سن در سطح پوست شود. مركبات و كلم بروكلی منابع خوبی برای تامین ویتامینC، حبوبات منابع غنی از ویتامینE و انواع ماهی‌ها تامین‌كننده سلنیوم مورد نیاز بدن هستند.‌

در مقابل، افرادی كه خوردن غذاهای غنی از چربی و كربوهیدرات مانند گوشت و شیر پرچرب‌ را ترجیح می‌دهند، بیشتر با عوارض و پیامد‌های ناشی از افزایش سن كه در سطح پوست رخ می‌نماید، مواجه می‌شوند. نوشیدنی‌های حاوی كافئین نیز موجب كاهش تجمع آب در سلول‌های پوست می‌شود كه فرآیند پیری پوست و ایجاد چین و چروك را در سطح پوست تسریع می‌كند.

 

اگرچه توجه به این نكات و رعایت آن می‌تواند در بهبود سلامت جسمانی و سلامت پوست تاثیرگذار باشد، اما باید توجه داشت كه علاوه بر این، مواردی نظیر ضرورت استفاده از كرم ضد آفتاب را نیز باید مورد توجه قرار داد.
 

شنبه 20 اسفند 1390برچسب:طرز,تهیه,انواع,سبزه, :: 11:54 قبل از ظهر :: نويسنده : سحر
طرز تهیه انواع سبزه
برای تهیه سبزه عید، به خاطر داشته باشید که از بذر انواع سبزیجات می‏ توانید استفاده کنید، هر کدام که در اختیار باشند. مقداری گندم، عدس، ماش در تمامی خانه ها یافت می شود
 

با نزدیک شدن به ایام عید نوروز و شروع سال جدید بسیاری از خانواده ها خود به سبز کردن سبزه برای سفره هفت سین خود اقدام می کنند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با راه هایی برای سبز کردن عنوان سبزه آشنا کنیم.
برای تهیه سبزه عید، به خاطر داشته باشید که از بذر انواع سبزیجات می‏ توانید استفاده کنید، هر کدام که در اختیار باشند. مقداری گندم، عدس، ماش در تمامی خانه ها یافت می شود.
در مورد سبز کردن این دانه ها، ارزان بودن بذرهای تهیه شده دست شما را برای تهیه انواع سبزه ها باز می گذارد بخصوص موقعی که بخواهیم در چند بشقاب یا در چند سینی سبزه ها را سبز کنیم. معمولا بذر گندم و جو ارزانتر از سایر بذرها هستند.
به خاطر داشته باشید که این گونه بذرها باید سالم و تازه باشند. اگر آنها را چند سال در خانه نگهداری کرده ‏اید دیگر قوه رشد خود را از دست داده و سبز نمی‏ شوند.

سبز کردن گندم
۱۲ روز مانده به عید، یک لیوان گندم درون کاسه‌ای ریخته و به اندازه ۲ تا ۳ بند انگشت روی آن آب می‌ریزیم و تا ۲ روز صبر می‌کنیم و طی این مدت ۲ بار آب آن را عوض می‌کنیم. وقتی گندم‌ها شروع به جوانه زدن کردند، آب کاسه را خالی کرده و گندم‌ها را درون یک دستمال نخی می‌ریزیم.
سعی کنید دستمال همیشه مرطوب بماند. وقتی گندم‌ها شروع به ریشه زدن کردند آن‌ها را به آرامی از درون دستمال خارج می‌کنیم.
در ته ظرف مورد نظر، لایه‌ای از پنبه را پخش کرده و گندم ریشه زده را درون آن ریخته و پخش می‌کنیم. روی گندم‌ها را پارچه‌ای نخی انداخته و هر روز روی آن‌ها کمی آب اسپری می‌کنیم تا ساقه پیدا کند.
وقتی ساقه نقره‌ای رنگ شد پارچه را از روی آن برداشته وظرف را در زیر نور و جای خنک قرار داده، هر روز مقدار کمی آب در حدی که مرطوب بماند روی آن‌ها اسپری می‌کنیم.

سبز کردن عدس
حدوداً ۱۵-۱۸ روز قبل از عید داخل کاسه مقداری عدس ریخته و با آب پر می‌کنیم و می گذاریم چند روز در دمای اتاق بماند. عدس معمولا آب را به خود جذب می‌کند. گاهی‌ کنترل می‌کنیم و اگر آب عدس کشیده شده بود باز هم به آن آب اضافه می‌کنیم و می گذارم تا عدس‌ها جوانه بزنند ( گندم یا عدس داخل آب جوانه نمیزند. فقط باید کاملا خیس بخورند. وقتی عدس های خیس خورده را لای دستمال نم دار منتقل کنیم شروع به جوانه زدن می کنند.) بهتر هست که آب عدس را هر روز عوض کنیم چون ترشیده و کف می‌کند.
بعد از آن که عدس‌هایتان کمی‌ جوانه زدند آنها را آبکش کرده و در ظرفهای مورد نظر ریخته و روی آنها را با دستمال حوله ی پوشانده و روی آن‌ها آب بپاشید و کنار پنجره جای که نه سرد و نه زیاد گرم هست می گذاریم تا رشد کنند.
توجه داشته باشید هر روز باید عدس‌ها را خیس کرده و آب اضافه آنها را بیرون ریخت. و حتما دستمال رویی را مرطوب نگهدارید. هیچوقت عدس‌هایتان را به صورت لایه نازک در ظرفتان نریزید. بهتر هست که کمی‌ به صورت گنبدی شکل در آورید.
بعد از آن که جوانه ها مقداری رشد کرده و کمی‌ سبز شد می توانید دستمال روی آن هارا برداشته و به آب دادن عدس‌ها ادامه دهید و مطمئن باشین که نور طبیعی به آنها بخورد و حتما ظرفتان را گاهی‌ بچرخانید تا سبزه‌ها به صورت کج به طرف نور رشد نکنند.

سبز کردن قره ماش
دو لیوان قره ماش را درون کاسه‌ای ریخته و تا ۲ بند انگشت آب روی آن‌، آب می‌ریزیم. پس از ۴ روز ماش‌ها سفید می‌شوند، پس آن‌ها را درون دستمالی نخی می‌ریزیم . پس از سه روز که ماش‌ها جوانه زدند آن‌ها را درون ظرف مورد نظری کهاز قبل ته آن لایه‌ای از پنبه گذاشته‌ایم ، می‌ریزیم و روی آن‌ها را بادستمال خیس می‌پوشانیم.
پس از سه روز دستمال را از روی قره ‌ماش‌ها برمی‌داریم و در حدی که فقط مرطوب بمانند روی آن‌ها،‌ آب اسپری می‌کنیم و آن‌ها را در آفتاب قرارمی‌دهیم.
این دانه ها طی ۲ هفته به شکل زیبایی رشد خواهند کرد و آماده خواهند شد تا سر سفره هفت‌سین قرار گیرند.

سبزه ‏های کوزه ‏ای
تهیه کوزه سبز نیز بسیار جالب است. با استفاده از یک کوزه سفالی و مقداری بذر تره‏تیزک ( شاهی ) می‏ توانیم سبزه کوزه‏ای درست کنیم.
ابتدا کوزه را از آب پر می‏ کنیم و برای مدت یک شبانه ‏روز آن را همان‏طور پر از آب نگه می‏ داریم تا جدار کوزه کاملاً خیس شود. سپس یک جوراب نایلونی روی کوزه می‏ کشیم.
بذر شاهی را که قبلاً برای مدت بیست و چهار ساعت در آب خیس کرده ‏ایم به آرامی با دست روی نایلون می‏ کشیم طوری که بذرها که حالا دیگر بعد از خیس شدن کاملاً ژله‏ ای شده‏ اند به طور یکنواخت همه جا پخش شوند. بذر شاهی به آسانی به سطح جوراب نایلونی می‏ چسبد.
کوزه را همواره پر از آب نگه می‏ داریم. چون هر روز مقداری از آب کوزه تبخیر می‏ شود باید به طور مرتب در آن آب بریزیم. آب از داخل کوزه به جداره آن راه یافته و به بیرون تراوش نموده جوراب را مرطوب می‏ کند به این ترتیب بذر شاهی جوانه زده و ریشه‏ ها به سطح بیرونی کوزه می‏ چسبند.
کوزه را در محل پر نور قرار دهید و گاه گداری آن را بچرخانید تا نور به همه جای آن برسد. بعد از چند روز کوزه سبز شده و از تماشای آن لذت خواهید برد.

توصیه های کلی برای تهیه سبزه عید
- استفاده از ظروف سفالی و چینی نتیجه بهتری خواهد داشت تا ظروف پلاستیکی.
– هر قدر قطر بستر کمتر باشد عمر سبزه بیشتر می شود.
– آبی که در طی مراحل کشت سبزه عید استفاده می کنید آب ولرم باشد.
– اگر در محیط گرم و خشک زندگی می کنید تا مرحله ای که جوانه ها هنوز به یک سانت نرسیده اند از پارچه مرطوب استفاده کنید.

جمعه 19 اسفند 1390برچسب: اعتراض,معلمان,خشونت,دانش آموزان, :: 3:10 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر
معلمان انگلیسی می‌گویند که آن‌ها قادر به تربیت و کنترل دانش آموزان انگلیسی نیستند. برخی از آن‌ها از مواردی نظیر آتش بازی دانش آموزان در مدرسه و همچنین حمل چاقو در مدرسه و کلاس توسط این دانش آموزان صحبت می‌کنند، دانش آموزان در کلاس با هم و با کادر مدرسه درگیر شده و با آن‌ها به زد و خورد می‌پردازند.
 

معلمان انگلیسی در اعتراض به رفتارهای بد دانش آموزان و حمله آنان به معلمین و کادر مدرسه، اقدام به تجمع اعتراضی کردند.



به گزارش فارس به نقل از دیلی میل، معلمان مدارس انگلیس در تظاهراتی نسبت به اقدامات ناهنجار دانش آموزان انگلیسی اعتراض کردند.



معلمان انگلیسی می‌گویند که آن‌ها قادر به تربیت و کنترل دانش آموزان انگلیسی نیستند. برخی از آن‌ها از مواردی نظیر آتش بازی دانش آموزان در مدرسه و همچنین حمل چاقو در مدرسه و کلاس توسط این دانش آموزان صحبت می‌کنند، دانش آموزان در کلاس با هم و با کادر مدرسه درگیر شده و با آن‌ها به زد و خورد می‌پردازند.



این مدارس، مدارسی هستند که از لحاظ کیفیت تحصیلی دانش آموزان در وضعیت بدی به سر می برند. به طوری که در یکی از این مدارس، تنها 29 درصد از دانش آموزان توانسته اند در کارنامه خود بیش از 5 نمره خوب داشته باشند، که این میزان بسیار کمتر از آمار 58.2 درصدی کل انگلستان است.



معلمان و کادر این مدارس در پاسخ به ناراحتی مسئولین منطقه ای اقدام اعتراضی آن‌ها، اعلام کرده‌اند که آن‌ها در برابر این مشکل، هیچ گزینه دیگری نداشته‌اند چراکه رفتارهای بد این دانش آموزان به مرحله‌ای رسیده که دیگر قابل کنترل نیست و رفتار گروهی از دانش آموزان به هیچ وجه قابل قبول نیست. با این حال مدیریت‌های بد مدارس موجب شده تا این دانش آموزان بدانند که در برابر این رفتارهای بد، مواخذه نخواهند شد.



یکی از معلمان حاضر در این تجمع که نخواست نامش فاش شود، در این زمینه می‌گوید: دانش آموزان از کنترل خارج شده‌اند. آن‌ها با خود چاقو حمل می‌کنند و در مدرسه سیگار می‌کشند، و حتی با معلمان درگیر می‌شوند.



با این حال مدیران مدارس که دانش آموزان را به خاطر مسائل جزئی به خانه می‌فرستند، در برابر این تخلفات کاری نمی‌کنند.

پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:پیتزا وارونه,اشپزی, :: 1:21 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر
پیتزا وارونه
ظرف را به مدت 25 تا 30 دقیقه در فر 400 درجه فارنهایت (204 درجه سانتیگراد) قرار میدهیم تا روی آن پف کرده و طلایی شود...

 

 مواد لازم:
گوشت چرخ شده گوساله=نیم کیلو

پیاز خرد شده=1 پیمانه
فلفل دلمه خرد شده=1 پیمانه
پپرونی درشت خرد شده=100 گرم
سس پیتزا=450 میلی لیتر
کنسرو قارچ خرد شده آب گرفته=1 قوطی
پودر رازیانه=2/1 قاشق چایخوری
پودر آویشن=2/1 قاشق چایخوری
پودر نعناع=2/1 قاشق چایخوری
تخم مرغ=2 عدد
شیر=1 پیمانه
روغن مایع=1 قاشق سوپخوری
آرد=1 پیمانه
پنیر نازک ورقه شده مثل موتزارلا=450 گرم 
پنیر پاراماسان رنده شده=4/1 پیمانه
 

 

 

 

 1. گوشت، پیاز و فلفل را در یک قابلمه بزرگ ریخته، روی با حرارت کم قرار میدهیم به طوریکه آب بیاندازد، سپس آنرا با حرارت متوسط در حدی میپزیم که گوشت قهوه ای رنگ و سبزیجات نرم شوند. سپس پپرونی، سس پیتزا، قارچ و پودر سبزیجات معطر را مخلوط کرده به مایه گوشت اضافه میکنیم. درب ظرف را کنار گذاشته، میگذاریم محتوی قابلمه به جوش بیاید، سپس حرارت را کم میکنیم و گاهی محتویات ظرف را به هم میزنیم.
 
 
2. در این بین برای روی پیتزا، در کاسه کوچکی تخم مرغها، شیر و روغن را مخلوط کرده و با همزن برقی به مدت 1 دقیقه به هم میزنیم، آرد را اضافه کرده و به هم زدن ادامه میدهیم تا مایه یک نواختی حاصل شود.

3. یک ظرف مستطیل شکل پیرکس را در اندازه مناسب انتخاب کرده، کف و اطراف آنرا چرب میکنیم. مایه گوشت را داخل ظرف ریخته، ورقه های پنیر را روی آن میچینینم. مایه آرد و تخم مرغ را به طور یکنواخت روی آن میریزیم تا تمام مواد زیر خود را بپوشاند. پنیر رنده شده را روی آن میپاشیم. 
 
4. ظرف را به مدت 25 تا 30 دقیقه در فر 400 درجه فارنهایت (204 درجه سانتیگراد) قرار میدهیم تا روی آن پف کرده و طلایی شود. بلافاصله بعد از تهیه سرو می کنیم.
نوش جان
 
6 نکته کلیدی که به فرزند شما کمک می کند از اینترنت به روشی ایمن استفاده کند .
این دنیای آنلاین، بستری منحصر بفرد است که در آن مردم در تمام سنین می توانند در کنار هم دانش خود را افزایش دهند.
 
 
 
 
1 - درباره اینترنت صحبت کنید و به آنها فرصت دهید که در کنار شما شبکه را کشف کند. از فرزند خود بخواهید که به شما نشان دهد چقدر به آنلاین بودن علاقه دارد و اگر تمایلات فرزندتان با شما یکی نبود سعی کنید شوکه نشوید.
 
2 -  خلاقیت کودک خود را تحریک کنید و فرزند خود را به سمت بهترین محتوای آنلاین هدایت کنید تا بتواند خلاقیت خود را توسعه دهد. کودک شما می تواند یاد بگیرد و سایتهای جدید را کشف کند، بازی کند، وبلاگ بنویسد، وب سایت بسازد و ... به این ترتیب می توانید تصور ذهنی فرزندتان را توسعه دهید.
 
3 -  در کنار هم و با یکدیگر قوانین و موانعی را بسازید و تعیین کنید که چه وقت/ کجا/ چرا و به چه مدتی فرزند شما می تواند از تلفن همراه یا رایانه استفاده کند. شما باید یاد بگیرید که به حرفهای فرزندتان گوش دهید و قوانین عادلانه ای را تدوین کنید.
 
4 -  اطلاعات شخصی را حفظ کرده و به فرزند خود کمک کنید بفهمد که اطلاعات و عکسهایی که در شبکه می گذارد می توانند برای همیشه و برای همه قابل رویت باشند. به کودک کمک کنید که از بالاترین سطوح حریم شخصی در شبکه های اجتماعی استفاده کند.
 
5 - به استفاده از ابزارهای کنترل شخصی فکر کنید که می توانند به طور خودکار بعضی موضوعات خاص (موضوعات غیراخلاقی، خشونت و ...) را فیلتر کنند و زمان وبگردی کودک خود را محدود کنید.
 
6 - از گذاشتن رایانه شخصی در اتاق کودک خود اجتناب کنید و در عوض، رایانه را در اتاق نشیمن قرار دهید. با این کار می توانید از سلایق فرزند خود در زمان وبگردی آگاه شوید.
 
نرم افزار فیلترینگ خانگی برای خانواده های ایرانی
در اکثر کشورها این نرم افزار بر روی رایانه خانگی افراد نصب می شود و در کشور ما نیز فیلترینگ خانگی براساس ارزش های فرهنگی، اخلاقی و بومی کشور توسط متخصصان داخلی بخش خصوصی تهیه شده است. تشخیص خودکار و هوشمند نسبت به تصاویر از جمله ویژگی های بارز این نرم افزار است که مقطع سنی خاصی را شامل نمی شود.
همچنین اجزای این برنامه از دید والدین، تعریف فرزندان، امکان انتخاب محدوده سنی برای فرزندان، کنترل تصاویر با استفاده از روش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، امکان تعیین زمان استفاده، امکان تغییر پیام‌ها توسط والدین، ارائه گزارشات، امکان اعمال تنظیمات دلخواه و تغییر رمز عبور اصلی است.
نسخه جدید نرم‌افزار فیلترینگ خانگی نیز با نام "نظارت والدین بر مصرف اینترنت" با اعمال برخی تغییرات در نصب و اجرا برای دانلود رایگان در وبگاه دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌ رسانی ارائه شده است.
واسط کاربری کامل نرم‌افزار و نصب آن بدون نیاز به اعمال تغییرات در سیستم‌عامل نرم‌افزار انجام می‌شود، همچنین در نسخه جدید نرم‌افزار سازگاری بیشتری با ویروس‌یاب‌ها پیدا کرده است. از دیگر تغییرات اعمال شده نیز می‌توان به محافظت از غیرفعال کردن، از نصب درآوردن و تغییر تنظیمات نرم‌افزار به صورت غیرمجاز توسط کودکان اشاره کرد.
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد
پیوندهای روزانه
پيوندها


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 387
بازدید دیروز : 577
بازدید هفته : 1381
بازدید ماه : 1360
بازدید کل : 124946
تعداد مطالب : 429
تعداد نظرات : 44
تعداد آنلاین : 1


کسب درآمد پاپ آپ
کسب درآمد پاپ آپ