پارلمان افغانستان خواستار اعدام «بیلز» شد
بی بی سی فارسی
خبر سازان
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید امیدواریم در خدمت رسانی به شما دوست گرامی کوشا باشیم این وبلاگ به طور هوشمند تبادل لینک میکند اگر مایلید لینک کنید به تبادل لینک هوشمند رفته و ما را با این ادرس و عنوان بی بی سی نیوز لینک کنید. نظر یادتون نره.با عرض معذرت بعضی مطالب در سایت نمایش داده نمی شود.اگر پیگیر مطلب خواصی هستید میتونید با مراجعه به این سایت مطلب مورد نظرتونو پیدا کنید با تشکر مدیریت سایت:نادیا
آخرین مطالب
نويسندگان
بیلز ۳۸ ساله، اکنون در یکی زندان‌های ارتش آمریکا در ایالت کانزاس آمریکا نگهداری می‌شود و مقامات آمریکایی قول داده‌اند که روند محاکمه این سرباز شفاف خواهد بود.
 

تقاضای پارلمان افغانستان برای اعدام سرباز آمریکایی در ملاء عام، عملیات هوایی ناتو در ولایت هلمند، پیام رادیویی حامد کرزی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و کشته و زخمی شدن 6 سرباز ایتالیایی در ولایت فراه از جمله خبرهای کوتاه امروز افغانستان است.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، شماری از اعضای پارلمان افغانستان می‌گویند که "رابرت بیلز" سرباز آمریکایی متهم به قتل 16 غیرنظامی در منطقه "پنجوایی" ولایت قندهار، باید در ملاءعام اعدام شود.



نمایندگان افغان معتقدند که این سرباز جانی آمریکایی باید بر اساس قوانین افغانستان مجازات شود.



"مولوی نذیر حنفی" نماینده ولایت هرات در پارلمان گفت: این سرباز باید در مقابل چشمان مردم در منطقه پنجوایی اعدام شود تا آنان آرامش قلبی پیدا کنند.



"قاضی عبدالرحیم" یک عضو دیگر پارلمان نیز گفت که این فراد باید بر اساس قوانین افغانستان و اسلام مجازات شود.



مقامات آمریکایی ادعا کرده‌اند که این سرباز قاتل ارتش آن کشور روز گذشته بطور رسمی به قتل 16 غیرنظامی افغان تفهیم اتهام شده است.



بیلز ۳۸ ساله، اکنون در یکی زندان‌های ارتش آمریکا در ایالت کانزاس آمریکا نگهداری می‌شود و مقامات آمریکایی قول داده‌اند که روند محاکمه این سرباز شفاف خواهد بود.



این در حالی است که "جان هنری براون" وکیل مدافع این سرباز آمریکایی گفته است که این سرباز تنها فرد متهم به کشتار غیر نظامیان در قندهار است و هیچ شواهدی برای اثبات این جرم وجود ندارد.



خانواده قربانیان افغان خواستار محاکمه این گروهبان ارتش در داخل افغانستان هستند.



برخی کارشناسان در حالی از صدور احتمالی حکم اعدام برای بیلز سخن به میان آورده‌اند که ارتش آمریکا در پنجاه سال گذشته هیچیک از پرسنل خود را اعدام نکرده است.



رابرت بیلز ٢۱ اسفند ماه به طور مخفیانه  پست خود در ولایت قندهار را ترک و در 2 روستای این ولایت اقدام به تیراندازی کرد که بر اثر آن  ۱6 کشته برجاگذاشت که ۹ نفر از آنها کودک بودند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پیوندهای روزانه
پيوندها


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 453
بازدید دیروز : 353
بازدید هفته : 806
بازدید ماه : 3352
بازدید کل : 126938
تعداد مطالب : 429
تعداد نظرات : 44
تعداد آنلاین : 1


کسب درآمد پاپ آپ
کسب درآمد پاپ آپ